Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 712073 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1460 Gepost op: 17 februari 2013, 11:10:21
OK, bedankt. Maar een stopteken met de hand aan een voor de motor rijdende auto wordt misschien een beetje moeilijk, lijkt me...>:D
Is er al eens (wetenschappelijk) onderzocht hoe groot of klein het nut van een stoptransparant op de motor is? Ik zie ze buiten NL dan ook niet op motoren...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1461 Gepost op: 17 februari 2013, 11:11:57
Das maar net wat je gewend bent natuurlijk en hoe je het heb aangeleerd gekregen.

Ik iig old school met de hand en jij ook. Bij de KMar hadden we ze d'r ook opzitten, maar ik gebruikte ze nagenoeg nooit. In Amsterdam hebben we ze ook niet op de motoren zitten.

Enige nadeel kan zijn dat je voor het te stoppen voertuig staat.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1462 Gepost op: 17 februari 2013, 11:22:18
OK, bedankt. Maar een stopteken met de hand aan een voor de motor rijdende auto wordt misschien een beetje moeilijk, lijkt me...>:D
Is er al eens (wetenschappelijk) onderzocht hoe groot of klein het nut van een stoptransparant op de motor is? Ik zie ze buiten NL dan ook niet op motoren...

Op de lichte motoren in Amsterdam zit er alleen een stopbord aan de voorzijde. Dat is ansich wel handig. Ik heb op mijn grote motor geen stopbordjes zitten. Als ik iemand aan de kan wil hebben en ik rij er achter knipper ik met mijn groot licht of zet even mijn frontflitsers aan en maak een gebaar dat hij naar de kant moet. Werkt tot nu toe feilloos.

Het volgenbordje kan handig zijn. Je geeft de bestuurder een teken met je hand en daarna een verwijzing naar je volgen achterop de motor. Kan hij achteraf nooit zeggen dat hij het niet heeft begrepen dat hij moest volgen. Sommige collega's geven een dusdanig teken met hun hand dat je zou denken dat er een vlieg rond hun hoofd vliegt. :-\


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1463 Gepost op: 17 februari 2013, 11:24:29
Enige nadeel kan zijn dat je voor het te stoppen voertuig staat.

Dat ben ik in het geheel met je eens. Dat is een kwestie van een afweging maken aan de hand van het soort vtg en de inhoud daarvan.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1464 Gepost op: 17 februari 2013, 11:25:48
Op de lichte motoren in Amsterdam zit er alleen een stopbord aan de voorzijde. Dat is ansich wel handig. Ik heb op mijn grote motor geen stopbordjes zitten. Als ik iemand aan de kan wil hebben en ik rij er achter knipper ik met mijn groot licht of zet even mijn frontflitsers aan en maak een gebaar dat hij naar de kant moet. Werkt tot nu toe feilloos.

Het volgenbordje kan handig zijn. Je geeft de bestuurder een teken met je hand en daarna een verwijzing naar je volgen achterop de motor. Kan hij achteraf nooit zeggen dat hij het niet heeft begrepen dat hij moest volgen. Sommige collega's geven een dusdanig teken met hun hand dat je zou denken dat er een vlieg rond hun hoofd vliegt. :-\

Alleen is knipperen met je lichten etc. geen stopteken op voorgeschreven wijze. Dus als 'ie er vandoor gaat heb je nog niks >:D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1465 Gepost op: 17 februari 2013, 11:31:08
Alleen is knipperen met je lichten etc. geen stopteken op voorgeschreven wijze. Dus als 'ie er vandoor gaat heb je nog niks >:D

Ook daar MOET ik je weer gelijk ingeven. Daarom schreef ik er ook bij "tot nu toe werkt het feilloos". Gaat ie er vandoor zal ik het op een andere manier gaan oplossen, maar aan de kant gaat ie.  ;)


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1466 Gepost op: 17 februari 2013, 11:33:50
Ook daar MOET ik je weer gelijk ingeven. Daarom schreef ik er ook bij "tot nu toe werkt het feilloos". Gaat ie er vandoor zal ik het op een andere manier gaan oplossen, maar aan de kant gaat ie.  ;)

Uiteraard! Alleen het juridische verhaal achteraf  :D Maargoed, we dwalen af.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1467 Gepost op: 17 februari 2013, 11:37:45
Ik zie ze buiten NL dan ook niet op motoren...

Ook op sommige Duitse politiemotoren zitten ze tegenwoordig. Het is nog zoeken maar ik heb ze wel al gezien.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1468 Gepost op: 17 februari 2013, 11:38:29
Uiteraard! Alleen het juridische verhaal achteraf  :D Maargoed, we dwalen af.

 ;D ;D maar wel een interessante/leuke afdwaling.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1469 Gepost op: 17 februari 2013, 11:41:41
;D ;D maar wel een interessante/leuke afdwaling.

Ik heb de oplossing wel hoor! Heb deze altijd bij me ;D