Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1259427 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4360 Gepost op: 7 april 2015, 18:38:26



http://www.volkswagen.nl/modellen/touran-nieuw#

Vanaf mei is het nieuwe model te bestellen.
Binnen nu en 6 maanden zullen de eerste nieuwe NH Tourans dus wel in striping rond toeren in NL.  ;)
Ik hoop wel dat ze voor de 2.0 TDI met 150 pk gaan ipv de 1.6 TDI.
En bestaat er nog een kans dat de signalering gemoderniseerd zal worden?  ::)  :-X


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #4361 Gepost op: 8 april 2015, 10:56:04
Citaat van: RS6 link=msg=1342099 date=1428424706


http://www.volkswagen.nl/modellen/touran-nieuw#

Vanaf mei is het nieuwe model te bestellen.
Binnen nu en 6 maanden zullen de eerste nieuwe NH Tourans dus wel in striping rond toeren in NL.  ;)
Ik hoop wel dat ze voor de 2.0 TDI met 150 pk gaan ipv de 1.6 TDI.
En bestaat er nog een kans dat de signalering gemoderniseerd zal worden?  ::)  :-X

Contract met PON is toch niet verlengd?
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4362 Gepost op: 8 april 2015, 11:28:01
Zolang er nog geen nieuwe aanbesteding is mag ik hopen dat de aanschaf van voertuigen wel door gaat. Anders zitten we over een paar maanden met een serieus probleem :-\
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4363 Gepost op: 8 april 2015, 11:47:47
is er al een nieuwe aanbesteding gestart eigenlijk?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #4364 Gepost op: 8 april 2015, 15:09:23
Citaat van: silque link=msg=1342213 date=1428486467
is er al een nieuwe aanbesteding gestart eigenlijk?

Blijft aardig stil.....
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #4365 Gepost op: 8 april 2015, 15:17:50

Zolang er nog geen nieuwe aanbesteding is mag ik hopen dat de aanschaf van voertuigen wel door gaat. Anders zitten we over een paar maanden met een serieus probleem :-
Waar zou de BV Politie zijn nieuwe voertuigen vandaan moeten halen? Met PON wil men niet werken anders zeg je het contract niet op...
Ze zullen dus water bij de wijn moeten doen en VW blijven rijden of voor een korte periode overstappen naar een ander merk.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #4366 Gepost op: 8 april 2015, 16:10:21
Contract opgezegd?
Er gaat geen verlenging plaatsvinden van de huidige aanbesteding, dit is een optie.

In plaats daarvan komt een nieuwe aanbesteding. In de tussentijd loopt het huidige contract wel door.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4367 Gepost op: 8 april 2015, 20:19:29
Ben benieuwd wanneer de aanbesteding start... het is inderdaad erg stil.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #4368 Gepost op: 8 april 2015, 21:27:04
Een stukje uit een schrijven van de vorige minister aan de Tweede Kamer:
Citaat
De einddatum van de huidige contracten is 1 januari 2015. Volgens de contracten met de huidige leveranciers moet de politie voor 1 oktober 2014 beslissen of zij gebruik maakt van de eerste verlengingsoptie die de contracten bieden.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-29628-467.html

Verder kon ik vinden:
Citaat
Brief minister Opstelten aan Kamer over nieuwe aanbesteding voor levering politievoertuigen
15 januari 2015


Bij brief van 18 december 2014 heeft minister Opstelten van Veiligheid en Justitie aan de Tweede Kamer bericht dat de politie inmiddels is gestart met de voorbereidingen van de nieuwe aanbesteding voor de levering van politievoertuigen. Omdat aan de lopende contracten voor de voertuigen, die zijn voortgekomen uit een aanbesteding, de schijn van integriteitschending kleeft, heeft de minister in september 2014 besloten dat de politie een nieuwe aanbesteding voor de levering van de voertuigen zal starten.


De volledige tekst is alleen beschikbaar voor abonnees.
Helaas, ik ben geen abonnee...
http://opmaat.sdu.nl/nieuws/brief-minister-opstelten-aan-kamer-over-nieuwe-aanbesteding-voor-levering-politievoertuigen

Ik kan niets vinden over de periode tussen 1-1-2015 en heden/nieuwe aanbesteding. Ik mag toch hopen dat dit op de één of andere manier is dichtgespijkerd.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #4369 Gepost op: 8 april 2015, 23:39:26
Citaat
Datum 18 december 2014
Onderwerp Overbrugging levering politievoertuigen
Op 19 september heb ik u gemeld dat de politie een nieuwe aanbesteding voor de levering van politievoertuigen zou starten. Daarbij heb ik tevens aangegeven dat de politie vanuit het oogpunt van operationele noodzaak met de huidige leveranciers in overleg zou treden om de levering, het beheer en het onderhoud van politievoertuigen zeker te stellen voor de duur van het nieuwe aanbestedingstraject. Ten slotte heb ik gemeld dat een nieuwe aanbesteding van deze aard en omvang in de regel meer dan een jaar in beslag neemt.
De politie heeft het overleg met de huidige leveranciers inmiddels met succes afgerond. Gezien de aard en omvang van de nieuwe aanbesteding en de zorgvuldigheid die daarbij betracht dient te worden, heeft de politie met de betreffende leveranciers een overbruggingsovereenkomst afgesproken van maximaal 18 maanden. Gelet op het streven van de politie om de aanbesteding – met inachtneming van de bovengenoemde zorgvuldigheid – zo snel mogelijk af te ronden, is afgesproken dat de overbruggingsovereenkomst op elk moment kan worden opgezegd met een opzegtermijn van drie maanden. Deze overbruggingsovereenkomst betreft een addendum op de huidige contracten en zal ingaan per 1 januari 2015. Op deze wijze kunnen de politie – en overige partijen die onder de huidige contracten afnemen, zoals de Veiligheidsregio’s – blijven beschikken over een goed uitgerust wagenpark. Dit is essentieel voor zowel de veiligheid van de politiemedewerkers als de burgers.
De politie is inmiddels gestart met de voorbereidingen van de nieuwe aanbesteding.
De Minister van Veiligheid en Justitie,
I.W. Opstelten
Directoraat-Generaal Politie
Hier de hele brief.

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/12/19/kamerbrief-over-overbrugging-levering-politievoertuigen/lp-v-j-0000007193.pdf
That's just the way it is.