Dief mag jas houden van politie - Groningen 02-01-2016

Auteur Topic: Dief mag jas houden van politie - Groningen 02-01-2016  (gelezen 3252 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 6 januari 2016, 13:07:32
Dief mag jas houden van politie

https://www.youtube.com/watch?v=cal3embJRsg
De Telegraaf
Gepubliceerd op 6 jan. 2016
Citaat
Philip van der Kooi uit Groningen is het vertrouwen in de politie helemaal kwijt. Hij deed aangifte nadat een dief zijn jas meenam in een café. Maar van de politie mocht de dief de jas gewoon houden.


Samen sterk in de hulpverlening!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2016, 13:24:51
Nou... wel een heel eenzijdig verhaal weer.
Logisch. Telegraaf.


guest15549

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2016, 15:32:34
Grappig hoe hij twijfelt, nadenkt, eerst zegt dat hij bestolen is door "een jongen", om vervolgens het hoge woord "Marokkaanse" uit te spreken. Wat ook erg relevant is.. Enfin.

Telegraaf, altijd een betrouwbare bron..  ::)


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2016, 16:28:21
Ik begrijp zijn gevoel wel. In dit soort gevallen zijn we gehouden aan de wet en die is niet altijd (gelijk) naar wens van de rechtmatige eigenaar.
Digitaal onderzoek


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2016, 16:53:30
Dit zijn altijd lastige casussen. Op dat moment is er weinig bewijs zoals het pinbonnetje dat hij nu toont voorhanden. Als de andere dan beweert dat het zijn jas is, is daar op dat moment weinig aan te doen. Meestal gaat het ook om personen die verminderd zijn als gevolg van hoge alcohol inname.

Ik zie dat hij in ieder geval later aangifte heeft kunnen doen en ik mag hopen dat in elk geval de identiteit van de andere persoon ook is vastgelegd. Dat maakt dat het in ieder geval een zaak is met onderzoeksgronden.

Volgende puntje: is het verstandig om met een jas van € 649,95 een horecagelegenheid in de avonduren te bezoeken en de jas daar te laten... ???
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #5 Gepost op: 6 januari 2016, 17:22:04
Laatste periode word d'r in het noorden veel "stone island" gedragen. Reden is meestal omdat hooligan groeperingen dit als kledingmerk hebben. Maar dat terzijde. Met die kledingtrend komt het inmiddels wel vaker voor dat die logo's of soms de hele jas gejat word. Veel jonge mensen met de duurste jassen tegenwoordig.
Eerst zien, dan geloven.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #6 Gepost op: 6 januari 2016, 17:46:59
Bij jassen etc. met viltstift postcode plus huisnummer op een geschikte plek schrijven.id bij tassen etc.
Aanhangers,boottrailers,caravans etc postcode en huisnummer even inhakken want die fabrieksplaatjes zijn er zo af.
Duurdere zaken onleesbare inkt of even graveren.
Rubberboten etc. iets afwijkends aanbrengen dat de dief niet direct opvalt,maar door de eigenaar en de politie,liefst op afstand,kan worden herkend


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #7 Gepost op: 6 januari 2016, 18:17:28
 0098
Citaat van: DiNozzo link=msg=1397674 date=1452095610
Dit zijn altijd lastige casussen. Op dat moment is er weinig bewijs zoals het pinbonnetje dat hij nu toont voorhanden. Als de andere dan beweert dat het zijn jas is, is daar op dat moment weinig aan te doen. Meestal gaat het ook om personen die verminderd zijn als gevolg van hoge alcohol inname.

Ik zie dat hij in ieder geval later aangifte heeft kunnen doen en ik mag hopen dat in elk geval de identiteit van de andere persoon ook is vastgelegd. Dat maakt dat het in ieder geval een zaak is met onderzoeksgronden.

Volgende puntje: is het verstandig om met een jas van € 649,95 een horecagelegenheid in de avonduren te bezoeken en de jas daar te laten... ???
Is het überhaupt verstandig om een jas van € 649,95 aan te schaffen ;D Mijn C&A jas van € 60,- is net zo warm hoor


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #8 Gepost op: 6 januari 2016, 19:37:37
En voor de prijs van een euro hangt je jas van 650 euro veilig in de stadsgarderobe Groningen...  ::)


guest15549

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2016, 19:54:30
Citaat van: DiNozzo link=msg=1397674 date=1452095610
Dit zijn altijd lastige casussen. Op dat moment is er weinig bewijs zoals het pinbonnetje dat hij nu toont voorhanden.
Stel dat hij wel direct de bon kon tonen, is dat wel voldoende bewijs? Wie zegt dat dat wel zijn jas is, en de verdachte niet toevallig dezelfde jas heeft? Een jas heeft geen serienummer of kenteken..

Citaat
Ik zie dat hij in ieder geval later aangifte heeft kunnen doen en ik mag hopen dat in elk geval de identiteit van de andere persoon ook is vastgelegd. Dat maakt dat het in ieder geval een zaak is met onderzoeksgronden.
Dat is zeer te hopen, maar Telegraaf-kennende zal dat niet worden vermeld. Stel je voor, straks ontstaat het beeld nog dat de politie hier goed heeft opgetreden  :-X

Citaat
Volgende puntje: is het verstandig om met een jas van € 649,95 een horecagelegenheid in de avonduren te bezoeken en de jas daar te laten... ???
Misschien is die jongen aardig vermogend. Ik zou het er ook niet voor over hebben, maarja..