Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1252535 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #3990 Gepost op: 21 februari 2013, 22:14:08
He , dat voertuig heb ik meerdere malen in Delft zien rijden , laatst ook vanwege opstootje auto zie je tussen 1:19 en 1:24 ?
Is dat ook zo een Regionaal-Uitleen voertuig voor Bureau's die pech hebben met auto's of hoe zit dat ?

Volgens mij (weet t niet 100% zeker) is dit wel de auto van Bureau Rijswijk. Maar het kan inderdaad voorkomen dat je die ook wel in Delft ziet, Delft en Rijswijk liggen tegen elkaar aan, dus zo gek is het niet. Het wil niet zeggen dat als er een auto van een bepaald bureau is, dat ze niet over de grens van hun gebied mogen!! Zo komt het bijvoorbeeld geregeld voor dat een auto van Zoetermeer naar bijv Pijnacker moet of een wagen van Leidschendam naar Zoetermeer ;)

Vraag beantwoord ??  ;)
Met Vriendelijke Groet.....


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3991 Gepost op: 21 februari 2013, 23:41:10
Volgens mij (weet t niet 100% zeker) is dit wel de auto van Bureau Rijswijk. Maar het kan inderdaad voorkomen dat je die ook wel in Delft ziet, Delft en Rijswijk liggen tegen elkaar aan, dus zo gek is het niet. Het wil niet zeggen dat als er een auto van een bepaald bureau is, dat ze niet over de grens van hun gebied mogen!! Zo komt het bijvoorbeeld geregeld voor dat een auto van Zoetermeer naar bijv Pijnacker moet of een wagen van Leidschendam naar Zoetermeer ;)

Vraag beantwoord ??  ;)
Wel beetje overbodig vindt ik , Delft heeft 3 noodhulp eenheden rondrijden)8101,8102 en de 8103) , meerdere surveillances waaronder motoragenten , bikers , onopvallende voertuigen , dus waarom zouden ze hulp van Rijswijk hebben gekregen ?
Tenzij de noodhulp van Rijswijk in de buurt had gereden van de grens tussen Delft en Rijswijk ?
Wel handig eigenlijk zoveel eenheden vooral de hondengeleiders en hun honden die laten horen dat ze luid en duidelijk aanwezig zijn
That's just the way it is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3992 Gepost op: 21 februari 2013, 23:45:23
Wel beetje overbodig vindt ik , Delft heeft 3 noodhulp eenheden rondrijden)8101,8102 en de 8103) , meerdere surveillances waaronder motoragenten , bikers , onopvallende voertuigen , dus waarom zouden ze hulp van Rijswijk hebben gekregen ?
Tenzij de noodhulp van Rijswijk in de buurt had gereden van de grens tussen Delft en Rijswijk ?

Voor de zoveelste keer maar een uitleg.

De regionale politiemeldkamer stuurt eenheden aan die beschikbaar zijn. Het kan zijn dat ze het dichtst in de buurt zitten, dat er een Chef van Dienst mee rijd, dat er voor rest-dekking gezorgd wordt door een auto van iets verder aan te laten rijden.

De tijd dat een auto van de ene wijk niet in de andere wijk kwam is (gelukkig) voorbij. Men ziet (bijna) ieder voertuig via AVLS rijden en bepaald zo een inzet.

Ik heb afgelopen week ook een melding gedaan in de uithoek van onze regio, zo'n 70 kilometer van mijn eigen bureau af. Waarom? Omdat ik in de buurt was.


Maar om deze discussie een lichtelijke halt toe te roepen.... Het gaat hier over voertuigen en over waar een voertuig misschien thuis hoort. De resterende discussie is al vele malen gevoerd en al diverse malen uitgelegd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #3993 Gepost op: 22 februari 2013, 00:01:09
Wel beetje overbodig vindt ik , Delft heeft 3 noodhulp eenheden rondrijden)8101,8102 en de 8103) , meerdere surveillances waaronder motoragenten , bikers , onopvallende voertuigen , dus waarom zouden ze hulp van Rijswijk hebben gekregen ?
Tenzij de noodhulp van Rijswijk in de buurt had gereden van de grens tussen Delft en Rijswijk ?
Wel handig eigenlijk zoveel eenheden vooral de hondengeleiders en hun honden die laten horen dat ze luid en duidelijk aanwezig zijn

dus jij denkt dat je standaard altijd 3 noodhulp, paar wijkteam, paar motoragenten, paar bikers en paar onopvallende surveillance in dienst heb ??  :-X (had graag gezien dat er zoveel personeel zou zijn ;) )  Maar zoals Jerommeke al zei, maar weer ontopic ;)
Met Vriendelijke Groet.....


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3994 Gepost op: 22 februari 2013, 00:06:27
dus jij denkt dat je standaard altijd 3 noodhulp, paar wijkteam, paar motoragenten, paar bikers en paar onopvallende surveillance in dienst heb ??  :-X (had graag gezien dat er zoveel personeel zou zijn ;) )  Maar zoals Jerommeke al zei, maar weer ontopic ;)
Dat heb ik dan fout begrepen denk ik , maar bedankt voor de uitleg en Jeromekke jij ook !.
That's just the way it is.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #3995 Gepost op: 22 februari 2013, 01:04:32
Korps: Politie Nederland, eenheid Oost-Nederland
Basisteam: Nijmegen
Soort voertuig: noodhulp
Roepnummer: ??
Merk en type: VW Golf Variant / VW Touran 2.0 TDi
Fabrikant opbouw: Honac / ??
Kenteken: 46-ZBZ-7 / 31-HRZ-3
Bouw/dienstjaar: 2012 / 2009
Bijzonderheden: Golf heeft Hänsch Movia SL-LED blauw/amber

-


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #3996 Gepost op: 22 februari 2013, 09:57:37
Bovenste lijkt mij gewoon een wijkauto en geen noodhulp. Zou qua signalering (met dat enkele pitje) niet erg slim zijn om deze voor de reguliere noodhulp te gebruiken.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3997 Gepost op: 22 februari 2013, 11:57:29
Een (1) van die stations is in gebruik als DiPo (dierenpolitie) voertuig en is uitgebreider uitgerust dan de andere wijkteam auto's. Maar inderdaad, is een wijkteamvoertuig die station. Die Touran eronder is oud. Wij hanteren geen vaste roepnummers voor de voertuigen dus die kan ik je niet geven. Bovenste is opgebouwd door HONAC/PON. Onderste door ABIOM.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3998 Gepost op: 22 februari 2013, 12:04:42


Korps: Politie Nederland, eenheid Oost-Nederland
Basisteam: Nijmegen Zuid
Soort voertuig: Noodhulp
Roepnummer: n.v.t.
Merk en type: VW Transporter (Kombi bedrijfsauto)
Fabrikant opbouw: Honac / PON
Kenteken: 33-ZKP-2
Bouw/dienstjaar: 2013 / 2013
Bijzonderheden: Tweede noodhulpbus LAPV voor GLZ. Eerste in het voormalige district Stad-Nijmegen. Opbouw voor onze regio uniek: gesloten achtercabine, verdachte kan niet bij de bestuurder/bijrijder komen, andersom ook niet. Afgeschermd middels een (soort van) lexaan plaat. Voorzien van full-text matrix achterzijde, nieuwe mobi voor GLZ (Sepura SRG3900), zoeklicht, traffic advisor. Minpunt: geen ladenkast achterin maar zo'n houten bak. Moet 'm nog beter bekijken. Zal deze week in gebruik worden genomen. Spotters: doe je best! :)


1998stefan1998

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #3999 Gepost op: 1 maart 2013, 01:31:51
Camera DHV Politie Rotterdam-Rijnmond.
Al een tijdje niet meer zien rondrijden, Hoop hem binnekort weer te zien.
Foto's uit 2011, daarvoor staat er nog Rotterdam-Rijnmond op de motorkap  ;)




Korps: Politie Rotterdam-Rijnmond
Basisteam: //
Soort voertuig: Noodhulp/ Camera DHV
Roepnummer: n.v.t.
Merk en type: VW Transporter (Kombi bedrijfsauto)
Fabrikant opbouw: Honac / PON
Kenteken: 10-JBL-1
Bouw/dienstjaar:2009
Bijzonderheden:Zelfde opbouw als de normale DHV'tjes enkelt nu Camera en Anpr Systeem op het dak.