Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1250979 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #410 Gepost op: 27 september 2005, 09:40:20
En de klpd is ook al zo de makkelijkste ;D (maar niet heus)

Ach, ik denk dat het heel erg ligt aan wie je treft. Natuurlijk zijn er mentaliteitsverschillen, maar ik weet dat er collega's zijn die KLPDers in het voorbijrijden gewoon niet groeten. Dat vind ik dus triest. Dan maak je de kloof alleen maar groter. En er zijn echt wel aardige KLPDers hoor... het is gewoon een kwestie van wennen. Die jongens van het KLPD zitten ook echt niet te wachten op het overnemen van de ruit; ze hebben al amper genoeg mensen om hun eigen gebied te bewaken. Maar ja, geldkwestie he, de verkeerspolitie Rotterdam is gewoon een dure hobby en men wil er eigenlijk al jaren vanaf... :-X
greetz,  Enrique


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #411 Gepost op: 27 september 2005, 14:53:05
En ze hebben de verkeersdienst al jaren  :-X ::)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #412 Gepost op: 28 september 2005, 17:45:39
Spoedtranssporten zou ik ook zeker bij de verkeerspolitie van rotterdam zelf houden. Ze hebben er veel ervaring mee en de wagens zijn er ook voor uitgerust.
Ik denk ook niet dat je kan verlangen dat KLPD'ers de plaatselijke wegen van rotterdam kennen, iets wat de rotterdammers uit hun hoofd doen.

Ik heb trouwens al een hele tijd de 1306 / 1307 niet meer gehoord. Surveilleren die nog steeds mee?
En gaan die ook de verkeerstaken van Amsterdam en Den Haag overnemen?

Er zitten heel veel haken en ogen aan, maar is het niet makkelijker om de hele verkeersdienst aan het KLPD over te dragen? De verkeersdienst van Rotterdanm is nl. behoorlijk groot, dat neem je niet zo 1,2,3 over en die mensen van de verkeersdienst moeten ook aan de slag blijven. Ik kan met niet voorstellen dat de provinciale wegen genoeg werk bieden voor iedereen die nu bij de verkeersdienst zit.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


N9213Q

  • Gast
Reactie #413 Gepost op: 28 september 2005, 19:01:49
Motorretje:















mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #414 Gepost op: 28 september 2005, 19:13:25
mooi.
waar had je die gespot?


N9213Q

  • Gast
Reactie #415 Gepost op: 28 september 2005, 19:26:56
Op de A16 nabij Rotterdam. Dat is 't voordeel van altijd je camera bij je te hebben.  :laugh:


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #416 Gepost op: 28 september 2005, 19:36:09
oh ja,
dat doe ik ook altijd.
ik heb ook bijna altijd een camera bij me onderweg.
je ziet wel vaak mooie dingen. ;) :)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #417 Gepost op: 29 september 2005, 08:10:17
Spoedtranssporten zou ik ook zeker bij de verkeerspolitie van rotterdam zelf houden. Ze hebben er veel ervaring mee en de wagens zijn er ook voor uitgerust.
Ik denk ook niet dat je kan verlangen dat KLPD'ers de plaatselijke wegen van rotterdam kennen, iets wat de rotterdammers uit hun hoofd doen.

Ik heb trouwens al een hele tijd de 1306 / 1307 niet meer gehoord. Surveilleren die nog steeds mee?
En gaan die ook de verkeerstaken van Amsterdam en Den Haag overnemen?

Er zitten heel veel haken en ogen aan, maar is het niet makkelijker om de hele verkeersdienst aan het KLPD over te dragen? De verkeersdienst van Rotterdanm is nl. behoorlijk groot, dat neem je niet zo 1,2,3 over en die mensen van de verkeersdienst moeten ook aan de slag blijven. Ik kan met niet voorstellen dat de provinciale wegen genoeg werk bieden voor iedereen die nu bij de verkeersdienst zit.

Natuurlijk is het beter om de spoedtransporten bij de plaatselijke dienders te houden. Maar de beleidsmakers zien natuurlijk geld he, als ze het aan het KLPD overdragen. En dan is het makkelijker als het KLPD gelijk alles doet... De KLPDers kennen zeker niet zo goed de weg als de Rotterdamse dienders, maar de beleidsmakers zullen dan zeggen dat dat een kwestie van tijd is................

Ja hoor, 13.06 en 13.07 (KLPD) rijden nog steeds vrolijk mee in de surveillance. De 13.06 en 13.07 gaan niet de verkeerstaken in Amsterdam en Den Haag overnemen hoor.... die zijn puur voor het Rotterdamse autosnelwegennet...... ;D flauw he. Maar het leuke is dus dat het KLPD sinds jaar en dag met de KLPD-waterpolitie de Amsterdamse grachten bewaakt. Nu gaat het KLPD dus dat soort dingen afstoten (in heel Nederland overigens), dus dat mag de regio daar zelf gaan opknappen. De verkeerspolitie Amsterdam-Amstelland houdt (vooralsnog) de regie over de ringweg Amsterdam en daar zal het KLPD dus niet surveilleren. In Rotterdam is het dus feitelijk net andersom; KLPD neemt de verkeerstaken over en de regio blijft de zeehaven bewaken. Haaglanden heeft een eigen verkeerspolitie, maar het KLPD rijdt daar ook, dus naast de eigen verkeerspolitie is het ook bewakingsgebied KLPD (voorzover ik weet).

Ja, dat zou het handigste en het sociaalste zijn, zeker weten. Maar ik denk dat het KLPD daar niet op te wachten zit (denk bijvoorbeeld maar aan een heeeele hoop loonstrookjes erbij). Er zijn ondertussen al aardig wat Rotterdamse verkeersdienders overgestapt naar het KLPD hoor, maar het is absoluut niet zo dat als de KLPD de surveillance op de ring Rotterdam overneemt, dat de Rotterdamse verkeersdienders dan automatisch in dienst van het KLPD komen. KLPD is wel goed, maar niet gek...

Enne.... nee dat kan ik me ook niet voorstellen nee. Het onderliggende wegennet wordt nu immers al voldoende door de districten bewaakt. Je begrijpt wat op den duur het gevolg zal zijn: "hee, die verkeerspolitie op het onderliggende wegennet, is dat nu wel nodig? Nee, kijk maar naar de meldingen en de kosten. Laten we die maar wegbezuinigen...".

Misschien komt het niet zover, maar ik denk dat ik toch wel aardig in de richting zit. Het zijn geen leuke tijden voor de jongens van de verkeerspolitie Rotterdam.
greetz,  Enrique


N9213Q

  • Gast
Reactie #418 Gepost op: 29 september 2005, 08:29:49
En om dit realistische verhaal een beetje visueel te ondersteunen, hierbij een plaatje van de "VPRR".  :)



N9213Q

  • Gast
Reactie #419 Gepost op: 29 september 2005, 08:39:45
En een plaatje van de collega's verkeerspolitie: