Politie en KMar Motoren

Auteur Topic: Politie en KMar Motoren  (gelezen 713469 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #920 Gepost op: 7 juni 2010, 14:18:44
Jammer dat men weer begint met dingen op de spiegels te plaatsen. Was eindelijk blij dat die blauwe pit van me spiegel af was en nu begint men weer met die oranje lamp. Lekker weer onbelans in je fiets.   >:D  >:D  >:D   >:D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #921 Gepost op: 7 juni 2010, 14:22:12
Zo'n oranje draailampje op statief is toch voldoende? Mits je deze omhoog zet, is het rondom zichtbaar (en dat is de eis).

Daarbij is oranje volgens mij bedoeld als obstakel- cq. waarschuwingsverlichting en niet om door het verkeer heen te komen, daar heb je immers blauw voor. Waarmee ik het nut van oranje frontflitsers dan ook niet helemaal zie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #922 Gepost op: 7 juni 2010, 14:24:57
Daarbij is oranje volgens mij bedoeld als obstakel- cq. waarschuwingsverlichting en niet om door het verkeer heen te komen, daar heb je immers blauw voor. Waarmee ik het nut van oranje frontflitsers dan ook niet helemaal zie.

Men heeft er voor gekozen om de set's blauw en amber op dezelfde wijze uit te voeren zodat men ook zonder het voeren van blauw (zonder spoed) ook zichtbaar is bij bijvoorbeeld het langs de file rijden ;) Het oranje ''pitje'' is één punt op de motor, waardoor de motor bij het staan in ''fend-off'' (als tweede/derde voertuig) tevens niet goed zichtbaar is. Met de 180graden flitsers is dat wel het geval.





Dienst: Regiopolitie Kennemerland
Bureau: Hoofddorp
Soort voertuig: ''zware'' dienstmotor
Merk & type: BMW R1200RT-P
Kenteken: MV-VF-34
Byzonderheden:
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #923 Gepost op: 7 juni 2010, 15:15:05


KMar Schiphol - Kennemerland Nieuw Vennep - KMar Schiphol - Kennemerland Haarlem Noord
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #924 Gepost op: 9 juni 2010, 03:17:08
Men heeft er voor gekozen om de set's blauw en amber op dezelfde wijze uit te voeren zodat men ook zonder het voeren van blauw (zonder spoed) ook zichtbaar is bij bijvoorbeeld het langs de file rijden ;) Het oranje ''pitje'' is één punt op de motor, waardoor de motor bij het staan in ''fend-off'' (als tweede/derde voertuig) tevens niet goed zichtbaar is. Met de 180graden flitsers is dat wel het geval.


Wel een typisch kennemerlands antwoord ;)

Ik ga hierin met Maarten mee, oranje is bedoeld voor attentie verlichting terplaatse. Schuif de pit achterop omhoog en je bent 360graden zichtbaar. Uiteraard is meer verlichting altijd mooi meegenomen, maar noodzakelijk?! zeker niet. Die visie wordt blijkbaar ook in andere regio's en door de KLPD gedeeld, want zo ver ik weet is kennemerland de enige regio die extra amber flitsers monteert ;) Tis wel weer te zien welk korps er niet onder curatele staat :D


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #925 Gepost op: 9 juni 2010, 08:01:29
En volgens mij is het de bedoeling dat als je langs de file rijdt, je blauw voert. Dat is in ieder geval in A-A en bij het KLPD de afspraak.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #926 Gepost op: 9 juni 2010, 08:17:38






Soort voertuig: politie motor
Merk voertuig: BMW
Wagenparknummer: 18-0121
District: Dordrecht
Regio: Zuid-Holland Zuid
Bijzonderheden: Waarom heeft deze motor geen blauwe ledjes in zijn spiegel kap, of is dit nog een model daarvoor?
Brandweer Papendrecht


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #927 Gepost op: 9 juni 2010, 19:42:31
Waarschijnlijk was het geld op en hebben ze deze manier gekozen.

Wat betreft het langs de file rijden, is het gebruik van verlichting afhankelijk van de soort reden waarmee je langs de file rijdt.
Rij naar een prio 1 met weet ik wat dan is blauw misschien noodzakelijk.
Rij ik langs de file omdat ik na de auto wil kijke en wat daar in zit is misschien geel een optie. Maar het kan best zo zijn dat ik een bepaalde reden heb om in het geheel niks te gebruiken.
 zo zie je maar niks is zo veranderlijk als het werk van de verkeersdienst .......


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #928 Gepost op: 10 juni 2010, 18:42:00




Soort voertuig: Motor
Merk voertuig: BMW
Wagenparknummer: 160
Dienst: Verkeerspolitie
Regio: Rotterdam-Rijnmond
Bijzonderheden:
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #929 Gepost op: 10 juni 2010, 19:09:20








Soort voertuigen: Motoren
Merk voertuigen: Honda ST1300
Wagenparknummer: -
Dienst: Verkeerspoltie
Regio: Amsterdam-Amstelland
Bijzonderheden:
Brandweer Papendrecht