Weer aanpassingen in de regelingen voertuigen en ogs ???

Auteur Topic: Weer aanpassingen in de regelingen voertuigen en ogs ???  (gelezen 8710 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #30 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:24:53
Vandaag wederom een reactie van de overheid, het blijkt dat er gister een antwoordt is gegeven door een vorm van een frontoffice die kennelijk alle binnenkomende mail bekijkt en als men "denkt" het antwoord te weten daar een verhaal bij verzint. Na daar toch maar een reactie opgedaan te hebben dat het toch wel makkelijk is men de vraagstelling eerst goed leest en een verdere toelichting te hebben gegeven is de vraag nu toch maar door gezet naar I en M.... hoe moeilijk kan het zijn.... we wachten dus weer ff verder af.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #31 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:34:19
Hahaha. En dat idee had ik al...


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #32 Gepost op: 29 oktober 2015, 18:18:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1380943 date=1446136459
Hahaha. En dat idee had ik al...

Je lacht me toch wel toe he
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #33 Gepost op: 1 november 2015, 16:08:52
Inmiddels blijkt de vraagstelling behoorlijk te leven binnen de blauwe dames en heren, het blijkt dat er diverse mensen her en der navraag hebben gedaan en mijn mailbox (buiten het forum) haalt zo met enige regelmaat uitleg van diverse dienders binnen (leuk dat te merken  ;) het toont in elk geval dat het een "levend" onderwerp betreft)

Alle reacties, zowel hier als prive, wijzen allen in de zelfde richting namelijk, dat de bewuste VHT-er zich lelijk lijkt te vergissen (jammer voor de liefhebbers natuurlijk) maar het toont wel dat er nog veel misverstanden lijken te bestaan ondanks de steeds strengere regelgeving en dat vind ik dan wel weer een beetje jammer al begrijp ik dat ook een diender niet van alle regelgeving op de hoogte kan zijn (leve de porto's en de ruggespraak) het is natuurlijk ook een stukje regelgeving waar je als diender niet elke dag mee te maken zult hebben en dat lijkt mij alleen maar weer goed.

In elk geval is was mijnerzijds weer leuk om aan de hand van mijn staandehouding weer eens lekker in de regelgeving te wroeten met misschien de ijdele hoop op enige versoepeling.
Ik wahct het antwoord van I en M nog even verder af en zal dit 1 op 1 hier overnemen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #34 Gepost op: 11 november 2015, 17:33:24
Het antwoord op de vraag is binnen !!

Ik maak daar uit op dat de bewuste diender zich heeft vergist mede op basis van de buitenlandse (duitstalige) tekst op de voorkant van de KLF.

Onderstaande het antwoord van I en M welke ik letterlijk heb over genomen.

Citaat

U is verteld dat de artikelen 5.2.65 en 5.3.65 van de Regeling voertuigen (hierna: Rv) gewijzigd zullen worden en u wilt graag vernemen wat deze wijzigingen inhouden.

De Regeling van de Minister van Infrastructuur en Milieu van 2 november 2015 tot wijziging van de Rv (Stcrt. 2015, 37996) komt – voor zover hier van belang – op het volgende neer.

In het derde lid van de artikelen 5.2.64 en 5.3.64 van de Rv zijn destijds ten aanzien van personen- respectievelijk bedrijfsauto’s de in artikel 29, eerste lid, én artikel 30b van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990) bedoelde diensten – Nederlandse respectievelijk Belgische en Duitse diensten voor spoedeisende hulpverlening – uitgezonderd van het verbod op knipperende lichten. Bij vergissing is toen echter een dergelijke uitzonderingsbepaling voor de in artikel 30b van het RVV 1990 bedoelde (Belgische en Duitse) diensten niet opgenomen met betrekking tot verbod op (lichtarmaturen voor) blauwe en groene zwaai-, flits- of knipperlichten. Deze omissie wordt nu hersteld door middel van wijziging van de artikelen 5.2.57a, 5.2.65, 5.3.57a en 5.3.65 van de Rv.

Overigens worden ook de artikelen 5.2.71 en 5.3.71 van de Rv inzake geluidssignaalinrichtingen gewijzigd, en wel zo dat de in artikel 30b van het RVV 1990 bedoelde (Belgische en Duitse) diensten in die artikelen worden verdisconteerd.

De voormelde wijzigingen treden op 1 januari 2016 in werking. Andere wijzigingen met betrekking tot de genoemde artikelen zijn niet op handen.

Met andere woorden niks nieuws onder de zon (of wel maar) niet van enig belang voor particulieren derhalve blijft het officieel dus gewoon ontheffingen werk voor de (gestoorde) liefhebbers  O0
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend