Onderweg naar een incident en dan...

Auteur Topic: Onderweg naar een incident en dan...  (gelezen 17809 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #30 Gepost op: 31 mei 2012, 08:32:36
Als vrijwillig brandweerpersoneel zich bij een uitruk op weg naar de kazerne al aan alle verkeersregels moeten houden terwijl zij echt levens moeten redden wat geeft jullie dan het recht om je niet aan de verkeersregels te houden en andere weggebruikers in gevaar te brengen?

Ik heb bij geen enkel bericht het stukje 'ik rij over de vluchtstrook' of 'ik rij over rijbanen met een rood kruis er boven' om naar een incident te gaan om te fotograferen gelezen?


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
Reactie #31 Gepost op: 31 mei 2012, 13:02:15
ik was laatst op de A44 ook al de sjaak  :-\ ik reed toen 127 (-correctie) waar je 120 mag, ik was toen onderweg naar die auto die van de parkeergarage was gevallen op schiphol, maar ik vind wel dat je goed op jezelf moet letten en niet van die te stomme dingen doen (140 rijden bv), ze zitten niet op nog een melding te wachten. Moest ook twee weken terug bij een agent een verklaring geven nadat ik een geskimde pinautomaat had ontdekt (even gegevens opschrijven etc..) kom ik 10 minuten te laat bij m'n auto op de parkeerplaats en ja hoor 55 euro boette van parkeerbeheer >:D, dank je wel! (zalnogeenswatdoenvoorhetvolk) Ik vervolgens gebeld met de servicebalie van parkeerbeheer en toen werd me geadviseerd om de betreffene parkeerwachter op te zoekken en me verhaal te doen want hij kon de boette nog seponeren, dus ik netjes me verhaal gedaan (ben niet boos geweest ofzo) zegt ie gewoon nee.. ??? (paardenl#l) echt een man zonder eergevoel!
Always expect the unexpected!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 31 mei 2012, 13:17:26
Juist door dit soort dingen krijg je dat mensen zeggen van: 'Nee, ik help hen (geef het beestje een naam) niet meer, als ik daardoor beboet word of zelf in de problemen kom.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 31 mei 2012, 16:06:56
Ik bedoel het in de zin van de parkeerwachter, het lijkt mij dat je in zo'n situatie het toch wel voor een keer door de vingers kan zien, tenslotte had je een hele goede reden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #34 Gepost op: 31 mei 2012, 16:44:57
Ik bedoel het in de zin van de parkeerwachter, het lijkt mij dat je in zo'n situatie het toch wel voor een keer door de vingers kan zien, tenslotte had je een hele goede reden.

Tja, sommige BOA's zijn aardig standvast. Zo zag ik enige tijd geleden midden op de Heide grote vlammen. Omdat ik dacht dat het midden op het pad was, dacht ik meteen aan ongeval + Brand. Ik de brandweer gebeld en er naar toe gereden. Bleek het een vuilverbranding te zijn midden op de Heide. Huh? Afijn brandweer heeft het uitgemaakt. En ik kreeg van de BOA terplaatse een bon van 85 euro omdat ik een inrijverbod negeerde. Ik probeerde het verhaal nog uit te leggen. Maar zei de BOA: 'Dan zet u uw auto aan het begin van de weg neer en gaat u lopen.' Jaja, een kilometer lopen over een asfaltweg, omdat je er niet in mag terwijl er misschien wel levens in gevaar zijn. Zelfs dat is geen geldige reden dus.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 31 mei 2012, 17:06:12
Sneu geld. >:(


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
Reactie #36 Gepost op: 31 mei 2012, 17:51:14
Always expect the unexpected!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #37 Gepost op: 31 mei 2012, 18:17:23
Uiteraard loopt het bezwaar nog. Maar ik heb geen idee wat ik er van kan verwachten.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #38 Gepost op: 31 mei 2012, 18:18:50
Tja, sommige BOA's zijn aardig standvast. Zo zag ik enige tijd geleden midden op de Heide grote vlammen. Omdat ik dacht dat het midden op het pad was, dacht ik meteen aan ongeval + Brand. Ik de brandweer gebeld en er naar toe gereden. Bleek het een vuilverbranding te zijn midden op de Heide. Huh? Afijn brandweer heeft het uitgemaakt. En ik kreeg van de BOA terplaatse een bon van 85 euro omdat ik een inrijverbod negeerde. Ik probeerde het verhaal nog uit te leggen. Maar zei de BOA: 'Dan zet u uw auto aan het begin van de weg neer en gaat u lopen.' Jaja, een kilometer lopen over een asfaltweg, omdat je er niet in mag terwijl er misschien wel levens in gevaar zijn. Zelfs dat is geen geldige reden dus.
Tjonge toch, wat een muggezifter. Kijk dat zijn nu types waar ge **** zou tegen zeggen.
In het evangelie stonden ze bekend als farizeeërs, op alle slakken zout leggen. Jezus had daar een mooi verhaaltje tegen over op sabbat werken of als er een ongeluk gebeurd op zondag (je os valt in de sloot) of ge er hem dan niet uittrekt ook op de zondag\sabbat.
Gelukkig zijn niet alle BOA's zo fanatiek bezig.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #39 Gepost op: 1 juni 2012, 22:23:28
Als ik dit topic zo lees dan hebben sommigen er veel voor over om een goed plaatje te schieten.

Hoeveel van jullie hebben een zelfontspanner op hun toestel zitten om hun eigen incident te fotograferen?

Als vrijwillig brandweerpersoneel zich bij een uitruk op weg naar de kazerne al aan alle verkeersregels moeten houden terwijl zij echt levens moeten redden wat geeft jullie dan het recht om je niet aan de verkeersregels te houden en andere weggebruikers in gevaar te brengen?
Waar heb je het over ?

Een aantal vragen "hoe doen jullie dat, want je kan toch niet over de vluchtstrook ?" Anderen antwoorden "door slimme routes te kiezen, via  naastgelegen secundaire wegen" etc.

Ik heb niemand hier iets zien zeggen over stunts uithalen om er te komen. Voordat je met je belerende vingertje omhoog gaat staan: lees de bijdragen eerst nog even goed, als je wilt ?

Bij R15 beschikken we ook over goede kaarten van de regio en weten we waar we dan vervolgens moeten zijn om er beeld van te krijgen. Parallelwegen, bruggen, noem maar op. Het betekent in de praktijk dat we van vrijwel alle incidenten op de snelweg beeld hebben en nog nooit een boete hebben gehad (of: zelfs discussie hebben gehad).

Netjes hesje aan, goed uitkijken, als het krap is (verkeer stroomt nog door) eerst de hulpverlening voor laten gaan, sporen respecteren etc.  Zolang je je volwassen gedraagt legt RWS en de politie ons verder geen strobreed in de weg.

Peen
Redacteur van