Chauffeurs Connexxion mogen zich niet identificeren bij een aanrijding

Auteur Topic: Chauffeurs Connexxion mogen zich niet identificeren bij een aanrijding  (gelezen 15532 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #30 Gepost op: 21 december 2015, 21:55:44
Lees voorgaand : Mag niet van hun baas ! Eens controle uitvoeren en baas aan de tand voelen.( vandaar het bordje : Niet spreken met de chauffeur )
Bij instappen begint de inzet.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #31 Gepost op: 21 december 2015, 22:36:12
Citaat van: Gijs link=msg=1393400 date=1450731344
Lees voorgaand : Mag niet van hun baas ! Eens controle uitvoeren en baas aan de tand voelen.( vandaar het bordje : Niet spreken met de chauffeur )
Dat bordje is bedoeld om de bestuurder niet af te leiden tijdens de rit en heeft geen donder te maken met het wel of niet tonen van een rijbewijs.

Hun baas kan op zijn kop gaan staan maar de buschauffeur moet nog steeds gevolg geven aan artikel 160 WVW; wat zijn baas ook wil. Leuk dat zijn baas het wil maar het akkefietje heeft gevolgen voor de buschauffeur en niet voor de firma Connexxion.

Citaat
Hoofdstuk IX. Handhaving
 

Artikel 160
 

1.
 Op de eerste vordering van de in  artikel 159  bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig verplicht dat motorrijtuig te doen stilhouden alsmede de volgende bewijzen behoorlijk ter inzage af te geven:
a.  de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen delen van het kentekenbewijs, dan wel het in  artikel 37, eerste lid, onderdeel b , bedoelde bewijs, en, indien met het motorrijtuig een aanhangwagen wordt voortbewogen, de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen delen van het kentekenbewijs van de aanhangwagen, dan wel het in artikel 37, eerste lid, onderdeel b, bedoelde bewijs voor de aanhangwagen;

b.  het rijbewijs dan wel het hem door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #32 Gepost op: 21 december 2015, 22:46:24
Even de quote opnieuw geplaatst omdat de gekozen tekstkleur niet te lezen was... ::)
Citaat
Hoofdstuk IX. Handhaving
 

Artikel 160
 

1.
 Op de eerste vordering van de in  artikel 159  bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig verplicht dat motorrijtuig te doen stilhouden alsmede de volgende bewijzen behoorlijk ter inzage af te geven:
a.  de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen delen van het kentekenbewijs, dan wel het in  artikel 37, eerste lid, onderdeel b , bedoelde bewijs, en, indien met het motorrijtuig een aanhangwagen wordt voortbewogen, de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen delen van het kentekenbewijs van de aanhangwagen, dan wel het in artikel 37, eerste lid, onderdeel b, bedoelde bewijs voor de aanhangwagen;

b.  het rijbewijs dan wel het hem door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 22 december 2015, 00:20:28
Als dit zo is voel ik bijna een uitdaging aankomen. Komende weken is geen chauffeur hier veilig en zal regelmatig op het rijbewijs gecontroleerd worden. Niet tonen is bekeuren, indien nodig zelfs aanhouden. Kijken hoe lang het duurt voordat de verantwoordelijke van Connexxion boos aan de lijn hangt en we dit punt eens kunnen bespreken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #34 Gepost op: 22 december 2015, 09:01:29
Als burger ook benieuwd hoelang het nog duurt dat connexion denkt boven de wet te staan.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #35 Gepost op: 22 december 2015, 18:23:34
Citaat van: DiNozzo link=msg=1393440 date=1450740028
Als dit zo is voel ik bijna een uitdaging aankomen. Komende weken is geen chauffeur hier veilig en zal regelmatig op het rijbewijs gecontroleerd worden. Niet tonen is bekeuren, indien nodig zelfs aanhouden. Kijken hoe lang het duurt voordat de verantwoordelijke van Connexxion boos aan de lijn hangt en we dit punt eens kunnen bespreken.

Over de rug van de chauffeurs en passagiers ?  Je kunt beter even direct naar de hoogste baas gaan.

Die bus krijgt de nodige vertraging


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #36 Gepost op: 22 december 2015, 18:59:27
Citaat van: Thor link=msg=1393606 date=1450805014
Over de rug van de chauffeurs en passagiers ?  Je kunt beter even direct naar de hoogste baas gaan.

Die bus krijgt de nodige vertraging
Nou en? Welke vertraging? De chauffeur toont op eerste vordering zijn rijbewijs, DiNozzo zegt "Dank u wel" en geeft het rijbewijs terug. Amper vertraging dus.
Zou de passagier ook niet graag willen weten of de chauffeur wel met een bus mag rijden?
Als ik tijdens mijn werkzaamheden aan een controle wordt onderworpen, dienen ook al mijn zaken in orde te zijn, loop ik ook vertraging op, ben ik te laat bij mijn passagier en komt deze (mogelijk) te laat op zijn bestemming. Als alles in orde is, ben ik zo weer weg.
Het frappante is dat de chauffeur van Connexxion zijn/haar gegevens niet wil overleggen, zelfs niet aan een agent. Elke andere beroepschauffeur moet dat wel. DiNozzo wil van de hoed en de rand weten...


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #37 Gepost op: 22 december 2015, 19:49:16
Citaat van: Bert65 link=msg=1393614 date=1450807167
Het frappante is dat de chauffeur van Connexxion zijn/haar gegevens niet wil overleggen, zelfs niet aan een agent. Elke andere beroepschauffeur moet dat wel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #38 Gepost op: 22 december 2015, 19:54:23
Over de rug van de chauffeurs en passagiers ?  Je kunt beter even direct naar de hoogste baas gaan.

Die bus krijgt de nodige vertraging
Maak van het interne connexion probleem aub geen politie probleem... ;)


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #39 Gepost op: 22 december 2015, 21:27:05
Citaat van: Gijs link=msg=1393390 date=1450730506
In gevolge interne berichten van Connexion, geen draagplicht, en geen plicht tot bekendstelling, zelfs geen beleefdheid, op straffe  zelfs zwijgplicht.
Zou ik deze wel eens willen zien...
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw