Introductie selectiedag KNRM Lifeguards

Auteur Topic: Introductie selectiedag KNRM Lifeguards  (gelezen 3945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 14 november 2015, 21:43:28
https://www.youtube.com/watch?v=LxdXaoTpnrA
Introductie selectiedag KNRM Lifeguards
KNRM
Gepubliceerd op 13 nov. 2015


Samen sterk in de hulpverlening!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2015, 21:45:18
Wat is de ervaring van de KNRM bij een dergelijke selectie? Ik zou er niet om staan te springen, mijn voorkeur gaat toch uit naar een wat langer traject waarbij je kan zien wat voor vlees je in de kuip hebt.


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2015, 23:48:28
volgens mij heeft de knrm het redelijk goed voor elkaar, al ben en blijf ik een reddingsbrigade persoon zou ik best wel eens mee willen lopen in hun traject en opleidingen, helaas dat ik mijn zomer altijd al vol heb met drachten en texel en n buitenzwembad


guest12562

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 november 2015, 08:05:13
Is dit niet een vorm van broodroof?
Dit zou namelijk op stranden ook door commerciële partijen kunnen worden gedaan of zie ik dat verkeerd?


guest11765

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 november 2015, 08:47:47
Citaat van: Breathe link=msg=1384851 date=1447571113
Is dit niet een vorm van broodroof?
Dit zou namelijk op stranden ook door commerciële partijen kunnen worden gedaan of zie ik dat verkeerd?

Hoezo zou dat kunnen? Dat gebeurd toch al?
Een brigade in Groningen verzorgt toch al jaren de beveiliging in Zeeland?
En op Texel zitten toch ook 2 partijen?

En gezien een reddingsbrigade en een KNRM "ingehuurd" worden door de gemeente is het toch bijna commercieel te noemen?

Gelukkig zitten er nu nog hele goede partijen er achter (RB en KNRM), want als een volledig particulier bedrijf er mee zou gaan bemoeien met alleen maar een winst oogmerk, dan is pas echt het hek van de dam.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #5 Gepost op: 16 november 2015, 12:27:37
Broodroof klinkt negatief klinkt eerder als concurentie. De ene organisatie regeld hetmanoer 1 en de andere op manier 2. Waar de een goedkoper is als de andere.

9910001
9910001


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #6 Gepost op: 16 november 2015, 12:41:53
Hoe lang zal het gaan duren totdat de Gemeenten helaas moeten ontdekken dat ook uit het strandplezier inkomsten zijn te genereren.
Toegangspoorten naar het strand dus.
Tenslotte moeten die strandwachten, lifeguards etc. met hun steeds meer uitdijende materieel en kostenposten ook ergens van worden betaald.


guest12562

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 november 2015, 12:49:10
En als er nu een derde partij komt die vanuit commercieel belang dit gaat regelen en goedkoper, wat dan?
RB en KNRM krijgen ook steeds meer moeite om vrijwilligers te krijgen lijkt me?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #8 Gepost op: 16 november 2015, 15:16:40
Citaat van: Breathe link=msg=1385157 date=1447674550
En als er nu een derde partij komt die vanuit commercieel belang dit gaat regelen en goedkoper, wat dan?
RB en KNRM krijgen ook steeds meer moeite om vrijwilligers te krijgen lijkt me?

Verwar de RB niet met de KNRM. Die RB heeft betrekkelijk weinig inkomstenbronnen.

De KNRM ontvangt jaarlijks aan donaties iets in de buurt van 12 miljoen, voornamelijk omdat velen er vanuit gaan, gevoed door de KNRM spotjes (hij trotseert 7 meter hoge golven), dat soortgelijke prestaties als door Dorus Rijkers en zijn mannen en de toenmalige redders van andere stations worden geleverd.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #9 Gepost op: 16 november 2015, 20:24:14
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1384856 date=1447573667
En op Texel zitten toch ook 2 partijen?

Nou dat is wel een succesnummer inderdaad.. de broek zakt er hier zo nu en dan vanaf. Maar terug naar de selectie..

Dat vind ik wat interessanter dan het KNRM v.s. Reddingsbrigade v.s. commercieel verhaal. Daar heb ik ook wel m'n mening over, maar ben gestopt om me er druk over te maken. Ik zou me eerder druk maken over dat er jongens op zo'n post zitten die wat kunnen uitvoeren dan welke sticker ze op de muur hebben. Vandaar m'n vraag over de selectiemethode van de KNRM, kijken of we daar nog wat lessen uit kunnen trekken ;)