Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 711282 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #790 Gepost op: 28 februari 2010, 10:07:13
Maar weer even wat plaatjes.  ;D







Dienst: Politie Midden en West Brabant
Bureau: VHT
Soort voertuig: Dienstmotor
Merk & type: BMW 1200RT
Byzonderheden: Vrij aparte opbouw, wordt standaard in de regio Midden en West Brabant.


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #791 Gepost op: 28 februari 2010, 12:09:36
Maar weer even wat plaatjes.  ;D







Dienst: Politie Midden en West Brabant
Bureau: VHT
Soort voertuig: Dienstmotor
Merk & type: BMW 1200RT
Byzonderheden: Vrij aparte opbouw, wordt standaard in de regio Midden en West Brabant.

Maar wel mooi!


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #792 Gepost op: 28 februari 2010, 13:00:34
Maar wel mooi!

Dat vind ik zelf ook. Valt ook zeer goed op zo. Was een aangename verrassing dat het vht deze motoren kreeg. 8)


grigor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • Golf+ MWB
Reactie #793 Gepost op: 1 maart 2010, 16:24:26
alle nieuwe f650s zijn ook zo opgebouwd.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #794 Gepost op: 1 maart 2010, 19:24:05
Weet iemand waarom er is gekozen voor deze 'verdeling' van blauw en amber achterop? Lijkt mij handiger wanneer je blauw op een paal hebt, en amber op de koffer... Wat is de gedachte hierachter?


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #795 Gepost op: 1 maart 2010, 19:37:32


Dienst: Politie Midden en West Brabant
Bureau: VHT
Soort voertuig: Dienstmotor
Merk & type: BMW 1200RT
Byzonderheden: nummer twee


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #796 Gepost op: 2 maart 2010, 05:27:41
Weet iemand waarom er is gekozen voor deze 'verdeling' van blauw en amber achterop? Lijkt mij handiger wanneer je blauw op een paal hebt, en amber op de koffer... Wat is de gedachte hierachter?

Amber wordt gebruikt als aanduiding van gevaar op of langs de weg of bij begeleiding van bijvoorbeeld optochten e.d. waarbij de motor dus stil staat of langzaam rijdt. Bij stilstand is het lijkt mij handig om die lamp een stukje de hoogte in te kunnen doen om van grotere afstand zichtbaar te zijn, boven het andere verkeer uit.
Voor blauw heeft een telescoopstatief geen enkele meerwaarde. Je gaat bij spoed namelijk sowieso niet eerst je lampje uitschuiven, vaak wordt de zwaailamp/flitser die achterop staat bij prio 1 met toeters niet eens gebruikt (bij Limburg-Zuid kunnen met gebruik van sirene alleen de frontflitsers gebruikt worden, volgens mij wordt dit vaak/altijd zo geschakeld) en daarnaast brengt een hoog uitgeschoven statief met zwaailamp bij hogere snelheden de motor uit balans.

Ook bij veel van de FJR's van de KMar zit geen statief meer. Hier is een Rotaflex van Hella vast achterop bevestigd en wordt volgens mij alleen gebruikt bij begeleidingen met blauw zonder toeters  om kruisend verkeer opmerkzaam te maken dat er zich iets afspeeld op de kruising.
Servo Per Amikeco


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #797 Gepost op: 2 maart 2010, 09:55:19
Ook bij veel van de FJR's van de KMar zit geen statief meer. Hier is een Rotaflex van Hella vast achterop bevestigd en wordt volgens mij alleen gebruikt bij begeleidingen met blauw zonder toeters  om kruisend verkeer opmerkzaam te maken dat er zich iets afspeeld op de kruising.
De Rotaflex bij de FJR van de KMar zit wel op een statief, alleen wordt ie bijna nooit uitgeschoven. Ingeschoven lijkt het net zat de Rotaflex vast zit aan het frame.

Deze foto van MarcoV even ter illustratie:


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #798 Gepost op: 4 maart 2010, 07:31:20
De Rotaflex bij de FJR van de KMar zit wel op een statief, alleen wordt ie bijna nooit uitgeschoven. Ingeschoven lijkt het net zat de Rotaflex vast zit aan het frame.

Deze foto van MarcoV even ter illustratie:


Is inderdaad duidelijk.
Meende laatst een KMar-fiets gezien te hebben waarbij de rotaflex in het midden boven het stopbord bevestigd was, zeg maar op dat uitstekende stuk waar de achterlichten in bevestigd zitten. Maar kan me natuurlijk vergist hebben.
Servo Per Amikeco


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #799 Gepost op: 4 maart 2010, 10:20:51
Even wat over de boxer die beginnen ( in het kenteken) met MX-DN deze zijn zowel uit gerust met een analoge als een digitale snelheidmeter. Het voordeel hievan is dat de digitale snelheid kan vast worden gezet in het dashboard. Zodat de klant duidelijk kan zien wat de gereden snelheid is. Het andere voordeel van de digitale snelheidsmeter is dat gemeten snelheid ook de gereden snelheid is en dat men alleen de 3 % corr hoeft toe te passen.

voorbeeld 150(snelheidmeter) - 145( gecorriseerde snelheid) - 140 (geijkte snelhied) km.u