Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1259504 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #3730 Gepost op: 12 juli 2012, 17:25:41
Hou op! Ik moet bijna huilen  ;)
of die die nog in Heerenveen en Leeuwarden rijden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #3731 Gepost op: 12 juli 2012, 21:27:56



Dienst: Regiopolitie Amsterdam-Amstelland
Bureau: President Kennedylaan ? Wkt Rivierenbuurt
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volkswagen Touran 2.0tdi DSG / HONAC
Wagenparknummer: 2202
Kenteken: 41-TKT-8
Byzonderheden: Amsterdam heeft de schakelflippers achter het stuur en het automatisch inparkeren uitgeschakeld  ::)



Ook nog een andere nieuwe:




vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #3732 Gepost op: 13 juli 2012, 21:28:11
Enkele berichten afgesplitst naar Regionale verkeerspolitie voertuigen


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3733 Gepost op: 14 juli 2012, 20:44:40
Ik zie soms filmpjes waarbij noodhulp auto's (voornamelijk AA) die met OGS rijden de sirene soms 'versnellen' bij kruispunten. Zijn deze hier extra op toegerust, of is dit min of meer standaard maar weet niemand hoe het werkt? Ik kan me niet voorstellen dat het met onze noodhulp auto's ook kan en lijkt me dus regio afhankelijk, mocht het wel kunnen mag iemand mij vertellen hoe het werkt  :D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3734 Gepost op: 14 juli 2012, 20:47:00
Ik zie soms filmpjes waarbij noodhulp auto's (voornamelijk AA) die met OGS rijden de sirene soms 'versnellen' bij kruispunten. Zijn deze hier extra op toegerust, of is dit min of meer standaard maar weet niemand hoe het werkt? Ik kan me niet voorstellen dat het met onze noodhulp auto's ook kan en lijkt me dus regio afhankelijk, mocht het wel kunnen mag iemand mij vertellen hoe het werkt  :D

Jij bedoelt die versneller in de sirene?

Dat is een kwestie van een lel op je claxon geven. Dan veranderd hij van toon en gaat hij sneller. Na de kruising weer een lel op je claxon en hij gaat weer terug in het standaard deuntje.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3735 Gepost op: 14 juli 2012, 21:06:57
En dat zat op de oude TM-CS auto's ook. En die ging zelfs na 3 keer versneld klinken automatisch terug naar het normale deuntje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #3736 Gepost op: 14 juli 2012, 22:13:22
Ik zie soms filmpjes waarbij noodhulp auto's (voornamelijk AA) die met OGS rijden de sirene soms 'versnellen' bij kruispunten. Zijn deze hier extra op toegerust, of is dit min of meer standaard maar weet niemand hoe het werkt? Ik kan me niet voorstellen dat het met onze noodhulp auto's ook kan en lijkt me dus regio afhankelijk, mocht het wel kunnen mag iemand mij vertellen hoe het werkt  :D

Ik weet bijna zeker dat jullie voertuigen hebben. Zelfs oude Ford Transits bij ons hebben dat.
Als je met blauw-blauw rijdt en je drukt op de claxon gaan de sirenes ook aan, druk je nog een keer dan versnellen ze (dit gebeurd ook als je al met geluid rijdt). Bij onze voertuigen gaat die na een aantal seconde weer terug naar normale snelheid. Bij een druk kruispunt gebruik ik dus de claxon ook als een gek haha


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3737 Gepost op: 14 juli 2012, 23:19:11
Ik weet bijna zeker dat jullie voertuigen hebben.

Haaglanden heeft het, voor zover ik weet, alleen op enkele motoren van de verkeersdienst.
Onze oude voertuigen hadden het ook niet. De nieuwe voertuigen uit de LAPV hebben het (gelukkig) wel !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3738 Gepost op: 15 juli 2012, 13:05:50
ok, ALS wij (Haaglanden idd) het hebben dan weet ik zeker dat niemand van de collega's het weet. Ik heb ze nog nooit gehoord of gemerkt dat iemand ze heeft gebruikt. Ik heb nu vakantie, maar na mn vakantie ga ik het gelijk uitproberen.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #3739 Gepost op: 15 juli 2012, 15:19:39
ok, ALS wij (Haaglanden idd) het hebben dan weet ik zeker dat niemand van de collega's het weet. Ik heb ze nog nooit gehoord of gemerkt dat iemand ze heeft gebruikt. Ik heb nu vakantie, maar na mn vakantie ga ik het gelijk uitproberen.  O0

Blijkbaar vergis ik me dan, wel raar dat het er niet bij zit. Volgens mij is het vaak wel een beetje een standaard. Bij ons zit het echt op elk voertuig. Iets wat je niet van andere functies kan zeggen