Verdacht persoon in Thalys Centraal Station - Rotterdam 18-09-2015

Auteur Topic: Verdacht persoon in Thalys Centraal Station - Rotterdam 18-09-2015  (gelezen 12308 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.





Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #62 Gepost op: 18 september 2015, 18:32:30
'Politieoptreden Rotterdam CS was proportioneel'

https://www.youtube.com/watch?v=U6SlDQgthXM
Zoomin.TV Nederland

Citaat
Gepubliceerd op 18 sep. 2015
De grootschalige inzet van terreureenheden van de politie op Rotterdam CS vrijdagochtend noemt minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur proportioneel. Een passagier had zich ingesloten op een toilet van een Thalys.
Samen sterk in de hulpverlening!


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #63 Gepost op: 18 september 2015, 20:47:53
Dit is een direct gevolg van lone wolfs die wel over gaan tot daden, waar de opsporingsdiensten onmogelijk grip op kunnen krijgen zonder dat de wet dusdanig wordt aangepast dat de gewone burger flinke vrijheden in moet leveren.

Ik zat afgelopen maandag ook in een trein waar een beetje zenuwachtig gedragende (vermoedelijk) asielzoeker direct na vertrek van de trein de WC opzocht. Of je het nou wil of niet, toch denk je dan even terug aan de aanslag van enkele weken geleden.

Deze man bleef bijna 15 minuten op de WC tot vlak voor het volgende station. Ik wil niet paranoia worden en wil niet alle andersgekleurden, andersgedragenden als terrorist gaan zien. Toch heb ik wel goed gekeken of ik zijn handen kon zien toen hij de WC uit kwam. In je achterhoofd denk je toch "better safe than sorry".


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #64 Gepost op: 18 september 2015, 23:12:44
Er is inmiddels al gespeculeerd over sluwe mediatactieken van politie en terroristen die met een stopwatch het Nederlandse nieuws volgen.. Maar op het moment dat Luke en Oma tot een aannemelijke verklaring komen waarom die jongen door zijn knieën zakt, pakken we de regels erbij. Als alleen mensen zouden mogen posten die de ware toedracht van het incident weten zou dit een heel kort topic zijn..

Ik vind dat speculeren juist nieuwe inzichten biedt.. Maar wie ben ik. 98uiye


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #65 Gepost op: 19 september 2015, 09:42:16
Citaat van: SniperEye link=msg=1373704 date=1442602073
Dit is een direct gevolg van lone wolfs die wel over gaan tot daden, waar de opsporingsdiensten onmogelijk grip op kunnen krijgen zonder dat de wet dusdanig wordt aangepast dat de gewone burger flinke vrijheden in moet leveren.


Voorlopig ben je en blijf je in dat soort gevallen waarschijnlijk afhankelijk van toevalligheden en toevalstreffers.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #66 Gepost op: 19 september 2015, 17:14:23
Zow ff mij gedachte, ik denk dat het heerschap gewoon flauwviel hij had waarschijnlijk niet hetzelfde in gedachte (of juist wel) als waar menig politieman op dat moment van uit ging, we weten het niet, hij is denk op hem voor hem overdonderende manier van de WC geplukt en trok dat ff niet meer een AT 0f DSI kan aardig intimideerend overkomen, maar aan de andere kant denk ik ook hij wist dat ie daar zat en hij heeft niet gedaan wat er van hem gevraagd is, dan maar ff op de formele manier en gezien het feit dat ie per brancard is afgevoerd neem ik aan dat aan zijn welzijn of informatie gevend vermogen is gedacht, en dat ie nu nog vastzit spreekt niet in zun voordeel .


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #68 Gepost op: 21 september 2015, 09:35:20
Citaat van: Thor link=msg=1373799 date=1442648536
Voorlopig ben je en blijf je in dat soort gevallen waarschijnlijk afhankelijk van toevalligheden en toevalstreffers.
Zelfs met verregaande inperkingen van de  individuele en collectieve vrijheden.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #69 Gepost op: 21 september 2015, 15:27:54
http://www.nu.nl/binnenland/4130146/persoon-zich-opsloot-in-thalys-niet-langer-verdacht-van-strafbaar-feit.html
Citaat
De persoon die zich vrijdag opsloot in een wc in een Thalys-trein op Rotterdam Centraal, wordt niet langer verdacht van het plegen van een strafbaar feit. Hij is overgedragen aan de Vreemdelingendienst.
bron nu.nl