Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Oktober 2016  (gelezen 213017 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #700 Gepost op: 15 april 2016, 10:34:05
Succes allemaal met jullie keuringen!
Dinsdag had ik mijn Keuringsdag deel A positief afgerond en komende dinsdag heb ik Deel B.
Rollenspel blijf ik spannend vinden, ondanks dat ik het 4 jaar geleden ook heb gehad.

Hoop dat ik het deze keer goed doe.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #701 Gepost op: 15 april 2016, 11:37:10
Citaat van: Rosco P.Coltrane link=msg=1417735 date=1459942966
Om dan toch even antwoord te geven op je vraag.
Het PO ;) ging relax. Heerlijk ontspannen gesprek gehad met de psycholoog en het rollenspel idem dito.
Ben er met een blanco gedachte ingestapt en alles op me af laten komen. Je kunt hierin niks verkeerds doen enkel jezelf zijn.

Wachten is inderdaad frustrerend, maar het went haha. Jij ook succes met je procedure!

Beste,

Ik heb een vraag over het rollenspel.
Overal waar ik informatie vandaan haal staat dat je niet autoritair moet doen, maar het overwicht moet krijgen d.m.v. kalm blijven, goed luisteren en samenvatten.
Vier jaar geleden had ik gesolliciteerd en ben ik afgewezen op Stressbestendigheid en initiatief nemen. Naar mijn mening doordat de acteur mij steeds bleef onderbreken en ik hierdoor 'overrompeld' werd en mij lastig kon herstellen. Mag je in die situatie alsnog autoritair optreden? Hiermee bedoel ik het volgende:

Mag je tegen de acteur zeggen op een iets andere toon ( nadruk op iets) dat ik het respectvol zou vinden dat zij mij laat uitpraten, zoals ik haar ook laat uitpraten. Daarna weer op de kalme manier mijn zegje doen.

Nu heb ik bijna mijn HBO opleiding afgerond en heb ik al 2 jaar een leuke stageplek ( gevangeniswezen) waarbij ik aan deze competenties heb kunnen werken.
Wordt dit ook meegenomen? Bijvoorbeeld in het rollenspel gaat het niet helemaal goed, maar bij het pyschologisch gesprek blijkt dat je het wel zou kunnen.

Uiteindelijk dus toch 2 vragen. Hopelijk kan jij of iemand anders antwoord geven c.q. geruststellen.  :)


PeterK90

  • Aspirant N4 Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #702 Gepost op: 15 april 2016, 11:42:55
Beste,

Ik heb een vraag over het rollenspel.
Overal waar ik informatie vandaan haal staat dat je niet autoritair moet doen, maar het overwicht moet krijgen d.m.v. kalm blijven, goed luisteren en samenvatten.
Vier jaar geleden had ik gesolliciteerd en ben ik afgewezen op Stressbestendigheid en initiatief nemen. Naar mijn mening doordat de acteur mij steeds bleef onderbreken en ik hierdoor 'overrompeld' werd en mij lastig kon herstellen. Mag je in die situatie alsnog autoritair optreden? Hiermee bedoel ik het volgende:

Mag je tegen de acteur zeggen op een iets andere toon ( nadruk op iets) dat ik het respectvol zou vinden dat zij mij laat uitpraten, zoals ik haar ook laat uitpraten. Daarna weer op de kalme manier mijn zegje doen.

Nu heb ik bijna mijn HBO opleiding afgerond en heb ik al 2 jaar een leuke stageplek ( gevangeniswezen) waarbij ik aan deze competenties heb kunnen werken.
Wordt dit ook meegenomen? Bijvoorbeeld in het rollenspel gaat het niet helemaal goed, maar bij het pyschologisch gesprek blijkt dat je het wel zou kunnen.

Uiteindelijk dus toch 2 vragen. Hopelijk kan jij of iemand anders antwoord geven c.q. geruststellen.  :)
Het rollenspel en gesprek staat los van elkaar. Je kan tijdens het gesprek zeker wel duidelijk maken dat je het respectvol vind om elkaar uit te laten praten. Doe wat er op dat moment in je opkomt en ga niet van tevoren een plannetje bedenken, daar prikken ze doorheen. Enigszins doortastend optreden is goed, maar autoritair zou ik niet te snel zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk



Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #703 Gepost op: 15 april 2016, 12:01:34
Citaat van: PeterK90 link=msg=1419106 date=1460713375
Het rollenspel en gesprek staat los van elkaar. Je kan tijdens het gesprek zeker wel duidelijk maken dat je het respectvol vind om elkaar uit te laten praten. Doe wat er op dat moment in je opkomt en ga niet van tevoren een plannetje bedenken, daar prikken ze doorheen. Enigszins doortastend optreden is goed, maar autoritair zou ik niet te snel zijn.



Dankje voor de reactie. Ik bedenk ook geen plannetje, heb al genoeg rollenspellen gehad tijdens mijn HBO-opleiding en geleerd dat het je eerder verder in de problemen brengt. Improviseren is beter.
Vroeg me alleen af of je dan kort een iets andere toon mag aanhouden, om duidelijk te maken dat ergens je grens ligt en direct erna schakelen en weer kalm verder gaan. Niet echt autoritair zijn, maar even de nadruk leggen.
Wat bedoel je met doortastend optreden? Misschien aan de hand van een voorbeeld? Hoeft niet te maken te hebben met het rollenspel.

Alvast vriendelijk bedankt.

Ik zit vol met vragen, maar lijkt me niet om ze allemaal te stellen  ;)


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #704 Gepost op: 15 april 2016, 12:57:37
Zo, Ook ik heb gister de 2e Selectiedag gehad en GEHAALD!  :D :D :D

Sporttest was inderdaad pittig, vooral omdat ik tijdens het oefenen over de kast vloog en hierbij mijn arm kneusde. Maar met een gekneusde arm nog een tijd gehaald van 2:44  ;D


En nu 28 April naar A'Dam voor de 3e dag  0098
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #705 Gepost op: 15 april 2016, 13:07:29
Citaat van: Carlos link=msg=1419115 date=1460717857
Zo, Ook ik heb gister de 2e Selectiedag gehad en GEHAALD!  :D :D :D

Sporttest was inderdaad pittig, vooral omdat ik tijdens het oefenen over de kast vloog en hierbij mijn arm kneusde. Maar met een gekneusde arm nog een tijd gehaald van 2:44  ;D


En nu 28 April naar A'Dam voor de 3e dag  0098

Gefeliciteerd! Mooie tijd behaald !  :)


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #706 Gepost op: 15 april 2016, 13:10:43
Citaat van: Sheppard link=msg=1419118 date=1460718449
Gefeliciteerd! Mooie tijd behaald !  :)


Dankje  :)

Jij ook gefeliciteerd!
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Arrow

  • Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #707 Gepost op: 15 april 2016, 13:16:39
Citaat van: Carlos link=msg=1419115 date=1460717857
Zo, Ook ik heb gister de 2e Selectiedag gehad en GEHAALD!  :D :D :D

Sporttest was inderdaad pittig, vooral omdat ik tijdens het oefenen over de kast vloog en hierbij mijn arm kneusde. Maar met een gekneusde arm nog een tijd gehaald van 2:44  ;D


En nu 28 April naar A'Dam voor de 3e dag  0098

Gefeliciteerd Carlos! Mooie tijd, jammer van je arm, maar je komt er wel weer bovenop haha!


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #708 Gepost op: 15 april 2016, 13:28:36
Citaat van: Sheppard link=msg=1419112 date=1460714494
Dankje voor de reactie. Ik bedenk ook geen plannetje, heb al genoeg rollenspellen gehad tijdens mijn HBO-opleiding en geleerd dat het je eerder verder in de problemen brengt. Improviseren is beter.
Vroeg me alleen af of je dan kort een iets andere toon mag aanhouden, om duidelijk te maken dat ergens je grens ligt en direct erna schakelen en weer kalm verder gaan. Niet echt autoritair zijn, maar even de nadruk leggen.
Wat bedoel je met doortastend optreden? Misschien aan de hand van een voorbeeld? Hoeft niet te maken te hebben met het rollenspel.

Alvast vriendelijk bedankt.

Ik zit vol met vragen, maar lijkt me niet om ze allemaal te stellen  ;)

Bij het rollenspel wil men een beeld van jou als persoon krijgen. Blijf dus dicht bij jezelf. Er is geen script met regeltjes waar je aan moet voldoen. Dus als jij vind dat je op een bepaalde toon iets mag/moet/kan zeggen dan moet je dat vooral doen. Het is niet de bedoeling dat je een toneelstukje op gaat voeren. Reageer zoals je in het echt zou reageren.
Senior GGP / Oost-Brabant


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #709 Gepost op: 15 april 2016, 13:35:57
Citaat van: Carlos link=msg=1419119 date=1460718643

Dankje  :)

Jij ook gefeliciteerd!

Thanks. I k had niet zo'n goede tijd als jij, maar ben allang blij dat ik hem gehaald heb. Na 2 rondes zat de verzuring er volledig in en heb ik mijzelf pijn moeten doen.

Hopelijk dat we over een paar maandjes klasgenoten zijn  :P