Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1252521 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #2290 Gepost op: 3 december 2009, 15:37:47
Aanvullende rijopleding nodig ;D btw een backbar;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2291 Gepost op: 3 december 2009, 15:50:45

Dienst: Politie Gelderland Midden
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: VW Touran
Wagenparknummer: ??


Dienst: Politie Gelderland Midden
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Ford Mondeo
Wagenparknummer: ??

william, hier in gelderland-midden hebben de voertuigen geen roepnummer, het zijn de agenten die een nummer hebben en door de rac worden opgeroepen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2292 Gepost op: 3 december 2009, 20:54:57
william, hier in gelderland-midden hebben de voertuigen geen roepnummer, het zijn de agenten die een nummer hebben en door de rac worden opgeroepen
Die kende ik nog niet  ::)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2293 Gepost op: 3 december 2009, 20:56:07
Die kende ik nog niet  ::)

sorry, maar ik reed eens met de BOA's mee en die vertelde mij dat ze persoonsnummers hadden en de auto's niet
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2294 Gepost op: 3 december 2009, 21:10:10
Die kende ik nog niet  ::)

Gaat bij Amsterdam volgens mij ook zo. Het is niet standaard dat een auto een vast nummer heeft (bijv. de 53.01 kan de ene keer een Golf5 zijn en de keer erna een Golf6). Bij andere regio's hebben de noodhulpvoertuigen wél een vast nummer en de andere voertuigen weer niet  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2295 Gepost op: 3 december 2009, 21:11:50
Gaat bij Amsterdam volgens mij ook zo. Het is niet standaard dat een auto een vast nummer heeft (bijv. de 53.01 kan de ene keer een Golf5 zijn en de keer erna een Golf6). Bij andere regio's hebben de noodhulpvoertuigen wél een vast nummer en de andere voertuigen weer niet  ;)

Ah, zo bedoelt hij.
Ik vatte het even anders op, thanks.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2296 Gepost op: 3 december 2009, 21:28:10
In bijv. Rijnmond en ZHZ heeft elke auto een wagenparknummer (soort eigen indentiteitsnummer waarmee hij ook in het computer/werkplaats systeem staat) en een roepnummer (voor de meldkamer, is afhankelijk van de klus of het gebied waar hij is). Dat laatste nummer kan zelfs meerdere keren per dag wisselen ondanks dat het hetzelfde voertuig is. Het wagenparknummer staat meestal op de buitenkant van het voertuig terwijl het roepnummer meestal niet zichtbaar is.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #2297 Gepost op: 3 december 2009, 21:52:02
In bijv. Rijnmond en ZHZ heeft elke auto een wagenparknummer (soort eigen indentiteitsnummer waarmee hij ook in het computer/werkplaats systeem staat) en een roepnummer (voor de meldkamer, is afhankelijk van de klus of het gebied waar hij is). Dat laatste nummer kan zelfs meerdere keren per dag wisselen ondanks dat het hetzelfde voertuig is. Het wagenparknummer staat meestal op de buitenkant van het voertuig terwijl het roepnummer meestal niet zichtbaar is.

Bijna hetzelfde als in Amsterdam.
Elke auto een wagenparknr (staat meestal op de achterklep).
Roepnummer wordt door HB + andere auto's gebruikt. Dit nummer staat nergens omdat 1 auto voor meerdere 'diensten' wordt ingezet. Denk daarbij aan Noodhulp, Toezicht en buurtregie.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #2298 Gepost op: 3 december 2009, 21:52:47
In bijv. Rijnmond en ZHZ heeft elke auto een wagenparknummer (soort eigen indentiteitsnummer waarmee hij ook in het computer/werkplaats systeem staat) en een roepnummer (voor de meldkamer, is afhankelijk van de klus of het gebied waar hij is). Dat laatste nummer kan zelfs meerdere keren per dag wisselen ondanks dat het hetzelfde voertuig is. Het wagenparknummer staat meestal op de buitenkant van het voertuig terwijl het roepnummer meestal niet zichtbaar is.



Heeft Zuid-Holland Zuid geen roepnummers op de auto's staan?
Brandweer Papendrecht


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2299 Gepost op: 3 december 2009, 22:53:35
Geheel correct. Wij melden ons aan 'op het voertuig'. Het voertuig heeft dus altijd hetzelfde roepnummer. Behalve de 'burgerauto's' die hebben een wisselend roepnummer.