Techniek ex-ambulance

Auteur Topic: Techniek ex-ambulance  (gelezen 3874 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • vorig leven van ons busje
Gepost op: 6 februari 2016, 23:10:39
Beste mensen,
Ik bezoek uw forum, omdat ik sinds kort een ex-ambulance heb... een vw t5 uit 2006. Deze is door de vorige eigenaar omgebouwd tot camper, en zo wil ik m ook gebruiken. Natuurlijk zijn alle zwwailichten en de striping etc. losgekoppeld en weggehaald. Onder de bijjrijdersstoel liggen allemaal snoeren en kanbels, waarvan mij niet duidelijk is waar ze voor dienen. Ik weet dus ok niet of er iets bij zit wat ik nog WEL goed kan gebruiken. Maar weghalen durf ik ook niet, terwijl me dat wel ruimte zou opleveren.
Ik heb er foto's van op  http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=52072 staan.
Ook zit een kabel in de schuifdeur die ik niet herken, de witte op de foto op http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=52073

Ik zou erg geholpen zijn als iemand een antwoord weet, of weet waar ik een antwoord zou kunnen vinden.

Vriendelijke groet
Marc




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2016, 01:38:03
Ik denk dat de vraag het beste beantwoord kan worden door de opbouwer van het voertuig. Als je een foto hebt van het volledige voertuig is er ongetwijfeld iemand hier die de opbouwer weet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2016, 02:44:53
Een foto zoals Luke_BNV zegt maakt het inderdaad al een stuk makkelijker.
Als het kan ook het kenteken van je voertuig en kijk even in met name de ramen aan de voorzijde of daar ook een kenteken in staat.
Mocht dat kenteken afwijken van het kenteken op de kentekenplaten dan ook graag dat kenteken vermelden omdat daar mee heel misschien het roepnummer van de ambu is mee terug te vinden en daarmee dus ook de regio en mogelijke opbouwer van de vroegere ambu.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


MarcM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • vorig leven van ons busje
Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2016, 12:53:09
Het betreft deze T5. Hij is gebruikt, z is ons verteld, door ambulance-chauffeurs om hun rij-uren bij te houden. Hij is dus niet ingezet bij daadwerkelijke hulpverlening, was daarvoor ook niet uitgerust. Maar er zaten wel zwaailichten, sirene en bestickering op.
Kenteken 20-SR-TB.
De foto's van de elektrische bedrading onder de bijrijdersstoel, de bestuurdersstoel en in de zijdeur staan op het hiervoor genoemde forum.
Iedere tip is welkom.
Dank en groet, Marc


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2016, 13:03:16
Een klein rondje google op het kenteken geeft aan dat het voormalige 13-840 betreft.

http://www.kazernesnederland.nl/ambuzaanstreekned.htm


MarcM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • vorig leven van ons busje
Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2016, 13:52:52
Citaat van: MachiaveIIi link=msg=1404636 date=1454846596
Een klein rondje google op het kenteken geeft aan dat het voormalige 13-840 betreft.

http://www.kazernesnederland.nl/ambuzaanstreekned.htm

Dank. Dat zegt me nog niet zoveel over de techniek, maar geeft wel een mogelijkheid tot verder zoeken!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2016, 21:30:55
Citaat van: MarcM link=msg=1404646 date=1454849572
Dank. Dat zegt me nog niet zoveel over de techniek, maar geeft wel een mogelijkheid tot verder zoeken!
Die is gebruikt om oefenleiding naar oefeningen heen en weer te rijden, voorzien van de blauwe lampen etc voor de belastingvoordelen vziw.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #7 Gepost op: 8 februari 2016, 22:00:06
Weet jij voor hem de opbouwer JVO zodat hij daar kan vragen waar de kabels en snoeren voor zijn waar hij niet van weet hoe en wat ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 8 februari 2016, 22:20:56
Citaat van: enrico1972 link=msg=1405135 date=1454965206
Weet jij voor hem de opbouwer JVO zodat hij daar kan vragen waar de kabels en snoeren voor zijn waar hij niet van weet hoe en wat ?
Citaat van: Jerommeke link=msg=833081 date=1294162840




Dienst: Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland
Afdeling: GHOR
Roepnummer: 13-840
Soort voertuig: Opleiden - Trainen - Oefenen
Merk & type: VW Transporter
Kenteken: 20-SR-TB
Byzonderheden:

Als ik t stickertje zie, Amstra
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • vorig leven van ons busje
Reactie #9 Gepost op: 8 februari 2016, 23:26:04
DANK! ik ga Amstra benaderen (welke stickertje konden jullie dit nu aan zien?)
Grt. Marc