Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1251000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1850 Gepost op: 29 december 2008, 00:23:01
Dat is dacht ik vanwege de traffic advisor, die in de balk zit.

Die hebben wij ook gewoon in de balk zitten, en die balk staat voor op het voertuig. Trafficadvisor is overigens prima te zien! Ik denk wel dat het een stukje extra zichtbaarheid is, door de balk achterop het voertuig ziet achterop komend verkeer eerder de verlichting. Voor de prio ritten heb je toch de grill lampen en de twee kleine pitjes.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1851 Gepost op: 29 december 2008, 00:32:09
Waarvoor worden de groene lampen gebruikt? Toevallig voor het aangeven van het commandovoertuig?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1852 Gepost op: 29 december 2008, 00:37:24
Waarvoor worden de groene lampen gebruikt? Toevallig voor het aangeven van het commandovoertuig?

Correct. Net als dat de bemanning of één van de bemanningsleden een groen hesje aandoet.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1853 Gepost op: 29 december 2008, 00:46:42



Dienst:                    Noodhulp Politie Gelderland-zuid
Roepnummer:                ~
Soort voertuig:            Noodhulp auto
Merk en type:              Mercedes-Benz Vito
Overige bijzonderheden:    Roepnummer vraag ik nog even na!


Als je me even zegt waar je die auto geplaat hebt kan ik je waarschijnlijk zo 't roepnr geven, doch is het roepnummer wisselend. :)


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #1854 Gepost op: 29 december 2008, 09:55:08
Als je me even zegt waar je die auto geplaat hebt kan ik je waarschijnlijk zo 't roepnr geven, doch is het roepnummer wisselend. :)

Dat is dus even juist het probleem ;) ik weet niet waar hij vandaan kwam die dag,, Of Beneden-Leeuwen Of Beuningen.
Dus dat moeten we nog even uitzoeken ;)
Maar in iedegeval bedankt voor je reactie! :)

Groetjes!


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #1855 Gepost op: 30 december 2008, 20:35:46
Ha dirk leuke plaatjes, ;) was vanmorgen bij het HB enne zag hem staan, inmiddels is de 06-04 (oost) ook vervangen en noord(05) en waterweg(01) hebben er ook al 1 gehad ;)

mvg

roy


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #1856 Gepost op: 30 december 2008, 21:00:04
Ik moet zeggen dat die balk op die T5 er beter uitziet dan die trafadv op die Vito. Vind trouwens toch zo'n Barclay beter staan onder zwaaibalken. Wel weer jammer dat het stopbord er zo is op "gekwakt". Waarom nou niet net zo'n kleintje achter de achterraam als er op de grill zit. Maar is verder wel een net voertuig.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1857 Gepost op: 30 december 2008, 21:41:37
Ik moet zeggen dat die balk op die T5 er beter uitziet dan die trafadv op die Vito. Vind trouwens toch zo'n Barclay beter staan onder zwaaibalken. Wel weer jammer dat het stopbord er zo is op "gekwakt". Waarom nou niet net zo'n kleintje achter de achterraam als er op de grill zit. Maar is verder wel een net voertuig.

Mogelijk omdat dit niet de stopborden "van Honac" zijn? Gezien de hoorn van de sirene is het ook niet meer de gebruikelijke "oude Honac-tweetoon". Kan iemand die daar meer verstand van heeft dit bevestigen of ontkrachten..??


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #1858 Gepost op: 31 december 2008, 00:32:52
Het kan aan mij liggen, maar voorop zit een kleinmodel stopbord en achterop een grote. En beide komen bij een en dezelfde leverancier vandaan.


Gast

  • Gast
Reactie #1859 Gepost op: 31 december 2008, 00:37:40
Yep, allemaal HONAC op die bus hoor, tcf, één en al HONAC.

En waarom ze dat nou achterop hebben zitten, net zoals die Centurion achterop bij die Vito's, en 2 pitjes voorop... tja.. zal het nog eens vragen wat daar nou de gedachtegang achter is.