Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 213784 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #430 Gepost op: 7 maart 2016, 10:22:29
Wie weet wanneer er weer vacatures vrijkomen voor in de regio MNL?

Helaas niet door de procedure heen gekomen, voldeed niet aan de diploma eis. In eerst instantie wel door de briefselectie heen gekomen, daarna even gebeld, omdat het voor mij onduidelijk werd. Heb mijn mbo 4 'officieel' over 2 maanden, voor de rest enkel een kader diplomaatje. Helaas, maar had het vermoeden al.

Opgeven is geen optie. Gewoon doorgaan en later weer solliciteren. Een studie doen en werkervaring opdoen is denk ik veel beter dan direct bij de politie. Ben het eens met de berichten op de vorige pagina(s) omtrent studie en werkervaring.


Alicia

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #431 Gepost op: 7 maart 2016, 10:39:48
Hallo allemaal!

Ik heb helaas ook bericht gekregen dat ik ben afgewezen (briefselectie) voor de opleiding tot hoofdagent. Ik vind het erg jammer dat de reden hiervoor niet wordt gegeven maar begrijpelijk.
Zelf denk ik dat het bij mij ligt aan de kennis van culturen. Hier heb ik namelijk alleen een beetje tijdens stages mee te maken gehad en is dus niet heel veel.
Heeft er nog iemand tips?


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #432 Gepost op: 7 maart 2016, 10:47:39
Citaat van: regaz link=msg=1411241 date=1457342549
Wie weet wanneer er weer vacatures vrijkomen voor in de regio MNL?

Helaas niet door de procedure heen gekomen, voldeed niet aan de diploma eis. In eerst instantie wel door de briefselectie heen gekomen, daarna even gebeld, omdat het voor mij onduidelijk werd. Heb mijn mbo 4 'officieel' over 2 maanden, voor de rest enkel een kader diplomaatje. Helaas, maar had het vermoeden al.

Opgeven is geen optie. Gewoon doorgaan en later weer solliciteren. Een studie doen en werkervaring opdoen is denk ik veel beter dan direct bij de politie. Ben het eens met de berichten op de vorige pagina(s) omtrent studie en werkervaring.


Ik ben wel door de briefselectie heen, alleen nu werd er mij een uittreksel gevraagd van mijn diploma, ik heb VMBO (TL) dit lijkt mij voldoende om door te mogen gaan ik geloof dat dit een diploma eis is/was? of heb ik het verkeerd iemand enig idee?


Arrow

  • Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #433 Gepost op: 7 maart 2016, 11:05:29
Citaat van: karakartal link=msg=1411248 date=1457344059

Ik ben wel door de briefselectie heen, alleen nu werd er mij een uittreksel gevraagd van mijn diploma, ik heb VMBO (TL) dit lijkt mij voldoende om door te mogen gaan ik geloof dat dit een diploma eis is/was? of heb ik het verkeerd iemand enig idee?

Met een vmbo-gl of tl diploma kun je inderdaad hoofdagent worden, dus het uittreksel moet voldoende zijn. Mijn diploma had ik gedownload via mijn DUO en vervolgens geüpload bij de sollicitatiepagina. Beschik je al over het uittreksel?


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #434 Gepost op: 7 maart 2016, 11:18:01
Citaat van: Arrow link=msg=1411250 date=1457345129
Met een vmbo-gl of tl diploma kun je inderdaad hoofdagent worden, dus het uittreksel moet voldoende zijn. Mijn diploma had ik gedownload via mijn DUO en vervolgens geüpload bij de sollicitatiepagina. Beschik je al over het uittreksel?

Ik ben inderdaad op www.duo.nl geweest en via DigiD ingelogd, daar heb ik mijn uittreksel gedownload.

Ik heb niet bij de sollicitatiepagina geüpload, ik heb een mailtje gestuurd met de PDF bestand, geen idee of dit voldoende is..


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #435 Gepost op: 7 maart 2016, 13:28:15
Misschien hebben ze iedereen met een HBO-diploma er ook meteen uitgeknikkerd.
Aspirant


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #436 Gepost op: 7 maart 2016, 13:48:05
Citaat van: Daniel! link=msg=1411227 date=1457337737
In mijn regio is één op de +/- 140 sollicitanten uiteindelijk aan de politiekundige opleiding begonnen in februari

wow.. weet je hoeveel sollicitaties er landelijk waren en beschikbare plaatsen toen?!


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #437 Gepost op: 7 maart 2016, 13:52:32
Citaat van: karakartal link=msg=1411253 date=1457345881
Ik ben inderdaad op www.duo.nl geweest en via DigiD ingelogd, daar heb ik mijn uittreksel gedownload.

Ik heb niet bij de sollicitatiepagina geüpload, ik heb een mailtje gestuurd met de PDF bestand, geen idee of dit voldoende is..



Dit is inderdaad voldoende. Wat je altijd kan doen is even bellen naar de frontoffice en vragen of ze jouw diploma goed hebben ontvangen. Dit is wat ik heb gedaan en alles was goed :)
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #438 Gepost op: 7 maart 2016, 13:54:13
Citaat van: Charlie link=msg=1411269 date=1457353695
Misschien hebben ze iedereen met een HBO-diploma er ook meteen uitgeknikkerd.

Nou dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Ik zelf heb qua diploma's:

- VMBO-T+

- HAVO

- HBO


En ik ben door de briefselectie :)


Waarschijnlijk zal het bij de meesten toch liggen aan de ervaring met andere culturen denk ik zelf
Aspirant Hoofdagent Limburg  


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #439 Gepost op: 7 maart 2016, 13:55:47
Citaat van: Carlos link=msg=1411274 date=1457355152


Dit is inderdaad voldoende. Wat je altijd kan doen is even bellen naar de frontoffice en vragen of ze jouw diploma goed hebben ontvangen. Dit is wat ik heb gedaan en alles was goed :)

Haha, precies hetzelfde gedaan Carlos nog geen minuut geleden was ik aan de lijn.
Ik vroeg of ze het goed hadden ontvangen en dat was het geval, ik moet nu even afwachten voor vervolg!