Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 214522 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #1500 Gepost op: 10 augustus 2016, 21:27:43
Citaat van: LSPD link=msg=1441678 date=1470851704
Reizen in uniform en vuurwapen in huis hebben zijn inderdaad dingen die je ook in mijn ogen niet moet willen.

Waarom? Te veel om op te noemen, daar tegenover kan ik me überhaupt geen voordelen bedenken.

Het is natuurlijk verleidelijk... Omdat het uniform dragen gewoon leuk en spannend is, maar je doet er goed aan die verleiding te weerstaan.

Het gaat er mij natuurlijk ook niet om dat het "leuk en spannend" is. Thuis een vuurwapen bewaren zie ik zelf ook niet zo zitten. Wel heb ik graag het vuurwapen bij me, mocht ik in uniform gaan reizen. Dit, omdat er zat gekken rondlopen die politie mensen kwaad willen doen en je tijdens het reizen extra kwetsbaar bent. Daarom is het toch fijn om je dienstwapen bij je te hebben, mocht er iets gebeuren.

(Misschien vindt je dit ver gezocht, maar kijk maar eens naar België en Frankrijk. Daar worden dienders al zonder pardon neergestoken van achter)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #1501 Gepost op: 10 augustus 2016, 21:41:13
Citaat van: Carlos link=msg=1441692 date=1470857263
Het gaat er mij natuurlijk ook niet om dat het "leuk en spannend" is. Thuis een vuurwapen bewaren zie ik zelf ook niet zo zitten. Wel heb ik graag het vuurwapen bij me, mocht ik in uniform gaan reizen. Dit, omdat er zat gekken rondlopen die politie mensen kwaad willen doen en je tijdens het reizen extra kwetsbaar bent. Daarom is het toch fijn om je dienstwapen bij je te hebben, mocht er iets gebeuren.

(Misschien vindt je dit ver gezocht, maar kijk maar eens naar België en Frankrijk. Daar worden dienders al zonder pardon neergestoken van achter)

Lijkt me dan makkelijker je uniform niet te dragen tijdens het reizen (tenzij je natuurlijk niet anders kan op dat moment). Dan val je niet op en heb je geen reden nodig een wapen te willen dragen. Anders krijgen we Amerikaanse toestanden hier. Afgezien van het feit dat iemand jouw wapen ook kan afpakken (Dick Haveman) bijvoorbeeld.


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #1502 Gepost op: 10 augustus 2016, 21:50:14
Citaat van: Swaghetti link=msg=1441694 date=1470858073
Lijkt me dan makkelijker je uniform niet te dragen tijdens het reizen (tenzij je natuurlijk niet anders kan op dat moment). Dan val je niet op en heb je geen reden nodig een wapen te willen dragen. Anders krijgen we Amerikaanse toestanden hier. Afgezien van het feit dat iemand jouw wapen ook kan afpakken (Dick Haveman) bijvoorbeeld.

Nee precies, daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar ik bedoel inderdaad als je met het OV gaat en je het uniform wel moet dragen. Lijkt me vrij lastig om iedere dag met je uniform en vest te gaan sjouwen in een boodschappentas van de AH
Aspirant Hoofdagent Limburg  


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1503 Gepost op: 10 augustus 2016, 21:50:54
Makkelijker? Het gebeurt gewoon niet door studenten. Er zijn niet voor niets lockers op de academie.

Het leuke en spannende van het uniform dragen is er na een korte tijd wel af. Ook al reis je naar huis, met uniform aan hebben mensen nog steeds verwachtingen van je. Ik neem aan dat iedereen thuis gewone burgerkleding aan heeft, dus die paar minuten omkleden kan je het beste doorbrengen in de kleedruimte op het bureau.


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #1504 Gepost op: 10 augustus 2016, 21:52:56
Citaat van: koenb link=msg=1441697 date=1470858654
Makkelijker? Het gebeurt gewoon niet door studenten. Er zijn niet voor niets lockers op de academie.

Het leuke en spannende van het uniform dragen is er na een korte tijd wel af. Ook al reis je naar huis, met uniform aan hebben mensen nog steeds verwachtingen van je. Ik neem aan dat iedereen thuis gewone burgerkleding aan heeft, dus die paar minuten omkleden kan je het beste doorbrengen in de kleedruimte op het bureau.

Wellicht refereert Carlos naar situaties waarin je geen student bent maar wel met uniform over straat moet. Omdat je de volgende dag bij een andere eenheid moet zijn bijvoorbeeld.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1505 Gepost op: 10 augustus 2016, 21:57:04
Citaat van: Swaghetti link=msg=1441698 date=1470858776
Wellicht refereert Carlos naar situaties waarin je geen student bent maar wel met uniform over straat moet. Omdat je de volgende dag bij een andere eenheid moet zijn bijvoorbeeld.

Dan zal je toch echt de beschikking moeten hebben over een auto, aangezien je onregelmatige diensten draait waar het OV niet rijdt als jij begint of klaar bent.


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #1506 Gepost op: 10 augustus 2016, 22:03:52
Om even wat duidelijkheid te scheppen:

Het gaat mij er gewoon om dat niet iedereen al een eigen auto heeft. Daarom zullen sommige verplicht met het OV moeten gaan. Ik weet dat je bij je eenheid op het bureau inderdaad kledingruimtes hebt en een eigen locker. Maar ik vraag me vooral af hoe dat zit op de PA. Ik weet dat daar lockers zijn, maar heb je ook een vaste prive locker waarin je jouw uniform en spullen dag en nacht kunt bewaren..

Zo niet, dan zijn de mensen die met het OV reizen verplicht hun uniform (al dan niet dragend) mee te nemen iedere dag. Als je het draagt zijn daar risico's aan verbonden en zijn die risico's, naar mijn mening groter, als je het dienstwapen niet bij je hebt (natuurlijk kan het altijd afgepakt worden).

Draag je het uniform niet en neem je het "zo" mee, dan lijkt mij dat ook een heel gesleep..


Mijn vragen zijn eigenlijk:

1. Ben je nu verplicht om het dienstwapen mee naar huis te nemen, als je bij een eenheid werkt, mag je dit zelf weten of mag dit helemaal niet? (aangezien dit vermeldt werd in de nieuwsartikelen. Zie vorige post van mij)

2. Heb je op de PA een eigen prive locker, waar je jouw spullen dag en nacht in kunt bewaren?
Aspirant Hoofdagent Limburg  


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1507 Gepost op: 10 augustus 2016, 22:08:44
1. Bureaus beschikken over kledinglockers en wapenkluizen. Je mag alleen een wapen mee naar huis met gegronde reden, dit dien je aan te vragen bij je teamleiding waarbij je een wapenkluis krijgt, zoals DiNozzo al aan gaf.

2. Kledinglockers heeft iedereen persoonlijk op de academie. Zodra je naar je eenheid gaat voor stages dan dien je deze uit te ruimen zodat anderen die terug komen van de stage hier gebruik van kunnen maken. Je zal dan alles moeten verhuizen naar je bureau. Ga je weer naar de academie dan begint hetzelfde verhaal weer opnieuw.

Alle studenten komen in burger aan op de academie en kleden zich daar gewoon om.


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #1508 Gepost op: 10 augustus 2016, 22:21:04
Citaat van: koenb link=msg=1441702 date=1470859724
1. Bureaus beschikken over kledinglockers en wapenkluizen. Je mag alleen een wapen mee naar huis met gegronde reden, dit dien je aan te vragen bij je teamleiding waarbij je een wapenkluis krijgt, zoals DiNozzo al aan gaf.

2. Kledinglockers heeft iedereen persoonlijk op de academie. Zodra je naar je eenheid gaat voor stages dan dien je deze uit te ruimen zodat anderen die terug komen van de stage hier gebruik van kunnen maken. Je zal dan alles moeten verhuizen naar je bureau. Ga je weer naar de academie dan begint hetzelfde verhaal weer opnieuw.

Alle studenten komen in burger aan op de academie en kleden zich daar gewoon om.

Helemaal duidelijk, bedankt!
Aspirant Hoofdagent Limburg  


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #1509 Gepost op: 10 augustus 2016, 22:34:54
Citaat van: Carlos link=msg=1441700 date=1470859432
Draag je het uniform niet en neem je het "zo" mee, dan lijkt mij dat ook een heel gesleep..
Ook als die lockers op de academie er niet zouden zijn... Dan moet het maar. Er zijn sporters die meer mee zeulen iedere dag :P

Buiten dienst, naast het vuurwapen ook zonder porto... Dus geen enkele collega weet waar je bent, je hebt geen direct contact, geen noodknop. En laten we eerlijk zijn, we zijn zometeen nog 'maar' studenten..

Soms zijn gevaarlijke situaties niet uit de weg te gaan in het vak, maar in dit geval wel! Ik zeg dat is een kans die je standaard moet pakken  :)