Gewijzigde strategie voor implementatie nieuw C2000 netwerk

Auteur Topic: Gewijzigde strategie voor implementatie nieuw C2000 netwerk  (gelezen 2072 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Ministerie V&J past migratieplan C2000 aan
De migratie van het oude C2000-netwerk naar het nieuwe C2000-netwerk zal op een andere manier verlopen. Aanleiding is dat de overgang via het huidige radiobediensysteem T-rex op problemen stuit. Daarom heeft het ministerie van Veiligheid & Justitie een alternatieve route gezocht. Dat schrijft minister Ard van der Steur in een brief aan de Tweede Kamer. C2000 is het communicatiesysteem voor alle hulpdiensten in Nederland.
...
Projecten
Het ministerie van Veiligheid & Justitie (V&J) besloot na een aanbesteding te kiezen voor het Duitse onderdeel Hytera Mobilfunk van het Chinese Hitera (voor het spraaknetwerk tussen meldkamers en hulpverleners: T2000), 2Way uit Zeewolde (het pagingnetwerk voor de alarmering: P2000) en het Oostenrijkse Eurofunk Kappacher (het radio alarmeringsbediensysteem - Raps - voor de meldkamer).

Naast deze drie projecten is er nog het vierde project, Implementatie meldkamers. Dit verbindt de drie bovengenoemde projecten en is gericht op het begeleiden van de meldkamers bij het doorvoeren van de benodigde technische aanpassingen om het vernieuwde C2000-systeem te kunnen implementeren. Daarnaast ziet dit project toe op het opleiden van de centralisten en beheerders.




Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2016, 19:00:33
3 verschillende aanbestedingen en bedrijven, dat wordt leuk! Ik ben bang voor grote problemen, uitstel van invoering en grote kostenoverschrijding....


pm2008

  • BHV / Manschap B / Plotter / chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2016, 19:08:49
Elkaar verwijten maken en niets oplossen... :-X
Juiste mix voor ellende... :'(
Had alles bij 1 hoofdaannemer aangebracht, dan is er maar 1 aanspreekpunt e050


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2016, 19:21:38
In de regel ben ik dat me je eens, maar welke hoofdaannemer had deze totale klus kunnen en willen klaren?