Opleiding KMAR 2016?

Auteur Topic: Opleiding KMAR 2016?  (gelezen 2932 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TM

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 7 november 2015, 02:52:22
Hallo Hulpverleningsforum!

Ik ben dit jaar gestopt met mijn MBO 4 opleiding en zit er al een paar jaar over na te denken om bij de marechaussee te gaan. Ik heb gehoord dat ik voordat ik aan deze opleiding kan beginnen ik een voorlichting moet bijwonen, alleen zijn deze helaas allemaal al vol. Ik zou graag willen weten of het hierdoor onmogelijk voor mij is om nog in 2016 aan deze opleiding te beginnen, of komen er nog meer voorlichtingen? Ook ben ik benieuwd of ik überhaupt door de selectie kom omdat ik een tijdje terug ooit met politie in aanraking ben gekomen, alleen dit was onterecht en uiteindelijk is de aanklacht ingetrokken en de zaak geseponeerd. Of is dit voor defensie al genoeg om mij niet aan te nemen?

Mocht het zo zijn dat ik volgend jaar niet meer kan beginnen aan de opleiding marechaussee, zou dan de opleiding tot hoofdagent (niveau 4) nog wel lukken? Ik wil namelijk wel graag weer een opleiding volgen.

Alvast ontzettend bedankt!

Mvg

Tim




twister

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #1 Gepost op: 7 november 2015, 11:17:03
Beste Tim,

Vwb het wel of niet kunnen instromen in een opleiding bij Koninklijke Marechaussee kan ik je daar helaas geen antwoord opgeven anders dan het advies contact op te nemen met de afdeling werving & selectie van defensie. Of kijk op werkenbijdefensie.nl.
Heb je voor jezelf al helder welke opleiding je dan zou willen volgen bij de KMAR? (Marechaussee beveiliger of wachtmeester)

Of je door het veiligheidsonderzoek zou komen hangt met name af van waarom je met politie/justitie in aanraking bent geweest, en wat jou rol daarin was.
De kans is wel groot dat wanneer je niet door het veiligheidsonderzoek van de KMAR komt, dat je dan ook niet door het betrouwbaarheids- en geschiktheidsonderzoek van de politie komt.

Hopelijk heb je hier wat aan!
Succes!


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #2 Gepost op: 7 november 2015, 11:39:27
Waarom wil je bij de KMAR/Politie? Is dat om het werk of om een opleiding te volgen?


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #3 Gepost op: 7 november 2015, 12:02:52
Tip: Wees in ieder geval vanaf moment van sollicitatie open en eerlijk over datgene wat er gebeurd is (je aanraking met POL/JUS). O0
If you can dream it, you can do it.


Flum91

  • Wachtmeester der eerste klasse der Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #4 Gepost op: 11 november 2015, 20:57:03
Probeer er gewoon snel bij te zijn als er nieuwe voorlichtingen online worden gezet. (Je kan via werkenbijdefensie op de hoogte worden gehouden over nieuwe voorlichtingen.)

Wat ik opmaak uit je bericht is dat jou aanklacht is ingetrokken en dat je zaak is geseponeerd. Dit houd waarschijnlijk in dat je geen strafblad hebt. Dus dat is een plus punt.

Waar je nu rekening mee moet houden is dat er op dit moment vrijwel alleen marechaussee beveiligers worden opgeleid. Dit zijn de krijgers die bij de paleizen staan. Wil je wachtmeester worden en dus militair politieman/vrouw kan het zijn dat je een hele lange tijd moet wachten. Dat neemt niet weg dat dit defensie is en daar kan iets 3x op de zelfde dag veranderen.

Conclusie: hou de site in de gaten en meld je voor de eerst volgende voorlichting aan.