Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 712965 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1390 Gepost op: 7 januari 2013, 15:56:45
Lijkt me een Whelen ION, als ik formaat bekijk en het flitspatroon.
Is gewoon een Whelen TIR6.


Dienst: Koninklijke Marechaussee
Soort voertuig: Surveillancemotor
Merk en type: Yamaha FJR1300K
Kenteken: -
Overige bijzonderheden: Extra flitser onder stopbord


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #1391 Gepost op: 7 januari 2013, 16:21:44
Kan iemand uitleggen waarom er bij de motoren van de Koninklijke Marechaussee is gekozen voor een dubble flits configuratie (boven elkaar aan de voorkant) en bij de witte motoren dit niet het geval is? Ik vindt de Koninklijke Marechaussee layout namelijk heel goed opvallen...

Alleen dat losse mistpitje aan de achter kant.......  ;)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1392 Gepost op: 7 januari 2013, 16:36:48
Kan iemand uitleggen waarom er bij de motoren van de Koninklijke Marechaussee is gekozen voor een dubble flits configuratie (boven elkaar aan de voorkant) en bij de witte motoren dit niet het geval is? Ik vindt de Koninklijke Marechaussee layout namelijk heel goed opvallen...

Alleen dat losse mistpitje aan de achter kant.......  ;)
De witte... van de politie neem ik aan?


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #1393 Gepost op: 7 januari 2013, 16:38:43
De witte... van de politie neem ik aan?

Uhhh jah, dacht dat het wel duidelijk was, onderdanks dat dit topic in de blauwe kolom staat zijn de motoren toch hoofdzakelijk wit.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1394 Gepost op: 7 januari 2013, 17:18:57
Omdat ze bij de Kmar echt 360 graden willen bereiken op deze manier  e050


Gast

  • Gast
Reactie #1395 Gepost op: 7 januari 2013, 17:20:42
Die snappen tenminste wel hoe je extra licht in je meest kwetsbare hoeken gooit, en dat al sinds 2008, zijn ze toch slimmer bij de KMar.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1396 Gepost op: 7 januari 2013, 17:39:39
Hier is de flitser duidelijk te zien  ;)

Aankomst minister Hillen
User: mroos1203

Tevens zie ik volgens mij knipperend grootlicht bij die stilstaande motor met extra flitser voor.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #1397 Gepost op: 7 januari 2013, 20:19:36
Tevens zie ik volgens mij knipperend grootlicht bij die stilstaande motor met extra flitser voor.

klopt, en de achterste Kmar motor heeft ook nog K-K, maar geen extra flitser.
Maar ik heb het uitgevonden hoe zit. Maar is dit test opstelling of is het een nieuwere motor?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1398 Gepost op: 7 januari 2013, 20:32:33
Voor zover ik weet hebben alle FJR's van de KMar knipperend grootlicht
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1399 Gepost op: 7 januari 2013, 21:13:40
Alle KMar-motoren zijn uitgerust met de volgende middelen;

- 4 (2x2) frontflitsers.
- knipperende koplamp.
- draaipit op de achterzijde
- 2 amber flitsers op de achterzijde.
- stoptransparant voorzijde.
- volgen/stoptransparant achterzijde.

Alles valt afzonderlijk aan-uit te zetten/ Daarbij heb je  de keuze om constant de sirene in te schakelen of alleen rijden met optische (blauwe) signalen en middels het knopje van de claxon een éénmalig "riedeltje" van de sirene.

Momenteel is er nog geen proef gaande voor eventuele nieuwe motorfietsen. Ik vermoed dat een collega van de motorpool zijn "eigen" motor heeft voorzien van een extra frontflitser. De collega's van de motorpool zitten dagelijks op de motorfiets en deze club is vergelijkbaar met de motorrijders van de verkeersdiensten van Amsterdam/Rotterdam/Haaglanden en de KLPD.