Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 713046 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1480 Gepost op: 17 februari 2013, 12:28:26


Hehehe, dat is echt old schoolshit. Gelukkig hebben we tegenwoordig iets veiligere kleding.
Inderdaad, maar dit besef is in veel vooral zuidelijke landen nog niet doorgedrongen... maar ik ga offtopic :-X

Ik ben benieuwd naar hoe de GT in de praktijk uitvalt, ook uit privé overwegingen ;), ik lees soms over probleempjes met de electronica, maar dat kunnen ook kinderziektes zijn (geweest).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1481 Gepost op: 17 februari 2013, 12:31:51
Wat wel opvallend is, de nieuwste motoren uit de aanbesteding hebben juist allemaal stop & volgbordjes, terwijl voorheen veelal alleen aan de voorzijde een stopbord zat  ;)
Aan de andere kant, binnen de bebouwde kom werkt een stopteken aan de voorzijde, werk je veel buiten de bebouwde kom of op autosnelwegen zul je toch van de snelweg af moeten....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1482 Gepost op: 18 februari 2013, 11:32:51
De K1600 is geen surveillance voertuig maar een begeleidings voertuig en heeft om die reden geen tekstborden.


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #1483 Gepost op: 20 februari 2013, 16:31:56
Vandaag een K1600 in mijn woonplaats zien rijden. Wat een enorm gaaf ding!  O0
Wel vind ik het inderdaad wel raar dat er geen transparanten op de motor zijn gemonteerd.

De K1600 is geen surveillance voertuig maar een begeleidings voertuig en heeft om die reden geen tekstborden.


Klopt inderdaad wel dat de motor onder andere voor begeleidingen wordt ingezet maar de VP in onze eenheid gebruikt zo ook tijdens normale surveillance.
De oude motoren van de VP hadden wel transparanten. Zou toch te zot voor woorden zijn dat er andere motoren, naast dit type, moeten worden aangeschaft voor reguliere surveillance.  98uiye


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1484 Gepost op: 20 februari 2013, 16:40:37
De oude motoren van de VP hadden wel transparanten.  
De oude Honda's hadden ECHT geen transparanten.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #1485 Gepost op: 20 februari 2013, 17:46:32
Hoe zit het dan met de spullen die gemonteerd zijn op de oude motoren , mobilofoons , helmen , zwaailichten  worden die allemaal hergebruikt of een plaats maken voor reserveopslag ?
That's just the way it is.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1486 Gepost op: 20 februari 2013, 17:50:43
Vandaag een K1600 in mijn woonplaats zien rijden. Wat een enorm gaaf ding!  O0
Wel vind ik het inderdaad wel raar dat er geen transparanten op de motor zijn gemonteerd.
 

Klopt inderdaad wel dat de motor onder andere voor begeleidingen wordt ingezet maar de VP in onze eenheid gebruikt zo ook tijdens normale surveillance.
De oude motoren van de VP hadden wel transparanten. Zou toch te zot voor woorden zijn dat er andere motoren, naast dit type, moeten worden aangeschaft voor reguliere surveillance.  98uiye

Niet zo zwart-wit bekijken. Surveillance ook gewoon met die dingen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1487 Gepost op: 20 februari 2013, 22:20:54
Hoe zit het dan met de spullen die gemonteerd zijn op de oude motoren , mobilofoons , helmen , zwaailichten  worden die allemaal hergebruikt of een plaats maken voor reserveopslag ?

De mobilofoons en helmen zullen ongetwijfeld op de persoon worden verstrekt en niet per motor. Er veranderd bij een nieuwe motor op dat gebied dus niets.

Zwaailichten worden volgens mij gewoon verwijderd, ik denk niet dat dat allemaal opnieuw gebruikt word. Geen idee wat ze er daarna mee doen, maar gezien de veranderende eisen ten opzichte van signalering zal vast niet alles herbruikt worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1488 Gepost op: 20 februari 2013, 22:25:10
De mobilofoons en helmen zullen ongetwijfeld op de persoon worden verstrekt en niet per motor. Er veranderd bij een nieuwe motor op dat gebied dus niets.
Wat jij bedoelt is een portofoon. Mobilofoon is ingebouwd op het voertuig.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1489 Gepost op: 20 februari 2013, 23:35:15
Wat jij bedoelt is een portofoon. Mobilofoon is ingebouwd op het voertuig.

Oeps. Ja. Uhm. Sorry.  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens