Stalling brandweervoertuigen

Auteur Topic: Stalling brandweervoertuigen  (gelezen 3235 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daantje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Gepost op: 29 september 2015, 18:19:21
Hallo allemaal,

Vaak als ik langs bepaalde sportvelden fiets, staan er een stuk of tankautospuiten en een hoogwerker geparkeerd.
Mijn vraag hierbij is: Gebruikt de brandweer soms parkeerplaatsen of -terreinen voor het 'stallen' van hun voertuigen, bijvoorbeeld bij een tekort aan ruimtes in kazernes in de regio?

Groet,
Daantje




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2015, 18:23:01
Citaat van: Daantje link=msg=1375924 date=1443543561
Hallo allemaal,

Vaak als ik langs bepaalde sportvelden fiets, staan er een stuk of tankautospuiten en een hoogwerker geparkeerd.
Mijn vraag hierbij is: Gebruikt de brandweer soms parkeerplaatsen of -terreinen voor het 'stallen' van hun voertuigen, bijvoorbeeld bij een tekort aan ruimtes in kazernes in de regio?

Groet,
Daantje

In principe zou dat niet nodig moeten zijn. Door de bezuinigingen zijn er veel minder voertuigen, en zijn er in veel kazernes lege plekken.

Als de brandweer bij sportvelden staat zou het logischer zijn als ze aan het sporten zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Daantje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #2 Gepost op: 29 september 2015, 18:29:31
Bedankt voor de snelle reactie. Wij hebben in de buurt ook best veel (kleinere) kazernes, dus ik vond het al zo raar.
Wordt er vaak voor de brandweer gesport op bijvoorbeeld sportvelden zoals in dit geval?

Groet,
Daantje

P.S. De voertuigen staan er vaak een aantal uurtjes tussen 9 uur en 16 uur en vaak zie je juist op díé momenten mensjes in hesjes sporten  ;D 8)


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2015, 18:41:15
Citaat van: Daantje link=msg=1375928 date=1443544171
Bedankt voor de snelle reactie. Wij hebben in de buurt ook best veel (kleinere) kazernes, dus ik vond het al zo raar.
Wordt er vaak voor de brandweer gesport op bijvoorbeeld sportvelden zoals in dit geval?

Groet,
Daantje

P.S. De voertuigen staan er vaak een aantal uurtjes tussen 9 uur en 16 uur en vaak zie je juist op díé momenten mensjes in hesjes sporten  ;D 8)

Dat verschild per post. Bij diverse kazerne's zijn er sportgelegenheden aanwezig. Maar vaak wanneer het weer het toestaat gaan de brandweerlieden sporten op sportvelden in de buurt. De eerste uitruk voertuigen nemen ze dan mee om snel te kunnen uitrukken. Tijdens mijn stage in Almelo gingen we twee keer in de week sporten, tijdens deze uren stonden er bij het sportveld diverse eerste uitruk voertuigen en diverse dienstwagens.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #4 Gepost op: 29 september 2015, 18:46:01
De vier 24-uurs bemande kazernes in Hollands Midden gaan elke werkdag sporten. Dat wordt in de zomer op diverse sportvelden gedaan en in de winter in sporthal of sportschool.