Zesdelige serie over de DSI - Vanaf 13 April 2016 om 21:15 uur NPO 3

Auteur Topic: Zesdelige serie over de DSI - Vanaf 13 April 2016 om 21:15 uur NPO 3  (gelezen 19264 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Binnenkort op TV: Zesdelige serie over de DSI
2 maart 2016   Binnenland, Politie persbericht

Vanaf woensdag 13 april zal er een zesdelige serie komen over de Dienst Speciale Interventies oftewel DSI. De eerste aflevering van “Onder de radar” begint om 21:15 op NPO 3. De Dienst Speciale Interventies kan bijvoorbeeld optreden als arrestatieteam of om een gijzeling te beëindigen. De dienst is ondergebracht bij de Nationale Politie.

Meer weten over de DSI? Klik dan hier.

Bron: http://112vandaag.nl/2016/03/binnenkort-op-tv-zesdelige-serie-over-de-dsi/


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2016, 20:46:53
Speciale eenheden in actie in nieuw KRO-NCRV-programma 'Onder de Radar'
dinsdag 8 maart 2016

Vanaf woensdag 13 april presenteert KRO-NCRV de zesdelige documentaire-serie 'Onder de Radar: Speciale Eenheden in Actie'.

Documentairemaker Jessica Villerius kreeg de exclusieve toegang tot de anti-terreur eenheid van Nederland. Deze dienst omvat de arrestatieteams en de anti-terreurteams van de politie en defensie. Samen vormen zij de DSI: Dienst Speciale Interventies. Nederland is uniek in de wereld wanneer het aankomt op terreurbestrijding: nergens anders ter wereld werken politie en defensie op deze wijze samen in de aanpak van grof geweld en de terreurbestrijding.

De opnamen voor 'Onder de Radar' gingen afgelopen november van start, na ruim een jaar van voorbereidingen. Jessica Villerius liep  maandenlang dag en nacht mee met de teams. De eerste opnamen vonden plaats op de maandag na de aanslagen in Parijs. 'Dat was bijzonder, want alles en iedereen stond op scherp', zegt Jessica Villerius. 'Ik was vooral heel dankbaar dat de opnamen niet werden gecanceld, en dat ik mocht laten zien hoe Nederland zich steeds weer aanpast aan de veranderende terreurdreiging. Dat was ook mijn doel: ik wilde antwoorden op vragen van bezorgde burgers, van mensen die denken dat we als land niet voorbereid zijn op ernstige escalaties of aanslagen. Ik vraag me af of je er ooit klaar voor bent, maar wat ik inmiddels wel zeker weet is dat wij in Nederland getrainde teams hebben rondlopen die nergens bang voor zijn en zo snel handelen dat je bij wijze van spreken niet eens tijd hebt om met je ogen te knipperen. Of het nu gaat om terreur, ontvoeringen of vuurwapengevaarlijke verdachten: overal hebben zij een scenario voor.'

Villerius filmde bij tientallen invallen, zodat de diversiteit van de teams duidelijk wordt. Er zijn voor het filmen van deze documentaire geen beelden in scene gezet. Wat haar camerateam in beeld heeft gebracht is de werkelijkheid die de teams elke dag ervaren. Daardoor kregen zij ook een goed beeld van de mannen die in deze teams werken. 'Ik was voorbereid op een club mannen die de hele dag alleen maar bezig zijn met wapens en sporten. Dat was een natuurlijk vooroordeel mijnerzijds, bleek al snel. Dit zijn mannen met gezinnen, vaak met jonge kinderen. Op zaterdagochtend staan ze gewoon langs het voetbalveld of in het zwembad.'

Het is de eerste keer dat de Nationale Politie een filmmaker toestemming gaf om langdurig met de verschillende eenheden van de Dienst Speciale Interventies mee te kijken. 'Wij willen graag laten zien hoe eenheden van de Dienst Speciale Interventies een bijdrage leveren aan de veiligheid in Nederland', aldus het hoofd van de DSI. 'Ons werk raakt ook het veiligheidsgevoel dat, zeker sinds de aanslagen in Parijs, bij veel mensen niet vanzelfsprekend is. Met de documentaire willen wij laten zien hoe wij ons werk in Nederland hebben georganiseerd, want met de samenwerking tussen politie en defensie zijn we als DSI uniek in de wereld.'

'Onder de Radar: Speciale Eenheden in Actie', vanaf woensdag 13 april om 21.15 uur op NPO 3.

Bron: http://www.tv-visie.be/nieuws/nederland/speciale-eenheden-in-actie-in-nieuw-kro-ncrv-programma-onder-de-radar_76829/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Erg gave trailer. https://vimeo.com/161966728
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Zeker een gave trailer. Mooi man hoe ze die voordeur er uit blazen  098uo 098uo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Citaat van: enrico1972 link=msg=1418061 date=1460154030
Zeker een gave trailer. Mooi man hoe ze die voordeur er uit blazen  098uo 098uo

Ik lijk de casus "Dombo en de kikker" te spotten
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Diaephi link=msg=1418077 date=1460190840
Ik lijk de casus "Dombo en de kikker" te spotten

Jup, zo te zien is dat inderdaad de actie van Dombo en de kikker.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


remung

  • Hoogteredding, Rode kruis, Evenementenhulpverlening
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Ik lijk de casus "Dombo en de kikker" te spotten
Blijft een lachwekkende casus. Ik snap dat er in zo een tijd rond verschillende aanslagen overal serieus op gereageerd word. Maar je zal als politie agent (dsi) met een hoop verwachtingen de casus instappen. En oog in oog staan met "dombo en de kikker". Dit verhaal zal waarschijnlijk nog op veel verjaardagen en partijtjes verteld worden  ;D

Verstuurd vanaf mijn VF-895N met Tapatalk

Rode Kruis afdeling Roermond e.o. EHBO + AED + EHBDu +  ZHKH EH1 + EH2 + NHTbasis (I.o.) Brandwacht industrieel IRATA lvl 2 + Height rescue


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #7 Gepost op: 12 april 2016, 00:34:31
Ter promotie zat Jessica Villerius afgelopen dinsdagavond bij RTL Late Night hieronder de clips:

https://www.youtube.com/watch?v=THL4MNLIXgE

https://www.youtube.com/watch?v=1w-Y4ojvsAk

Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de insteek  O0


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #8 Gepost op: 12 april 2016, 19:20:59
Ja dit willen we zien :)
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #9 Gepost op: 13 april 2016, 21:48:50
Dit willen we zeker zien. Aflevering mag wel langer duren..