inhoud tas :)

Auteur Topic: inhoud tas :)  (gelezen 46092 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #90 Gepost op: 26 september 2005, 11:33:19
Ik ben toch wat voorzichtig met het geven van paracetamol, ondanks dat ik ze heb... het blijven medicijnen.

Als iemand naar mij toekomt met hoofdpijn, dan wil ik nog wel eens zo'n ding geven. Maar ik geef ze nooit aan iemand die een hoog energetisch letsel heeft, al heeft ie nog zo'n pijn... Je weet nooit wat ze gaan doen in het ziekenhuis namelijk... (b.v. OK)
Ik denk en hoop dat geen enkele ehbo'er in zo'n geval iets zal geven. Is het niet voor het PCM dan wel voor het glas water wat je nodig hebt om het weg te werken
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #91 Gepost op: 26 september 2005, 11:43:40
Ik ben toch wat voorzichtig met het geven van paracetamol, ondanks dat ik ze heb... het blijven medicijnen.

Als iemand naar mij toekomt met hoofdpijn, dan wil ik nog wel eens zo'n ding geven. Maar ik geef ze nooit aan iemand die een hoog energetisch letsel heeft, al heeft ie nog zo'n pijn... Je weet nooit wat ze gaan doen in het ziekenhuis namelijk... (b.v. OK)




Dan zit je helemaal goed. ;)


Gerben01

  • Gast
Reactie #92 Gepost op: 26 september 2005, 11:45:19


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #93 Gepost op: 26 september 2005, 20:56:42
Inderdaad, bij afdeling Breda heeft bijna iedere hulpverlener een eigen tas (uitgereikt door RK), deze worden ook door het RK aangevuld.

Maar is de tas dan jouw eigendom of in jouw beheer?
  Ta


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #94 Gepost op: 26 september 2005, 20:58:00
bij ons het beheer maar je kan hem zelf aan vullen.

je kan zelf een rugzak kopen maar ja dat kost een hoop en dat heb ik er niet voor over.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 26 september 2005, 21:19:41
De tas was in eerste instantie in beheer, zo'n grijze standaardtas. Onlangs heb ik een eigen rugzak aangeschaft, het materiaal uit de oude tas zit nu in de nieuwe.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #96 Gepost op: 26 september 2005, 21:45:36
Ik vind het eerlijk gezegd onzin... Ik heb een gratis hobby, en om nou 80 euro te besteden als er goed materiaal aanwezig is...  :-\
Arts  www.alphalog.nl


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 26 september 2005, 21:47:13
Ik heb dat stukje inderdaad gelezen, tenminste als je het stukje bedoelt waar hij aangeeft dat verstrekking door een hulpverlener iets anders is als verstrekking door een particulier (niet hulpverlener).

Ook dit is een stelling waarvoor ik de (juridische) onderbouwing mis, maar omdat we voorlopig nog niet uit de hoofddiscussie zijn heb ik dit punt even gelaten voor wat het is.

Verder zijn de meeste ehbo'ers geen professioneel hulpverlener (professioneel = beroepsmatig = bedoeld om inkomen mee te verwerven), maar dat is misschien de reden voor je quotes ?


Klopt, dat was dat stukje. Op dat punt ben ik van de juridische status van de EHBO'er niet zeker ???, vraag mij zelfs af of er überhaupt gesproken mag worden van een juridische status, zoals artsen en verpleegkundigen dat hebben.

'Professioneel' zijn we niet in de letterlijke zin van het woord, om er inkomen mee te verwerven. Ik zie echter ook een betekenis in de zin van; 'Professioneel' in handelen, denken en doen. Kritisch zijn over je eigen handelen, weten waarom je iets wel/niet doet en ook een zekere verantwoordelijkheid nemen over je doen en laten. (is daar een andere term voor?)

De grote buitenwereld heeft van ons het beeld dat we 'professioneel' zijn, althans dat is mijn indruk, niet in de zin van 'verdieners' maar zoals Chopsticks dat ook beschreef.

Ik wacht de uitkomst van jouw vraag aan de inspectie af, dat antwoord geeft denk ik doorslag in deze discussie. :)


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 26 september 2005, 21:49:15
Ik vind het eerlijk gezegd onzin... Ik heb een gratis hobby, en om nou 80 euro te besteden als er goed materiaal aanwezig is...  :-\

Toen ik die tas bestelde was dat materiaal nog niet beschikbaar. Daarnaast was ik vanuit die andere afdeling gewend om een eigen tas te hebben. Ik heb dat geld toen wel geinvesteerd, eigen gemak :). Heb er ook geen spijt van trouwens.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #99 Gepost op: 26 september 2005, 21:57:42
'Professioneel' zijn we niet in de letterlijke zin van het woord, om er inkomen mee te verwerven. Ik zie echter ook een betekenis in de zin van; 'Professioneel' in handelen, denken en doen. Kritisch zijn over je eigen handelen, weten waarom je iets wel/niet doet en ook een zekere verantwoordelijkheid nemen over je doen en laten. (is daar een andere term voor?)

Misschien "zorgvuldig" of "verantwoord" ?

Citaat
Ik wacht de uitkomst van jouw vraag aan de inspectie af, dat antwoord geeft denk ik doorslag in deze discussie. 

Ja mee eens, ik heb alleen geen idee hoe snel of langzaam deze molens draaien.
Het is natuurlijk wel een antwoord wat een heel eigen leven kan gaan leiden in de EHV wereld en misschien komt er dus ook wat "politiek" van hun zijde bij, ik kan me voorstellen dat de eerste de beste ambtenaar daar zijn vingers niet aan wil branden.

We wachten het maar af, voorlopig heb ik nog niet eens een ontvangsbevestiging ontvangen  :(
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources