Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1257306 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1800 Gepost op: 30 november 2008, 23:10:54
Jammer dat je foto's niet meer ''vergrootbaar zijn''.

Enne, hoe zit dat met die vervangende kentekens ? ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #1801 Gepost op: 1 december 2008, 21:58:10
Jammer dat je foto's niet meer ''vergrootbaar zijn''.

Enne, hoe zit dat met die vervangende kentekens ? ;)

Foto's zijn inmiddels aangepast  ;)

V.w.b. de kentekens, ik vermoed dat ze in eerste instantie tijdelijke kentekens hebben gehad maar zeker weten doe ik het niet....
Dus wie het weet, mag het zeggen!

Grtz,
Marcel


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1802 Gepost op: 1 december 2008, 22:18:12
Zeker weten doe ik het niet, maar de gemeentepolitie Rotterdam heeft van oudsher (vanaf het Chevrolet C10-tijdperk) met grijze kentekens gereden. In 1994 is dat gestopt, omdat dat niet de bedoeling is met Transporters etc. waar personen in worden vervoerd; die moeten normale kentekens hebben (belastingtechnisch dus een stuk minder voordelig). Wellicht in Amsterdam nu hetzelfde?

Kleine anekdote: de VN-94-VX, één van de eerste VW Transporters T4 van de Rotterdamse politie, was een vervangwagen van BDM (Beheer Dienstmotorvoertuigen), nu beter bekend als de werkplaats Boezembocht. Na de afhandeling van een onenigheid binnen in de Rotterdamse wijk Zevenkamp kreeg de bemanning van de toenmalige 03.03 het voertuig niet meer aan de praat. Gevolg: er werd een takel eigen dienst besteld om de bus af te slepen. Om die bestelling te kunnen plaatsen bij de meldkamer, moest o.a. het kenteken worden doorgeven. Hierop gaf de meldkamer (voor de intimi: Raymond van D., dat kleine mannetje) aan dat het ongelooflijk was, maar dat het voertuig niet verzekerd én niet APK-gekeurd was. Dat bleek dus geen geintje. Sterker nog: het kenteken was ook vervallen. Gevolg: totale onduidelijkheid all over. Uiteindelijk bleek dus dat het kenteken VN-94-VX inmiddels vervallen was verklaard en dat de nieuwe kentekenplaten nog niet op de wagen geplaatst waren. Einde anekdote. >:D
greetz,  Enrique


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #1803 Gepost op: 2 december 2008, 16:31:28
Enne, hoe zit dat met die vervangende kentekens ? ;)

De vuistbussen zijn/worden allemaal terug gekeurd van grijs naar geelkenteken.

@ Falcon:En opzich is het niet geheel vreemd dat politievoertuigen niet verzekerd zijn. Dat is het geval bij meerdere grote regio's.
Ik heb ook wel een burgerwagen bij me gehad welke al een tijdje over z'n apk heen was. Moest ik horen van de bemanning van de kraan ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1804 Gepost op: 2 december 2008, 17:24:47
De vuistbussen zijn/worden allemaal terug gekeurd van grijs naar geelkenteken.

@ Falcon:En opzich is het niet geheel vreemd dat politievoertuigen niet verzekerd zijn. Dat is het geval bij meerdere grote regio's.
Ik heb ook wel een burgerwagen bij me gehad welke al een tijdje over z'n apk heen was. Moest ik horen van de bemanning van de kraan ::)

Aha okej ! Duidelijk  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Roadkingwarrior

  • Gast
Reactie #1805 Gepost op: 3 december 2008, 13:22:29
Zeker weten doe ik het niet, maar de gemeentepolitie Rotterdam heeft van oudsher (vanaf het Chevrolet C10-tijdperk) met grijze kentekens gereden. In 1994 is dat gestopt, omdat dat niet de bedoeling is met Transporters etc. waar personen in worden vervoerd; die moeten normale kentekens hebben (belastingtechnisch dus een stuk minder voordelig). Wellicht in Amsterdam nu hetzelfde?

Kleine anekdote: de VN-94-VX, één van de eerste VW Transporters T4 van de Rotterdamse politie, was een vervangwagen van BDM (Beheer Dienstmotorvoertuigen), nu beter bekend als de werkplaats Boezembocht. Na de afhandeling van een onenigheid binnen in de Rotterdamse wijk Zevenkamp kreeg de bemanning van de toenmalige 03.03 het voertuig niet meer aan de praat. Gevolg: er werd een takel eigen dienst besteld om de bus af te slepen. Om die bestelling te kunnen plaatsen bij de meldkamer, moest o.a. het kenteken worden doorgeven. Hierop gaf de meldkamer (voor de intimi: Raymond van D., dat kleine mannetje) aan dat het ongelooflijk was, maar dat het voertuig niet verzekerd én niet APK-gekeurd was. Dat bleek dus geen geintje. Sterker nog: het kenteken was ook vervallen. Gevolg: totale onduidelijkheid all over. Uiteindelijk bleek dus dat het kenteken VN-94-VX inmiddels vervallen was verklaard en dat de nieuwe kentekenplaten nog niet op de wagen geplaatst waren. Einde anekdote. >:D

Wat betreft de verzekering zou dat kunnen. Overheidsvoertuigen hoefen niet verzekerd te zijn. Zij vallen dan onder de afdeling BSA (Bureau Schade Afhandeling) van het Ministerie van Financiën. Tegenwoordig staan deze voertuigen wel geregistreerd bij de RDW als verzekerd met als verzekeringsmaatschappij BSA. Feitelijk zijn deze voertuigen niet verzekerd. De KLPD voertuigen hebben ook een bewijs van vrijstelling van de WA-verzekering bij zich. Ik weet niet of regiokorpsen hier ook gebruik van kunnen maken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1806 Gepost op: 3 december 2008, 15:42:54
Bij meerdere regionale korpsen zijn ze verzekerd bij Centraal Beheer.  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1807 Gepost op: 18 december 2008, 19:33:57
Ik zag in het filmpjes topic een filmpje van een Touran welke blauwe verlichting had in zijn achterklep.
Heeft iemand hier een foto van? Nog niet eerder gezien bij noodhulp voertuigen...
Volgens mij was het een auto van bureau Culemborg.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1808 Gepost op: 19 december 2008, 07:11:26
klopt Gelderland Midden heeft het ook
hier nog een filmpje van een voertuig van Gelderland Midden


&eurl=http://www.112barneveld.nl/

voor foto ervan: http://www.112barneveld.nl/ongevallen/206-ongeval-op-de-amersfoortsestraat-in-barneveld


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1809 Gepost op: 19 december 2008, 13:33:47
Dankje! Ziet er mooi uit. Wel grappig dat, ondanks de aanbesteding elke regio/korps zn auto's anders aankleed... Of heeft dit te maken met de nieuwe richtlijnen?