Met diploma spoedgevallenzorg België naar Nederland

Auteur Topic: Met diploma spoedgevallenzorg België naar Nederland  (gelezen 1974 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Flan

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 24 november 2015, 19:20:38
Hallo!

Ik weet dat er al een topic is met een zeer gelijkende vraag, maar ik weet niet of ik een oude thread zomaar mag invallen met mijn vraag.

Ik loop momenteel stage op een spoedafdeling, en tot nu toe vind ik het erg fijn. Ik zou dus graag uiteindelijk in de SEH terechtkomen als verpleegkundige. Ik ben ook van plan naar Nederland te verhuizen. Van wat ik echter heb gelezen, is de opleiding in Nederland iets anders dan in België, namelijk 18 maanden, met 2 jaar werkervaring op de spoedafdeling als vereiste. In België kan ik gewoon na het halen van mijn diploma verpleegkundige starten met de BaNaBa intensieve zorg en spoedgevallenzorg.

Ik heb uit het andere topic al vernomen dat het Belgische diploma intensieve zorg en spoedgevallenzorg erkend wordt in Nederland. Is dit een andere procedure dan inschrijving in het BIG-register?
Is het moeilijk om in Nederland werk te vinden op de spoedafdeling? Zou dit moeilijker kunnen worden voor mij omdat ik een Belgisch diploma spoedgevallen zou hebben?

Alvast bedankt!