Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1259602 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2370 Gepost op: 16 januari 2010, 22:09:46
Misschien is dit voertuig voorzien van verzwaarde vering ofzo...  ::)

Of hebben ze voor 4Motion gekozen? 8)

Is geen 4motion en zo te zien zitten hier ook de gele veren onder (net als Amsterdam) echter staat deze vrij hoog op de wieltjes .... Apart in ieder geval  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #2371 Gepost op: 17 januari 2010, 01:13:57
Had ik het toch goed gezien!
Ik had in G&V nog nooit een Touran gezien, alleen de oude Opel's en Volvo's, nu dus ook over op de Touran!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2372 Gepost op: 17 januari 2010, 01:33:55
Had ik het toch goed gezien!
Ik had in G&V nog nooit een Touran gezien, alleen de oude Opel's en Volvo's, nu dus ook over op de Touran!

Overigens schijnen de Touran's geen noodhulpvoertuigen te zijn maar schijnen ze als dienstauto te worden ingezet. (hovj, studenten etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2373 Gepost op: 17 januari 2010, 01:47:38


Dienst: Regiopolitie Gooi & Vechtstreek
Bureau: Weesp
Soort voertuig: Noodhulp
Motorkapnummer: 63.01
Merk & type: Volvo V50 2.0
Byzonderheden: Nieuwe signalering, echter maar 1 rij blauwe led's en geen groen aanwezig (of op een buitengewone lokatie).



Dienst: Regiopolitie Gooi & Vechtstreek
Bureau: Weesp?
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volvo V50 2.0
Byzonderheden: Regionaam + motorkapnummer ontbreekt. Verder is de lichtbalk voorzien van het kenmerkende ''Gooise'' groene dopje. De indeling van de lichtbalk is onderzijde Sputnik LED amber en boven halogeen draailampen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #2374 Gepost op: 17 januari 2010, 14:23:53


Merk & type: Volvo V50 2.0
Byzonderheden: Nieuwe signalering, echter maar 1 rij blauwe led's en geen groen aanwezig (of op een buitengewone lokatie).


Ik zag laatst toen onze dakset (Volvo in FL) wat sluiting veroorzaakt en daardoor alles wat kon branden, ging branden, dat er groene (volgens mij LED)lampen in de dakset zitten: in de onderste (doorzichtige) rij waar ook het amber in zit.

Mbt de Gooise Opel Vectra: vorige week is er nog een frontaal op een verdachte gereden op de A6 bij Almere (zie omroepflevoland.nl)... Kan mij haast niet voorstellen dat deze auto toen niet dienst deed als noodhulp, maar zeker weten doe ik het niet ;)

Aanvulling: Wat opvalt bij de Flevolandse en Gooise voertuigen is dat deze nog zijn uitgerust met een lange ijzeren spriet (antenne) op het dak tbv van de mobilofoon (verbeterde ontvangst). Ik zie ze bijna nergens anders meer :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2375 Gepost op: 17 januari 2010, 16:41:36
Ik zag laatst toen onze dakset (Volvo in FL) wat sluiting veroorzaakt en daardoor alles wat kon branden, ging branden, dat er groene (volgens mij LED)lampen in de dakset zitten: in de onderste (doorzichtige) rij waar ook het amber in zit.

Mbt de Gooise Opel Vectra: vorige week is er nog een frontaal op een verdachte gereden op de A6 bij Almere (zie omroepflevoland.nl)... Kan mij haast niet voorstellen dat deze auto toen niet dienst deed als noodhulp, maar zeker weten doe ik het niet ;)

Aanvulling: Wat opvalt bij de Flevolandse en Gooise voertuigen is dat deze nog zijn uitgerust met een lange ijzeren spriet (antenne) op het dak tbv van de mobilofoon (verbeterde ontvangst). Ik zie ze bijna nergens anders meer :)

- De groene signalering zit bij veel korpsen boven de blauwe signalering achter de blauwe kap. De onderste rij is in 95% van de gevallen gevuld met een arrowstick cq. amber en de alley/take-down verlichting. Groene signalering onderin de balk ken ik alleen uit Hollands Midden, waar er een (ouderwetse) halogeen lamp onderin naast de take-down lampen gemonteerd zit/zat.

- Opel Vectra's rijden er inderdaad ook nog in Gooi & Vechtstreek. Echter zijn dat er niet heel veel meer, kwam er in Huizen nog een tegen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guest1564

  • Gast
Reactie #2376 Gepost op: 17 januari 2010, 17:49:13



Dienst: Regiopolitie Drenthe
Bureau: ?
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volkswagen Touran
Byzonderheden: Staan nog bij Honac Apeldoorn


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #2377 Gepost op: 17 januari 2010, 18:00:10


Er stond ook nog een 4e Touran voor hun

Dienst: Regiopolitie Drenthe
Bureau: ?
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volkswagen Touran
Byzonderheden: Staan nog bij Honac Apeldoorn





Dienst: Regiopolitie Utrecht
Bureau: Doorn
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volkswagen Touran
Byzonderheden:


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2378 Gepost op: 17 januari 2010, 18:10:01



Dienst: Regiopolitie Drenthe
Bureau: ?
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volkswagen Touran
Byzonderheden: Staan nog bij Honac Apeldoorn

Ook nog een plaatje van die Volvo links aan de rand van de foto.... Ben wel benieuwd voor wie die is met honac opbouw.... Begreep wel dat Haaglanden Verkeer ook een Volvo V50 gaat krijgen met ANPR, wellicht dat je die hebt gespot!


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #2379 Gepost op: 17 januari 2010, 19:08:02
41-KPP-5 is het kenteken, ik heb hem niet mooi en duidelijk erop staan.