Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 711202 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #770 Gepost op: 14 februari 2010, 10:49:07
Het klpd heeft in al haar wijstheid besloten dat de huidige r1200p niet de juiste dienstmotor is voor hun dienst. Om die reden worden alle boxer die aan vervanging toe zijn vervangen door een japc >:(

Zonde, vond die bmws juist mooi. Weet toevallig ook of ze alles meteen gaan vervangen of gewoon dit op de normale manier doen dus wachten toe ze zijn afgeschreven?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #771 Gepost op: 15 februari 2010, 19:47:46
als het goed op het moment dat je moet worden vervangen ivm km of defecten


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #772 Gepost op: 15 februari 2010, 19:53:37
Vaak is het ook zo dat als een motorfiets een bepaald onderhoudsbudget heeft overschreden, er niet wordt gesleuteld, maar wordt vervangen.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #773 Gepost op: 17 februari 2010, 10:50:24
Hoe zit het met de buitenspiegels? Ten opzichte van het model dat je vindt in de showroom lijken ze mij nogal groot uitgevallen. Speciale politie-specificatie? Of toch gezichtsbedrog.

Heb al diverse modellen spiegels gezien op de aangepaste versie van de FJR.
Kleine zwarte, gezien op motoren KMar en Ambulance
Kleine zwarte die weer erg ver naar buiten staan
Grotere witte die bevestigd zijn met een dubbel stangetje (als ik het zo mag uitleggen), gezien op motoren Politie
Grote witte zoals op deze foto.

Zie ook foto's op http://www.yamaha-motor.nl/politie/

Hetgeen ik wel vreemd vind op deze foto is dat de striping niet doorgetrokken is op de spiegels.
Servo Per Amikeco


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #774 Gepost op: 18 februari 2010, 11:24:57
Citaat
Heb al diverse modellen spiegels gezien op de aangepaste versie van de FJR.
Kleine zwarte, gezien op motoren KMar en Ambulance
Kleine zwarte die weer erg ver naar buiten staan
Grotere witte die bevestigd zijn met een dubbel stangetje (als ik het zo mag uitleggen), gezien op motoren Politie
Grote witte zoals op deze foto.

Zal dit als Yamaha FJR-rijder / fanaat maar ffkes proberen uit te leggen.

De kleine zwarte zitten op de eerste twee modeljaren van de FJR (2000 - 2002) en zijn met een verhogingsstukje tussen de kuip en de spiegelvoet verder naar buiten te zetten.

De grote witte met een dubbel stangetje zijn de originele spiegels van de latere modeljaren van de FJR (2003 - heden). De grote witte spiegel zoals op bovenstaande foto is niet Yamaha-origineel.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #775 Gepost op: 19 februari 2010, 20:47:53
Het blijft staan dat de FJr voor de oudere motorrijders en de boxer is meer voor de ervaren motorrijder weg gelegd. Immers de boxer is een motor met karakter en de fjr net als de rest van de 4 cil hoef je eigenlijk niet na te denken de machine doet het toch wel.

Ja ik ben een boxer man Tha-Nose.  AHAHAHAHA


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #776 Gepost op: 19 februari 2010, 21:28:32
Ik geloof dat ik ook in de categorie boxer uitkom, echter moet je die wel hebben he. ;)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #777 Gepost op: 22 februari 2010, 09:22:44






Soort voertuig: Motor
Merk voertuig: BMW
Wagenparknummer: 33-10
District: -
Regio: Hollands Midden
Bijzonderheden: Oranje zwaailamp achterop de motor

(Filmpje van spoedritje in het topic van voertuigen die prio 1 rijden of op www.youtube.com/zhz112)
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #778 Gepost op: 22 februari 2010, 11:37:25
Valt me nu ineens op... als een dienstmotorfiets met zo'n oranje LED-pitje in werking staat, is dat om de boel af te zetten. Dan is het dus de bedoeling dat je goed zichtbaar bent. Nou zal ik niet ingaan op de effectiviteit van oranje t.o.v. blauw, maar wat me wel opvalt is dat zo'n motorfiets dan op de standaard en dus schuin staat. En als de motorfiets schuin staat, staat het pitje ook schuin. Zeker als ie uitgeschoven staat. En als een LED-pitje schuin staat, schijnt ie niet meer recht in het smoeltje van de overige bestuurders die het pitje naderen, maar schuin omhoog. En dan is het pitje dus zeer slecht tot bijna niet zichtbaar. Ben benieuwd of hier al eens is over nagedacht bij de bedenkers van dit systeem... :-X
greetz,  Enrique


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #779 Gepost op: 22 februari 2010, 12:03:53
Het oranje lampje viel sowieso al helemaal niet op. De blauwe verlichting van die Golf kon je al van verre zien.
Brandweer Papendrecht