Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1257295 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

brielle

  • Gast
Reactie #1420 Gepost op: 16 juni 2007, 16:42:04
ik vind deze politie auto mooi ;)


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #1421 Gepost op: 17 juni 2007, 11:02:42
Voor Hollands Midden staan er geloof ik nog een paar Vectra`s op voorraad. Daarna komt er de VW Golf Plus, dus geen Touran of V50 :(

 :'(


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #1422 Gepost op: 17 juni 2007, 11:59:11
Dit is toch 1 van mijn favoriete politievoertuigen :



greetz roy :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1423 Gepost op: 17 juni 2007, 15:18:28
Voor Hollands Midden staan er geloof ik nog een paar Vectra`s op voorraad. Daarna komt er de VW Golf Plus, dus geen Touran of V50 :(

Dat is nog eens een tegenvaller :-X Brhalve dat ik de Golf plus niet zo mooi vind, is het ook niet het meest ideale dienstvoertuig. In een V50 of Touran heb je veel meer ruimte.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1424 Gepost op: 18 juni 2007, 11:43:01
Dat is nog eens een tegenvaller :-X Brhalve dat ik de Golf plus niet zo mooi vind, is het ook niet het meest ideale dienstvoertuig. In een V50 of Touran heb je veel meer ruimte.

Ik snap niet hoe dat sommige regio's het voor elkaar krijgen om al hun materieel in een noodhulpwagen te krijgen.  En dan ook nog eens ruimte hebben in het voertuig om bijv. samen met de betrokkenen van een aanrijding het schadeformulier in te vullen bij hevige regenval. :o

In ZHZ hebben we Vito's en dat bevalt zeer goed. Daar past tenminste al het materiaal in.
Ook heb je voldoende ruimte om een "dwarse" verdachte  languit te vervoeren of voor het opnemen van een verklaring, invullen formulieren, bij laten komen van de schrik van ongeval.....noem maar op...
Het gebeurd hier regelmatig dat klanten van het APZ helemaal door het lint gaan en dus niet netjes op de achterbank willen zitten.
We moeten ze dan toch echt met gepast geweld de bus in krijgen en er zit dan toch meestal wel een collega bovenop die persoon.... :-\ Ik wil niet weten hoe het moet als er slechts kleine formaat noodhulpauto's zijn  :o >:(


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1425 Gepost op: 18 juni 2007, 12:21:45
Dat lijkt me toch niet zo'n probleem, komt er toch gewoon een busje over vanuit het bureau of surveliance, als verdachte helemaal door het lint gaat en languit in een busje vervoerd moet worden heb je toch zowizo extra handjes nodig.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1426 Gepost op: 18 juni 2007, 12:43:05
Ja, maar handig is het natuurlijk niet. Je moet gewoon de spullen krijgen die je nodig hebt... ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1427 Gepost op: 18 juni 2007, 20:15:25
Ik vind dat rotterdam rijnmond het goed heeft bekeken. Busjes voor de noodhulp zijn i.m.o. het beste. Je kan er veel in kwijt aan materialen, je hebt een overlegruimte danwel stoeiruimte. Je kan er fietsen, meerdere collega's of meerdere verdachten in kwijt. Je kan er een betrokken van een aanrijding in laten bijkomen (nekklachten ::))

In een achtervolging is de bus natuurlijk niet zo best, maar dat komt relatief weinig voor. En als het wel voorkomt, dan heb je altijd nog de verkeerspolitie met hun racebakken 8)

Ik snap niet dat bijv. Amsterdam Amstelland met golfjes in de noodhulp kan werken. Een MPV of stationwagen kan ik nog in komen (figuurlijk hè ;)), maar een sedan of hatchback lijkt mij toch echt aan de krappe kant.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


paul_hartog

  • Gast
Reactie #1428 Gepost op: 18 juni 2007, 20:19:01
Ik vind dat rotterdam rijnmond het goed heeft bekeken. Busjes voor de noodhulp zijn i.m.o. het beste. Je kan er veel in kwijt aan materialen, je hebt een overlegruimte danwel stoeiruimte. Je kan er fietsen, meerdere collega's of meerdere verdachten in kwijt. Je kan er een betrokken van een aanrijding in laten bijkomen (nekklachten [/size] ::))

In een achtervolging is de bus natuurlijk niet zo best, maar dat komt relatief weinig voor. En als het wel voorkomt, dan heb je altijd nog de verkeerspolitie met hun racebakken 8)

Ik snap niet dat bijv. Amsterdam Amstelland met golfjes in de noodhulp kan werken. Een MPV of stationwagen kan ik nog in komen (figuurlijk hè ;)), maar een sedan of hatchback lijkt mij toch echt aan de krappe kant.
lijkt me niet verstandig hoor  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1429 Gepost op: 18 juni 2007, 20:20:24
lijkt me niet verstandig hoor  ;)

je snapt m ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s