Uitgangstellingen / opkomstplaatsen en capcodes noodhulpteams

Auteur Topic: Uitgangstellingen / opkomstplaatsen en capcodes noodhulpteams  (gelezen 4676 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1396879 date=1451903323
in Limburg-Noord zou het GGB pas op 16 januari beginnen. En is dus tot die tijd het SIGMA actief. Toevallig afgelopen week nog over gehad met iemand die bij het NHT komt.

Okee vreemd dat er werd gezegd 16 januari:

p2kflex
11:52:43 04-01-16-ALPHA-SIGMA laatste alarm, allemaal bedankt voor de inzet afgelopen jaren!
1020252MKA Limburg-Noord (SIGMA Noord)


Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2016, 12:12:08
Diverse regio's hebben een afscheid alarmering ontvangen. Misschien stond deze al ingesteld?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2016, 12:27:09
Weet iemand de capcode(s) voor het NHT van Limburg Noord?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2016, 12:31:41
Weet iemand de capcode(s) voor het NHT van Limburg Noord?
En de rest van nederland?


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2016, 12:33:41
GLZ is 0923871, die heb ik op P2k gezien net.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2016, 12:35:40
Regio IJsselland heeft er 8 voor elke opkomstplaats 1 maar kan er zelf in de pieper niet bij om te zien welke


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2016, 12:43:26
Citaat van: jelte link=msg=1396902 date=1451907340
Regio IJsselland heeft er 8 voor elke opkomstplaats 1 maar kan er zelf in de pieper niet bij om te zien welke

Waarom zijn er 8 opkomstplaatsen? En wie zorgt ervoor dat het voertuig/materieel bij die opkomstplaatsen komt? Of is er één centrale opkomstplaats waarna met volledige bemensing gereden wordt naar één van de acht uitgangsstellingen? Mocht dat laatste het geval zijn, dan mis ik de reden om 8 capcodes te gebruiken.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2016, 12:47:03
De chauffeur komt op bij de voertuig stalling en de NHT leden bij de gealarmeerde Flex-UGS locatie. De chauffeur rijdt daarna onder OGS naar dezelfde UGS. Hierdoor hoeven de NHT leden niet te haasten om op de UGS komen omdat ze zich aan de verkeersregels moeten houden en zijn er in theorie altijd voldoende NHT leden op de UGS locatie.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2016, 12:48:21
Die 8 capcodes snap ik ook niet.
De chauffeur gaat naar het voertuig en gaat naar de opkomstplaats dat richting incident ligt en pikt daar de gereedstaande leden van het nht op.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2016, 12:51:58
De chauffeur komt op bij de voertuig stalling en de NHT leden bij de gealarmeerde Flex-UGS locatie. De chauffeur rijdt daarna onder OGS naar dezelfde UGS. Hierdoor hoeven de NHT leden niet te haasten om op de UGS komen omdat ze zich aan de verkeersregels moeten houden en zijn er in theorie altijd voldoende NHT leden op de UGS locatie.
In theorie mogen ze gaan rijden met teamleider, chauffeur en 2 nht leden. Maar dat is echt te weinig. Gelukkig kan je op de app zien wie op opkomen heeft gedrukt en dan kan je beslissen nog even te wachten