Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1250979 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #3710 Gepost op: 8 juli 2012, 16:33:44
Oke vriend


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #3711 Gepost op: 8 juli 2012, 17:24:32
Misschien is het afhankelijk van de afdeling. Bij onze nieuwe Volvo zaten gewoon de boekjes bij.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #3712 Gepost op: 8 juli 2012, 19:02:03
Kijk even naar het nieuwe bedieningskastje en het wijst zich vanzelf. Stuk duidelijker dan die van de Vista.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #3713 Gepost op: 8 juli 2012, 19:34:53
Kijk even naar het nieuwe bedieningskastje en het wijst zich vanzelf. Stuk duidelijker dan die van de Vista.

Als je het eenmaal weet, dan snap je het in de toekomst wel ja. Maar het is dat ik toevallig op dit forum las dat KK voor knipperende koplampen stond, want van de 100 man op de brigade wist er geen dat wij deze functie hadden en hoe dit dan werkte. De knop werd namelijk ook gebruikt om de dashboardflitser uit te zetten, maar pas als je hem langer ingedrukt houdt gaan de koplampen knipperen. Gelukkig kwamen we hier 3 kwart jaar na levering van het 1e voertuig achter en gebruiken we het nu met veel plezier. Voor die tijd, was het lekker seinen met ons groot licht continue  :D

Ook wij krijgen dus geen handleidingen bij de voertuigen. Heel sporadisch zit er een handleiding van een mobilofoon bij, maar dat is ook lang niet altijd.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3714 Gepost op: 8 juli 2012, 19:38:15
De knop werd namelijk ook gebruikt om de dashboardflitser uit te zetten, maar pas als je hem langer ingedrukt houdt gaan de koplampen knipperen.

Werd of wordt, want dat wist ik dan weer niet..... Ik wist alleen dat je hem langer ingedrukt moet houden inderdaad.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3715 Gepost op: 8 juli 2012, 22:19:10
Ook hier nog nooit een handleiding gezien. Uitleg heb ik ook nog nooit gehad, al kan dat soms best nuttig zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #3716 Gepost op: 8 juli 2012, 22:50:20
In Hollands Midden zaten er bij de nieuwe led vista's geplastificeerde kaartjes met de uitleg van de knoppen. Maargoed een blik erop en het is duidelijk waarvoor de symbooltjes staan.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3717 Gepost op: 8 juli 2012, 23:36:33
Zo kunje ook, als de bedienkast uitstaat een testmodus voor de balk inschakelen: aanknop ingedrukt houden, de kast springt aan, blijven vasthouden tot de kerstboom op het dak aangaat. Niet tijdens het rijden doen want ook de stopborden doen mee in de testcyclus! Bij een storing blijft de betreffende functie knipperen en piepen op het paneel.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #3718 Gepost op: 9 juli 2012, 00:41:06
Werd of wordt, want dat wist ik dan weer niet..... Ik wist alleen dat je hem langer ingedrukt moet houden inderdaad.

Haha, dat moet wordt zijn.
1x drukken dan gaat de dashboard flitser aan/uit. Ingedrukt houden dan (de)activeer je KK


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3719 Gepost op: 9 juli 2012, 14:24:03
En dat is nog verschillend. Wij hebben ook voertuigen waar je gewoon 1 keer op KK moet drukken en dan knipperen de lampen al. De gril lampen zijn bij enkelen niet eens uit te schakelen. Ik vind het ook onzin trouwens.