Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 711787 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1510 Gepost op: 22 februari 2013, 14:02:42
Zijn de zware motoren (K1200) straks überhaupt nog wel beschikbaar voor de basisteams, of kunnen die alleen nog maar met de lichtere F650(?) gaan rijden.

Kijk je bijvoorbeeld in Rdam, dan wordt/werd er grotendeels vanuit de wijkteams met de Honda Transalp gereden en is de lichte F650 een logische opvolger.
Echter in voorm. Hollands Midden wordt vanuit de teams veel met de zware BMW gereden en zou een F650 als opvolger niet direct logisch zijn.

Anders gesteld: is K1200 alleen voor de VP's bestemd, of ook voor de basisteams?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1511 Gepost op: 22 februari 2013, 14:11:30
Zijn de zware motoren (K1200) straks überhaupt nog wel beschikbaar voor de basisteams, of kunnen die alleen nog maar met de lichtere F650(?) gaan rijden.

Kijk je bijvoorbeeld in Rdam, dan wordt/werd er grotendeels vanuit de wijkteams met de Honda Transalp gereden en is de lichte F650 een logische opvolger.
Echter in voorm. Hollands Midden wordt vanuit de teams veel met de zware BMW gereden en zou een F650 als opvolger niet direct logisch zijn.

Anders gesteld: is K1200 alleen voor de VP's bestemd, of ook voor de basisteams?

BMW heeft als overheidsfietsen aangewezen: in het lichte segment de F650GS (vervangen door Nu F700GS wat weer een geknepen F800 is)
In het zware segment de R1200RT
Dit zijn de standaard motoren voor basiszorg/wijkzorg of hoe dat overal ook mag heten.
De K1600 hebben zij later opgebouwd als overheidsfiets. Echter kan deze niet aangeschaft worden door laatst genoemden. Ook niet door elke verkeerseenheid.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1512 Gepost op: 22 februari 2013, 14:42:28
Zijn de zware motoren (K1200) straks überhaupt nog wel beschikbaar voor de basisteams, of kunnen die alleen nog maar met de lichtere F650(?) gaan rijden.

Kijk je bijvoorbeeld in Rdam, dan wordt/werd er grotendeels vanuit de wijkteams met de Honda Transalp gereden en is de lichte F650 een logische opvolger.
Echter in voorm. Hollands Midden wordt vanuit de teams veel met de zware BMW gereden en zou een F650 als opvolger niet direct logisch zijn.

Anders gesteld: is K1200 alleen voor de VP's bestemd, of ook voor de basisteams?

De R1200RT-P en de F650GS (/F700GS) zijn als motor uit de aanbesteding gekomen voor de politie.

De K1600GT-P is een afwijkende motorfiets voor specifieke (verkeers-)taken zoals begeleidingen en valt onder het kopje afwijkend kavel. De unit MotorOndersteuning van de Landelijke Eenheid, de VerkeersPolitie van Den Haag & Rotterdam hebben ze nu.
Het gerucht gaat dat er nog meer korpsen enkele K1600GT-P's gaat krijgen voor begeleidingen.

De 1200's en de F650/700 zal voor de reguliere politiezorg zijn. Met dien verstande dat men per eenheid zelf mag bepalen welke motor ze aanschaffen. Ik zie Den Haag bijv. niet met de R1200RT in het centrum gaan rijden, terwijl men in Hollands-Midden met hun uitgestrekte polders juist meer voordelen heeft aan die R1200RT.

Overigens is een F650/F700 wel een andere fiets als een F800GS. De lichte versie heeft een (qua vermogen) geknepen motorblok, enkele remschijf voor en een lager frame.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1513 Gepost op: 22 februari 2013, 14:53:49
De R1200RT-P en de F650GS (/F700GS) zijn als motor uit de aanbesteding gekomen voor de politie.

De K1600GT-P is een afwijkende motorfiets voor specifieke (verkeers-)taken zoals begeleidingen en valt onder het kopje afwijkend kavel. De unit MotorOndersteuning van de Landelijke Eenheid, de VerkeersPolitie van Den Haag & Rotterdam hebben ze nu.
Het gerucht gaat dat er nog meer korpsen enkele K1600GT-P's gaat krijgen voor begeleidingen.

De 1200's en de F650/700 zal voor de reguliere politiezorg zijn. Met dien verstande dat men per eenheid zelf mag bepalen welke motor ze aanschaffen. Ik zie Den Haag bijv. niet met de R1200RT in het centrum gaan rijden, terwijl men in Hollands-Midden met hun uitgestrekte polders juist meer voordelen heeft aan die R1200RT.

Overigens is een F650/F700 wel een andere fiets als een F800GS. De lichte versie heeft een (qua vermogen) geknepen motorblok, enkele remschijf voor en een lager frame.

Dat zeg ik... Gamma! Over dat gerucht kan ik ook wat zeggen maar dat doe ik niet;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1514 Gepost op: 22 februari 2013, 15:22:53
Duidelijk verhaal mannen, bedankt.

Over dat gerucht kan ik ook wat zeggen maar dat doe ik niet;)

Ik weet natuurlijk niet welke geruchten jij hoort, maar met de NSS voor de deur zou het mij niet verbazen als we de K1600 straks ook in andere regio's zien opduiken... ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1515 Gepost op: 22 februari 2013, 15:42:14
Duidelijk verhaal mannen, bedankt.

Ik weet natuurlijk niet welke geruchten jij hoort, maar met de NSS voor de deur zou het mij niet verbazen als we de K1600 straks ook in andere regio's zien opduiken... ;)
Of dat we wat "oudjes" of "vervangen" dan toch weer terug zien. :)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1516 Gepost op: 22 februari 2013, 16:13:10
Zal men wel ook aan de eisen van BMW moeten voldoen. BMW heeft aanvullende eisen gesteld aan het leveren van de k1600.
Kan je een ding zeggen dat er dit jaar meer k1600's op het Nederlandse asfalt zullen rijden dan er nu zijn.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1517 Gepost op: 23 februari 2013, 15:48:51








Dienst: BMW Motorrad Nederland
Bureau: Nog n.v.t
Soort voertuig: Snelwegsurveillancemotor
Wagenparknummer: N.v.t.
Merk & type: BMW K1600GT-P / HSC
Kenteken: 73-MB-JF
Byzonderheden: Motor is haast een jaar oud. Demo. Was eerst voorzien van dual-color Hansch Movia SL (ook het stoptransparant aan de voorzijde is verdwenen). Signalering betreft een opbouw met geïntergreerde Whelen ION's. Soorgelijke opbouw wordt ook in Amerika gebruikt op de R1200RT's.
Heb deze vandaag in het echt mogen zien en hij ziet er zeeeeeeeer goed uit  998765. Doet me toch lichtelijk denken aan een job change  0098. Viel me wel op dat er een andere bediening was opgebouwd dan bij de foto's van Haageneesch. Voor de motorrijders hier, op de huidige motoren word een navigatie opgebouwd. Echter bij deze is het mogelijk om een navigatie in het dashboard te plaatsen, word hier door de politie nederland ook gebruik van gemaakt of word nu ook weer een navigatie op het stuur of ruit geplaatst?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1518 Gepost op: 23 februari 2013, 16:09:17


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1519 Gepost op: 24 februari 2013, 15:43:40








Dienst: BMW Motorrad Nederland
Bureau: Nog n.v.t
Soort voertuig: Snelwegsurveillancemotor
Wagenparknummer: N.v.t.
Merk & type: BMW K1600GT-P / HSC
Kenteken: 73-MB-JF
Byzonderheden: Motor is haast een jaar oud. Demo. Was eerst voorzien van dual-color Hansch Movia SL (ook het stoptransparant aan de voorzijde is verdwenen). Signalering betreft een opbouw met geïntergreerde Whelen ION's. Soorgelijke opbouw wordt ook in Amerika gebruikt op de R1200RT's.
Nieuwe BMW Politie Motor Bij De Motorbeurs

Nieuwe BMW Politie Motor Bij De Motorbeurs
MrSupersam14·      
Gepubliceerd op 22 feb 2013
Samen sterk in de hulpverlening!