Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101996 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #300 Gepost op: 10 augustus 2016, 08:53:23
Daar was ik niet van op de hoogte dat de golf nog leverbaar is. Nu nog die 2.0 tdi er in en je hebt een snelle en goedrijdende NH auto


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #301 Gepost op: 10 augustus 2016, 09:16:12
Citaat van: CopVR3 link=msg=1441545 date=1470771654
Wij hebben zeker wel navigatie. Zelfs een betere dan die in het PBS systeem. Alleen moeten we adres handmatig invoeren als we het niet weten

Ja uiteraard, maar dat is de ingebouwde navi. Ik doelde op de navi die bij PBS zit, die zit er niet in.
Ze rijden lekker, maar instap is veel te laag en achterin zijn ze te krap voor verdachten. Het is m.i. een perfecte wijkauto maar niet geschikt als fulltime noodhulp auto.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #302 Gepost op: 10 augustus 2016, 16:33:01
Iemand al ervaringen met de "Front Assist" op de nieuwe Touran? Systeem dat de auto zelf remt als je te snel een voorligger nadert.

Is bij ons al een keer gebeurd dat de auto ingreep terwijl de coll met prio-1 reden. Nu kun je dit handmatig uitschakelen, maar dat moet bij elke keer motor starten en dan via het menu. Helaas niet met een knop zoals start-stop systeem.

Ik zou zeggen: Contact met Pon en software-update maar dat is helaas te praktisch gedacht zo heb ik begrepen.

Net als adblue, bij ons na 6000 km, niet handig. Al met al wat mij betreft wat minpuntjes ten opzichte van zijn voorganger.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #303 Gepost op: 10 augustus 2016, 16:45:24
Citaat van: silque link=msg=1441578 date=1470813372
Ja uiteraard, maar dat is de ingebouwde navi. Ik doelde op de navi die bij PBS zit, die zit er niet in.
Ze rijden lekker, maar instap is veel te laag en achterin zijn ze te krap voor verdachten. Het is m.i. een perfecte wijkauto maar niet geschikt als fulltime noodhulp auto.

De instap te laag en te krap voor verdachten ? Heerlijk juist. Hoe krapper hoe beter. Mooi klem zetten van de VE.

Ik heb liever een lage instap en een betere wegligging dan een hoge instap en het zwabber gedrag van de touran.

Mijn favo voertuig : 1 Mercedes C220 comib, daarna de golf 4 TDI (rood) Man man wat was dat een heerlijke gooi en smijt auto.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #304 Gepost op: 10 augustus 2016, 16:47:22
Citaat van: HAVP link=msg=1441650 date=1470839581
Iemand al ervaringen met de "Front Assist" op de nieuwe Touran? Systeem dat de auto zelf remt als je te snel een voorligger nadert.

Is bij ons al een keer gebeurd dat de auto ingreep terwijl de coll met prio-1 reden. Nu kun je dit handmatig uitschakelen, maar dat moet bij elke keer motor starten en dan via het menu. Helaas niet met een knop zoals start-stop systeem.

Ik zou zeggen: Contact met Pon en software-update maar dat is helaas te praktisch gedacht zo heb ik begrepen.

Net als adblue, bij ons na 6000 km, niet handig. Al met al wat mij betreft wat minpuntjes ten opzichte van zijn voorganger.

Front assist is even wennen....
Kort samen gevat zit je er gewoon te dicht op als het in grijpt...

V.w.b AdBlue, kijk eens op Google bij welke tankstations je het kunt krijgen (gewoon uit de pomp)
Stukken makkelijker als vast zitten aan een dealer of klooien met jerrycans.

Het rijgedrag, de radio en verdere uitrusting compenseren wat mij betreft echt het AdBlue gebeuren wel.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #305 Gepost op: 10 augustus 2016, 17:09:42
Citaat van: Jerommeke link=msg=1441656 date=1470840442
V.w.b AdBlue, kijk eens op Google bij welke tankstations je het kunt krijgen (gewoon uit de pomp)
Stukken makkelijker als vast zitten aan een dealer of klooien met jerrycans.

Zelf Adbleu bijvullen word niet vergoed door de leasemaatschappij, dat moet via de garage.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #306 Gepost op: 10 augustus 2016, 20:16:18
AdBlue hoort bij de brandstof. Diesel wordt toch ook niet door de leasemaatschappij vergoed?


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #307 Gepost op: 10 augustus 2016, 20:41:07
Citaat van: Jerommeke link=msg=1441656 date=1470840442
Front assist is even wennen....
Kort samen gevat zit je er gewoon te dicht op als het in grijpt...


Nou, dat viel op zich wel mee hoor  998765 Volgens mij doet ie het ook als je te snel inloopt.

En die adblue wilden wij ook graag op t bureau hebben. Dit schijnt ook andere dan bij de pomp te zijn. Ging helaas niet door ivm agressief spul etc. Dus gewoon naar de dealer. (Handig in t weekend ook)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #308 Gepost op: 10 augustus 2016, 20:45:50
Citaat van: Bert65 link=msg=1441681 date=1470852978
AdBlue hoort bij de brandstof. Diesel wordt toch ook niet door de leasemaatschappij vergoed?
AdBlue hoort bij onderhoud, de voertuigen hebben een lease contract voor onderhoud.

Er is al eerder op het forum besproken dat agenten de adbleu niet zelf bij mogen vullen maar dit moeten laten doen door de garage.

De garage kan de rekening wel doorsturen naar de leasemaatschappij, als je het zelf doet kan dat niet.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #309 Gepost op: 10 augustus 2016, 20:57:21
Citaat van: Bert65 link=msg=1441681 date=1470852978
AdBlue hoort bij de brandstof. Diesel wordt toch ook niet door de leasemaatschappij vergoed?

Citaat van: blauwblauw link=msg=1439518 date=1469818803
Voor de rest erg interessant om te lezen hier hoe het "adblue" verhaal van ......

Natuurlijk komen die meldingen met opzet en mag de Politie dit zelf niet bijvullen maar mag dit alleen door de garage gedaan worden zodat PON weer een dikke factuur kan sturen... yeah right.

Misschien ff een keer de aanbesteding na lezen als je hier toe bemachtig bent en zie dan wat er bepaald is over onderhoud en wat daar allemaal onder valt en wie daar verantwoordelijk voor is. Wat betreft het "bijvullen" van adblue verdient PON hier geen stuiver aan.

En bovenaan deze pagina gaat het over lease contracten voor onderhoud  ;)