Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 102296 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sjaak-010

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #260 Gepost op: 28 juli 2016, 22:18:53
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1439344 date=1469736696
Inmiddels doet zich het eerste probleem voor met de nieuwe generatie Tourans.

Kennelijk zit er het zogenaamde "front assist" systeem op dat voor de normale burger een mooie toevoeging is om het "achteropdevoorgangerknallen" te vermeiden.

Echter grijpt het oom in tijdens prio 1 ritten en kan het na verluid NIEt permanent uitgeschakeld worden. Nu blijkt dus dat iedere keer als het contact uitgeschakeld is geweest men via het VIS dit Front Assist handmatig uit moet schakelen om te voorkomen dat de auto vanzelf een noodstop actie maakt tijdens een prio rit.

De zaak is kenbaar gemaakt aan de wagenparkbeheerder die er nog niet van had gehoord en er wordt aan een meer parmanentere oplossing gewerkt.
Geniaal, wat lacht men zich krom bij PON en die 'nieuwe aanbestedingen' maar duren …….. voorlopig stromen de bestellingen vrolijk binnen.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #261 Gepost op: 28 juli 2016, 23:34:39
De nederlandse politie moet leren zich harder te maken bij het onderhandelen bij de volgende aanbesteding en meer naar de werkvloer luisteren. Pon moet eens in gaan zien wat voor grote en belangrijke klant de nederlandse politie, om ze klant te houden moeten men zich beter gaan opstellen tov de politie en ook minder geld gaan vragen, dan maken ze maar minder winst, wanneer ze de politie kwijt raken maken ze nog minder winst


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #262 Gepost op: 28 juli 2016, 23:51:42
Niet alleen dat, schijnbaar zit er ook 'Adblue' in de nieuwe Tourans en moet dat om de zoveel kilometer worden bijgevuld.
Dat mogen we natuurlijk niet zelf doen, moet via de dealer en daarvoor moet er eerst een servicemelding worden gemaakt via het mooie systeem.  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #263 Gepost op: 28 juli 2016, 23:54:05
Citaat van: silque link=msg=1439382 date=1469742702
Niet alleen dat, schijnbaar zit er ook 'Adblue' in de nieuwe Tourans en moet dat om de zoveel kilometer worden bijgevuld.
Dat mogen we natuurlijk niet zelf doen, moet via de dealer en daarvoor moet er eerst een servicemelding worden gemaakt via het mooie systeem.  98uiye

En de reden dat je dit niet zelf mag? Het is toch gewoon te krijgen aan de meeste pompen?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #264 Gepost op: 28 juli 2016, 23:57:58
]
Citaat van: Sjaak-010 link=msg=1439347 date=1469737133
Geniaal, wat lacht men zich krom bij PON en die 'nieuwe aanbestedingen' maar duren …….. voorlopig stromen de bestellingen vrolijk binnen.
Dit zou ook wel eens kunnen betekenen dat dit de laatste strohalm is waar PON zich aan vast houdt. Als PON kon en kan leveren wat de werkvloer wil en nodig heeft, hadden ze een omkoopschandaal niet nodig gehad. Daar komt bij dat, als de producten goed waren geweest, er niet zoveel tenders uitgeschreven moesten worden.
Blijkbaar zien ze bij VW en PON de bui al hangen en stoppen ze geen energie meer in de aanbesteding. Ik kan mij niet voorstellen dat men in Nederland achter een probleem komt terwijl de Touran ook in Duitsland en Oostenrijk bij de politie wordt gebruikt.

Citaat van: silque link=msg=1439382 date=1469742702
Niet alleen dat, schijnbaar zit er ook 'Adblue' in de nieuwe Tourans en moet dat om de zoveel kilometer worden bijgevuld.
Dat mogen we natuurlijk niet zelf doen, moet via de dealer en daarvoor moet er eerst een servicemelding worden gemaakt via het mooie systeem.  98uiye
AddBlue zit in veel nieuwe dieselmotoren; de Euro5 motor. Verkrijgbaar bij veruit alle pompstations.
Inderdaad wat Grumpy schrijft, dat kan toch gewoon bij een pomp. Voor diesel rijd je toch ook niet naar een dealer?


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #265 Gepost op: 29 juli 2016, 00:47:47
Pon zou de bui wel zien hangen, maar als men graag klanten houd zou een slim bedrijf juist meer zijn best doen om deze klant te houden. De politie is volgens mij een van hun grootste klanten, zo niet hun grootste, als ik pon was zou ik er alles aan doen om zo'n grote klant te houden


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #266 Gepost op: 29 juli 2016, 00:49:43
Met de multitankcard naar de pomp en een kan halen. Hoppa en weer verder.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #267 Gepost op: 29 juli 2016, 01:12:29
Citaat van: braboz link=msg=1439399 date=1469746067
Pon zou de bui wel zien hangen, maar als men graag klanten houd zou een slim bedrijf juist meer zijn best doen om deze klant te houden. De politie is volgens mij een van hun grootste klanten, zo niet hun grootste, als ik pon was zou ik er alles aan doen om zo'n grote klant te houden
Daar zijn ze al te laat mee (waarschijnlijk).


Sjaak-010

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #268 Gepost op: 29 juli 2016, 08:19:39
Citaat van: Bert65 link=msg=1439405 date=1469747549
Daar zijn ze al te laat mee (waarschijnlijk).
Ik vraag het me af, de dominantie van hun portfolio (MAN-DRV, Volkswagen, Audi, Skoda etc.) is al jaren zichtbaar en roept vele vragen op, dat men gelet op het 'schandaal' (wat trouwens het topje van de ijsberg is) en de uitspraak van de minister, nu enkele jaren verder vrolijk blijft leveren zegt inderdaad veel over beide partijen. Bij PON arrogantie en bij de NP iets over een struktureel gebrek aan leiderschap, ik heb het al eerder gezegd, een aanbesteding kan prima in enkele maanden!

En als klap op de vuurpijl, de aanbesteding (voor de aflopende LAPV) van alle personenwagen voor Brandweer NL, ja hoor; wederom Volkswagen. Prima product maar dat had gelet op de historie niet mogen gebeuren (geloogwaardigheid) en signaal naar het publiek.

En als je dan dit soort behoorlijke opdrachten gunt, bel dan even met Angela M. met het verzoek of zij ook voor een compensatie order kan zorgen; wat koop jij bij ons? Damen bootjes, DAF Trucks?

Back on topic, maar dit is in mijn beleving beschamend, doel moet zijn om de 'werkvloer' van het beste product te voorzien.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #269 Gepost op: 29 juli 2016, 09:17:58
Citaat van: silque link=msg=1439382 date=1469742702
Niet alleen dat, schijnbaar zit er ook 'Adblue' in de nieuwe Tourans en moet dat om de zoveel kilometer worden bijgevuld.
Dat mogen we natuurlijk niet zelf doen, moet via de dealer en daarvoor moet er eerst een servicemelding worden gemaakt via het mooie systeem.  98uiye
Nu weet ik niet wat het verbruik is bij een voertuig wat gebruikt word in de noodhulp, maar bij een voertuig wat door een reguliere burger gebruikt wordt dan zit er genoeg adblue in de tank om de servicekilometers te halen. Dit valt dus gewoon binnen de reguliere service beurt en daar heb je als bestuurder geen last van. Zou ook niet weten of jij als bestuurder zomaar een kannetje erbij kan doen tussendoor.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v