Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 102042 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #270 Gepost op: 29 juli 2016, 09:26:29
Ik heb het niet over de Adblue brandstof bij de benzine pomp, er moet apart adblue vloeistof worden bijgevuld.
De Touran geeft een melding dat we nog 2500km kunnen rijden, als hij dan niet is bijgevuld start de motor niet meer.

Zelf heb ik er nog niet naar gekeken, maar volgens onze facilitaire afdeling mogen we dit niet zelf doen en moeten we hiervoor naar de dealer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #271 Gepost op: 29 juli 2016, 09:41:38
Citaat van: silque link=msg=1439424 date=1469777189
Ik heb het niet over de Adblue brandstof bij de benzine pomp, er moet apart adblue vloeistof worden bijgevuld.
De Touran geeft een melding dat we nog 2500km kunnen rijden, als hij dan niet is bijgevuld start de motor niet meer.

Dat is wel heel rap, zoals ik al schreef zou er genoeg moeten zijn om de servicebeurt te halen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


hout

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #272 Gepost op: 29 juli 2016, 09:52:54
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1439428 date=1469778098
Dat is wel heel rap, zoals ik al schreef zou er genoeg moeten zijn om de servicebeurt te halen.

Ik rij zelf (particulier) een nieuwe Touran en heb nu 18.000 gereden en heb hem net voor 2e x moeten bijvullen met AdBlue dus een servicebeurt haal je er niet mee. De tankdop van AdBlue zit naast die van de diesel en bijvullen gaat erg makkelijk, het schijnt alleen dat als je morst dit schadelijk is voor de lak.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #273 Gepost op: 29 juli 2016, 10:20:28
Het is baggerspul. Pas ook op voor je kleding en schoenen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #274 Gepost op: 29 juli 2016, 12:33:58
Ik gok zomaar dat dit de reden is dat men niet wilt dat we het zelfstandig gaan doen. We zijn immers al zo zuinig op onze spullen...  ::)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #275 Gepost op: 29 juli 2016, 12:56:19
Citaat van: silque link=msg=1439452 date=1469788438
Ik gok zomaar dat dit de reden is dat men niet wilt dat we het zelfstandig gaan doen. We zijn immers al zo zuinig op onze spullen...  ::)
Of ze kennen de mannen van de politie, altijd het verkeerde gaatje...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #276 Gepost op: 29 juli 2016, 18:16:58
Of ze kennen de mannen van de politie, altijd het verkeerde gaatje...
Dat zou heel goed kunnen ja!


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #277 Gepost op: 29 juli 2016, 21:00:03
Citaat van: braboz link=msg=1439379 date=1469741679
De nederlandse politie moet leren zich harder te maken bij het onderhandelen  Pon moet eens in gaan zien wat voor grote en belangrijke klant de nederlandse politie, om ze klant te houden moeten men zich beter gaan opstellen tov de politie en ook minder geld gaan vragen,

Weet je uberhaut hoe een aanbesteding werkt? En jij denkt dat de Politie zo mak is als een lammetje en dat PON alles maar kan bepalen en daarbij zelf de prijs zo hoog kunnen maken als ze maar willen. FF serieus kom op zeg.

Voor de rest erg interessant om te lezen hier hoe het "adblue" verhaal van Silgue door voornamelijk niet LAPV gebruikers compleet uit zijn verband wordt getrokken en een heel eigen leven gaat lijden. Natuurlijk komen die meldingen met opzet en mag de Politie dit zelf niet bijvullen maar mag dit alleen door de garage gedaan worden zodat PON weer een dikke factuur kan sturen... yeah right.

Misschien ff een keer de aanbesteding na lezen als je hier toe bemachtig bent en zie dan wat er bepaald is over onderhoud en wat daar allemaal onder valt en wie daar verantwoordelijk voor is. Wat betreft het "bijvullen" van adblue verdient PON hier geen stuiver aan. Enneh al die veilheidssystemen waaronder front assist, wie denk je dat bepaald heeft dat deze op de voertuigen moeten komen? Juist de Politie zelf hoor.

(om ff tot de kern van het probleem te komen, het manco is natuurlijk dat in theorie een prio 1 rit heel anders verloopt dan in de praktijk, klein voorbeeldje; prio 1 >stapvoets< over een kruising zal front assist echt niet ingrijpen, maar nogmaals de Politie zelf wil dit systeem erop en kennelijk kunnen zij zelf niet de link maken tussen theorie en praktijk)

Ben dus erg benieuwd in welk opzicht PON zich in jou beleving omtrent addblue en front assist "zich beter moet opstellen" en "minder geld voor moeten vragen"?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #278 Gepost op: 29 juli 2016, 21:27:39
Citaat van: blauwblauw link=msg=1439518 date=1469818803
Weet je uberhaut hoe een aanbesteding werkt? En jij denkt dat de Politie zo mak is als een lammetje en dat PON alles maar kan bepalen en daarbij zelf de prijs zo hoog kunnen maken als ze maar willen. FF serieus kom op zeg.
Klopt, maar de vorige aanbesteding was zo krom dat je bijna zou denken dat het wel zo was. PON had bij de vorige aanbesteding een erg positieve situatie voor zichzelf gecreeerd.

Citaat van: blauwblauw link=msg=1439518 date=1469818803
Voor de rest erg interessant om te lezen hier hoe het "adblue" verhaal van Silgue door voornamelijk niet LAPV gebruikers compleet uit zijn verband wordt getrokken en een heel eigen leven gaat lijden. Natuurlijk komen die meldingen met opzet en mag de Politie dit zelf niet bijvullen maar mag dit alleen door de garage gedaan worden zodat PON weer een dikke factuur kan sturen... yeah right.
IK denk dat het adblue verhaal iets anders bekeken moet worden, mijn kennis rijd een volkswagen Caddy voor zijn werk, geleaset, en hij mag de adblue zelf ook niet bijvullen en moet dat laten doen door de garage.

Het blijkt zo te zijn dat de lease maatschappij de kostten niet vergoed als hij het zelf bijvult. Als de garage het doet dan kan de rekening wel doorgestuurd worden naar de leasemaatschappij en word het wel vergoed.

Ik neem aan dat de pliesie tourans geleaset zijn  998765  ;)


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #279 Gepost op: 29 juli 2016, 22:38:37
Ik dacht dat de derde generatie Touran voortborduurde op het programma van eisen/ de aanbesteding van de vorige Touran.
Maar dat is dus niet zo, er zijn voor deze wagen nieuwe eisen opgesteld?