Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 212893 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #380 Gepost op: 4 maart 2016, 19:38:15
Citaat van: LSPD link=msg=1410761 date=1457109823
over welke eenheden hebben we het dan zoal? e050
Zijn er ook eenheden die eerder doen aan doorstroom dan anderen?
Inderdaad, dus dat maakt het toch aannemelijk dat in de toekomst doorstroom makkelijker gaat dan tegenwoordig?

Ik zit er zelf namelijk over na te denken eerst iets van 10 jaar noodhulp/GGP in te gaan, ondertussen misschien in deeltijd een hbo te doen, om vervolgens te kijken naar doorstoom niv.5. Of is dit niet realistisch?

Als ik naar Midden-Nederland kijk dan komt er één of twee keer per jaar een doorstroomvacature. Hoeveel plekken er achter zitten weet ik niet, maar zal hooguit op één hand te tellen zijn. En dat voor Utrecht, Gooi- en Vechtstreek en Flevoland samen. Dat is weinig.

Hoe het over tien jaar gaat? Geen idee. Mijn glazenbol is net bij de dealer voor onderhoud. Ik weet wel dat er in het verleden al vaker door de baas afspraken zijn gemaakt die nooit zijn door gegaan in de CAO.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #381 Gepost op: 4 maart 2016, 19:43:16
Citaat van: RS496 link=msg=1410805 date=1457116084
Ja, en het vervelendste is nog dat ik toen werd afgewezen om een %@$^$-reden terwijl ik wel door het eindgesprek kwam..
Hoezo drie jaar dan? Het is toch altijd een half jaar of een jaar?


guest15549

  • Gast
Reactie #382 Gepost op: 4 maart 2016, 19:56:10
Citaat van: LSPD link=msg=1410827 date=1457116996
Hoezo drie jaar dan? Het is toch altijd een half jaar of een jaar?

Ik heb geen idee..


regaz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #383 Gepost op: 4 maart 2016, 23:03:17
een vraag aan de werkende politieagenten of aan kandidaten die verder in de proc zijn hier:

hoe vaak zijn jullie afgewezen?


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #384 Gepost op: 5 maart 2016, 00:55:40
Politiekundige verschilt héél erg per eenheid, dat is dan meer wat de eenheid met jou wilt doen. Bij mijn vorige eenheid zaten alle Politiekundige 9 van de 10 keer achter een computer en kwamen weinig buiten. Bij deze eenheid waar ik nu zit weer niet.
eat or be eaten


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #385 Gepost op: 5 maart 2016, 10:24:23
Citaat van: Chazia link=msg=1410922 date=1457135740
Politiekundige verschilt héél erg per eenheid, dat is dan meer wat de eenheid met jou wilt doen. Bij mijn vorige eenheid zaten alle Politiekundige 9 van de 10 keer achter een computer en kwamen weinig buiten. Bij deze eenheid waar ik nu zit weer niet.

Dat schijnt nu helemaal te veranderen. De academie eist nu van alle eenheden dat nieuwe politiekundigen echt het straatwerk gaan doen, daar worden de nieuwe aspiranten ook op aangenomen. Van de lichting die in februari is gestart gaan de aspiranten van Amsterdam, Limburg, Zeeland-West-Brabant en Oost-Nederland de straat op. Bij Midden-Nederland en Noord-Holland was dat geloof ik onduidelijk maar heeft de academie dat inmiddels duidelijk gemaakt bij de eenheden.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #386 Gepost op: 5 maart 2016, 10:31:35
Oost-Brabant gaat ook de straat op O0


liees

  • Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #387 Gepost op: 5 maart 2016, 11:13:37
Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen politiekundige en hoofdagent?
het niveau natuurlijk, maar als je gaat kijken naar werkzaamheden. Is een politiekundige dan vergelijkbaar met een wijkagent of..?


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #388 Gepost op: 5 maart 2016, 11:38:34
Helaas ook niet door. Leeftijd 34 jaar. Opleidingsniveau hbo. Achtergrond bij defensie. Erg veel van de wereld gezien. Geen dubbele culturele achtergrond. Ik heb volgens mij een goeie motivatie geschreven. Ook aangegeven dat ik me volkomen bewust ben dat het een MBO opleiding is etc. Meer kan ik niet doen, denk ik, maar het was niet genoeg. Goed, gaan we het de volgende keer weer proberen!
Aspirant


Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #389 Gepost op: 5 maart 2016, 11:52:27
Citaat van: liees link=msg=1410971 date=1457172817
Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen politiekundige en hoofdagent?
het niveau natuurlijk, maar als je gaat kijken naar werkzaamheden. Is een politiekundige dan vergelijkbaar met een wijkagent of..?

Tijdens de opleiding ga je overal net iets dieper op in, zoals bijvoorbeeld bij recht. Als politiekundige kun je wijkagent worden, maar ook gewoon een agent die werkzaam is in de noodhulp. Daarnaast kun je leiding gaan geven of je meer bezig houden met de opsporing. Dat is echt afhankelijk van wat je zelf wilt. Ik wil op dit moment graag de straat op, dus ga daar ook mee beginnen. Maar een klasgenoot wil graag leiding gaan geven en gaat die kant op. Daarnaast is het verschil de rang. Na de opleiding hebben wij de rang van brigadier.

In principe is het wel de bedoeling dat iedereen begint op straat voor de ervaring. Tenzij je dat dus echt niet wil (zoals mijn klasgenoot)