Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 712000 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1360 Gepost op: 1 januari 2013, 01:27:21
Gelukkig gaan doe Jappen eruit komt jaar. Alleen of het de R1200RT of de K1600GT wordt weet nog niemand. Gezien de houding van het korps eenheid gaat het de RT worden.
Thanks! Duidelijk. :)  Hoop dat het die prachtige 1600 gaat worden voor jullie. ;)

Dit zijn de interessante / leuke dingen om te weten ;)  Beetje in de gaten houden wat ik bij jullie tegen kom.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1361 Gepost op: 1 januari 2013, 08:23:58
De vorige DC gaf inderdaad de voorkeur aan de RT. Maar hij is per december weg en wordt vervangen door een vrouwelijke DC. Wellicht dat zij voor meer rede vatbaar is en kiest voor de  1600  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1362 Gepost op: 1 januari 2013, 11:06:27
De vorige DC gaf inderdaad de voorkeur aan de RT. Maar hij is per december weg en wordt vervangen door een vrouwelijke DC. Wellicht dat zij voor meer rede vatbaar is en kiest voor de  1600  ;D
Is er dan zo'n groot verschil tussen die 2 dan?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1363 Gepost op: 1 januari 2013, 11:36:42
Is er dan zo'n groot verschil tussen die 2 dan?
BMW K1600GT
Type                vloeistofgekoelde 6-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder
Cilinderinhoud    1.649 cc
Vermogen         118 kw (160 pk) bij 7.750 t/min
Koppel             175 Nm bij 5.250 t/min

BMW R1200RT
Type                  lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen en 4 radiaal geplaatste kleppen per cilinder, centraal geplaatste balansas
Boring x slag       101 mm x 73 mm
Cilinderinhoud      1.170 ccm
Vermogen           81 kW (110 pk) bij 7.750/min
Koppel               120 Nm bij 6.000/min


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1364 Gepost op: 1 januari 2013, 13:24:01
BMW K1600GT
Type                vloeistofgekoelde 6-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder
Cilinderinhoud    1.649 cc
Vermogen         118 kw (160 pk) bij 7.750 t/min
Koppel             175 Nm bij 5.250 t/min

BMW R1200RT
Type                  lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen en 4 radiaal geplaatste kleppen per cilinder, centraal geplaatste balansas
Boring x slag       101 mm x 73 mm
Cilinderinhoud      1.170 ccm
Vermogen           81 kW (110 pk) bij 7.750/min
Koppel               120 Nm bij 6.000/min

Dan ga ik dat als motorrijdende autoliefhebber uitleggen: de 4 takt (2 cilinder) boxer motor loopt heel anders dan een lijn-motor met bovenliggende nokkenas. De motor rijdt daardoor minder comfortabel (meer trillingen en geluid), het motorkarakter (hoger toerental) is anders en het verbruik is hoger (over het algemeen genomen zijn boxer motoren minder zuinig omdat ze meer  toeren maken).
Bij deze vergelijk moeten de 2 cilinders van de boxer motor de 110pk produceren, en de 6 cilinders van de lijnmotor de 160 pk. Of te wel 55 pk per cilinder tegen 28 pk....
En de lijnmotor heeft meer pk's en dus een hogere snelheid wat in het kader van de te verwachten werkzaamheden wel handig zou kunnen zijn.

Een boxer motor zit o.a. ook in de verschillende subaru auto's. Het gros van de andere autofabrikanten gebruikt lijn motoren met bovenliggende nokkenas. En de ontwikkeling van boxermotoren staat al een aantal jaren "stil" terwijl de ontwikkeling van lijn-motoren in een vogelvlucht is geraakt met de huidige 1+ liter motoren in auto's die veel pk's leveren met weinig liters inhoud en grote zuinigheid.

Hoop dat t duidelijk is  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1365 Gepost op: 1 januari 2013, 14:08:41
Hoop dat t duidelijk is  O0
Helemaal, had namelijk het idee dat de 1200 en 1600 niet zoveel van elkaar verschilden behalve motorinhoud en luxe. Snap ik ook gelijk het prijskaartje van de K1600
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1366 Gepost op: 1 januari 2013, 15:17:15
Eerst zien dan geloven lange >:D >:D. Wacht maar tot het nieuwe blok onder de boxer zit, kijken wie er dan lacht. Waarschijnlijk wij twee als echte Boxer rijders.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1367 Gepost op: 1 januari 2013, 15:20:37
Eerst zien dan geloven lange >:D >:D. Wacht maar tot het nieuwe blok onder de boxer zit, kijken wie er dan lacht. Waarschijnlijk wij twee als echte Boxer rijders.

 O0 O0


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1368 Gepost op: 1 januari 2013, 15:42:15
Eerst zien dan geloven lange >:D >:D. Wacht maar tot het nieuwe blok onder de boxer zit, kijken wie er dan lacht. Waarschijnlijk wij twee als echte Boxer rijders.

O0 O0

ach geut wat een liefde zo pril in het jaar   0098  Tis dat ik ook boxer rij, anders was ik jaloers geworden.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #1369 Gepost op: 1 januari 2013, 15:45:18

Een boxer motor zit o.a. ook in de verschillende subaru auto's. Het gros van de andere autofabrikanten gebruikt lijn motoren met bovenliggende nokkenas. En de ontwikkeling van boxermotoren staat al een aantal jaren "stil" terwijl de ontwikkeling van lijn-motoren in een vogelvlucht is geraakt met de huidige 1+ liter motoren in auto's die veel pk's leveren met weinig liters inhoud en grote zuinigheid.

Hoop dat t duidelijk is  O0

Betreffende de ontwikkeling van Boxer motoren in auto's staat de ontwikkeling zeker niet stil. Toyota/Subaru hebben het afgelopen jaar de GT86/BRZ geïntroduceerd, deze auto heeft een boxer motor waardoor hij voordelen heeft zoals o.a. een laag zwaartepunt/mooie gewichtsverhouding als noviteit hebben de heren technici Toyota's VTTI (variabele kleppen timing) op de boxer motor geschroefd. Iets wat ook weer voordelen heeft qua motorkarakteristiek.

Men schijnt nu aan een Boxer-VVTI met Turbo te werken, Overigens.... Subaru is niet het enige merk wat met Boxer motor werkt, Porsche doet natuurlijk ook aardig mee met hun 911/Boxer/Cayman serie...

Ik geloof dat de laatste 911's Caymans en GT86 door elk autoblad zo'n beetje de hemel in wordt geprezen...

Goed, een beetje offtopic in een motoren topic, maar het laat wel zien dat we ook op een motor nog wel wat ontwikkelingen kunnen verwachten.