Noodhulpteam voertuig en rijden met OGS

Auteur Topic: Noodhulpteam voertuig en rijden met OGS  (gelezen 7575 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Gepost op: 3 november 2015, 12:07:13
Toen ik vanavond op het punt stond ons Rode Kruis gebouw te verlaten kwam er wat aanrijden:


Deze heeft roepnummer 23-831 en er komen nog de 23-832 en de 23-833

Wat me gewoon heel erg opvalt is de zeer slechte reflectie: alleen de contourmarkering en het Rode Kruis zelf (op de zijkant). Voorkant is niks reflecterend. Ook roepnummer is niet reflecterend.


Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #1 Gepost op: 3 november 2015, 12:33:46
Als je gevaarlijk staat gewoon verlichting aan . Maar ben het met je eens dit is meer een soort van taxibus ook wat betreft uitstraling.
Het rode kruis heeft er voor gekozen dat deze auto beter bij de website past dan bij zijn functie. Daar zullen we het mee moeten doen de komende jaren.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2 Gepost op: 3 november 2015, 12:44:16
Citaat van: jelte link=msg=1381682 date=1446550426
Als je gevaarlijk staat gewoon verlichting aan . Maar ben het met je eens dit is meer een soort van taxibus ook wat betreft uitstraling.
Het rode kruis heeft er voor gekozen dat deze auto beter bij de website past dan bij zijn functie. Daar zullen we het mee moeten doen de komende jaren.

Vind je de signalering dan wel voldoende? Voor zover ik kan zien lijkt het me niet om over naar huis te schrijven  ;)


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #3 Gepost op: 3 november 2015, 12:50:08
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1381678 date=1446548833
Toen ik vanavond op het punt stond ons Rode Kruis gebouw te verlaten kwam er wat aanrijden:


Deze heeft roepnummer 23-831 en er komen nog de 23-832 en de 23-833

Wat me gewoon heel erg opvalt is de zeer slechte reflectie: alleen de contourmarkering en het Rode Kruis zelf (op de zijkant). Voorkant is niks reflecterend. Ook roepnummer is niet reflecterend.
Er was op het moment van bestellen geen reflecterende folie in de Rode Kruis huisstijl, de kleur wilde men houden, vandaar dat er zo weinig reflectie op zit.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #4 Gepost op: 3 november 2015, 15:27:24
Citaat van: Arno-BN link=msg=1381684 date=1446551408
Er was op het moment van bestellen geen reflecterende folie in de Rode Kruis huisstijl, de kleur wilde men houden, vandaar dat er zo weinig reflectie op zit.

Beetje jammer en een slap excuus vind ik het om eerlijk te zijn. (niet dat jij er wat aan kan doen)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #5 Gepost op: 3 november 2015, 15:28:46
Eens, maar ik heb al meer verhalen gehoord dat de huisstijl club redelijk vast houdt aan babyblauw  098uo


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #6 Gepost op: 4 november 2015, 00:14:22
Helaas wel. Denk dat de meesten het liever anders gezien hadden maar denk dat designers wat meer te vertellen hebben dan degene die er mee moeten werken.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 4 november 2015, 00:38:43
Citaat van: jelte link=msg=1381816 date=1446592462
Helaas wel. Denk dat de meesten het liever anders gezien hadden maar denk dat designers wat meer te vertellen hebben dan degene die er mee moeten werken.

Helaas de werkvloer wordt niet overal geraadpleegd en gehonoreerd... :-X komt ook bij profesionele diensten voor.... :-X
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #8 Gepost op: 4 november 2015, 00:47:17
Het zou oorspronkelijk ook niet de bedoeling geweest om het blauw en zelfs het kruis te laten reflecteren. Kosten technisch verhaal...
Doe mij maar de oude versie ;)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #9 Gepost op: 4 november 2015, 04:57:49
Even advocaat van de duivel spelen hoor. Ik snap jullie argumenten heel goed, maar aan de andere kant:
  • De kans dat een onopvallende politieauto bij een aanrijding komt of moet stoppen bij een gevaarlijke wegsituatie is groter dan de kans dat een GGB bus in die situatie komt.
  • De kans dat een Rodekruiser op weg naar de opkomst locatie of een GGB-training bij een gevaarlijke wegsituatie moet stoppen is groter dan de kans dat een GGB bus in die situatie komt (immers 8 burger auto's versus 1 GGB busje) (ik neem aan dat je in je priveauto ook stopt, niet alleen met een rode kruis bus.
  • Zeer goed reflecterende en zichtbare wagens zoals die van rijkswaterstaat, politie, brandweer, ambulance etc. worden van tijd tot tijd nog steeds aangereden omdat mensen ze over het hoofd zien.
  • Er zijn veel landen, ook westerse, bijvoorbeeld in de VS, waar hulpverleningsvoertuigen een stuk minder reflecteren dan in Nederland, of zelfs zwart zijn.

Die punten een beetje combineren en ook de kosten mee nemen, zou het dan niet kunnen zijn dat de kans dat het uberhaupt nodig dat een rode kruis auto op een gevaarlijke plaats gaat staan erg klein is, gecombineerd met of het wel echt nuttig is, het eigenlijk niet echt de moeite waard is? Volgens mij is het een heel groot deel ook schijnveiligheid. Bij ongelukken waarbij auto's inreden op afzettingen of hulpverleningsvoertuigen was in veel gevallen spraken van bestuurders die met iets anders bezig waren dan opletten of veel te snel reden. Reflectiestrepen lossen dat niet op.