'Lifevac' - Nieuw hulpmiddel bij verstikking?

Auteur Topic: 'Lifevac' - Nieuw hulpmiddel bij verstikking?  (gelezen 14226 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #20 Gepost op: 11 december 2019, 11:55:50
De onafhankelijke studies zijn te vinden op: https://lifevac.net/medical-journals/

Op het ERC Congres in Slovenië hebben ze aanvullende studies gepresenteerd, die staan (nog) niet online.


Hanske

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #21 Gepost op: 11 juli 2023, 11:45:39
Citaat: Wat schadelijker is? Geen idee, maar blijven stikken omdat er anders nevenschade ontstaat lijkt mij minder prettig.

Behalve als er door schade aan de weke delen in de keel zwellingen en bloedingen ontstaan door het vacuum. het zelfde zie door b.v. cupping op de huid, daar ontstaan ook zwellingen door onderhuidse bloedingkjes.


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #22 Gepost op: 11 juli 2023, 14:56:37
Die schade (zwelling en evt. bloeding) ontstaan al door het voorwerp waarin iemand stikt. Ik vraag me af of je in een acute noodsituatie met dit apparaat voldoende langdurig(!) vacuüm kan creëren om die zwelling en bloeding dusdanig te verergeren dat je er achteraf alsnog last van hebt. Als je standaard protocol (rugslagen, buikstoten, thoraxcompressies) niet werkt gaat iemand gewoon dood. Dan zou dit als laatste redmiddel nog uitkomst kunnen bieden. Die ambulances en traumahelikopter zijn toch al onderweg.