Ervaring met SOS sierraden?

Auteur Topic: Ervaring met SOS sierraden?  (gelezen 6303 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #20 Gepost op: 18 maart 2016, 23:48:35
Citaat van: hoefhaan link=msg=1413555 date=1458320395
Nee joh...  :D

Nou snap ik dat je aan 67 berichten per dag komt  :) 98uiye

Jij bent ambulanceverpleegkundige. Ik vind het opmerkelijk als jij hier schrijft dat bijv. hypoglykemie geen voor de hand liggend ziektebeeld is bij iemand in de 20.

Als je het serieus meent snap je weinig van het ambulancewerk. Als je denkt dat ik door dit soort berichten aan 67 berichten per dag komt snap je het ook niet. Je kan een PM sturen naar het moderatorteam. Zij willen je het vast wel uitleggen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #21 Gepost op: 18 maart 2016, 23:53:13
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1413484 date=1458284678
Alleen een cva lijkt me minder voor te komen bij twintigers.

Het komt wel voor bij twintigers.

https://www.youtube.com/watch?v=F_35_QPj628


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2016, 08:07:53
Uiteraard komen deze ziektebeelden wel voor bij 20-ers. Ik heb ze zelf in de auto / ziekenhuis gehad. Alleen met niet voor de hand liggend bedoel ik uiteraard dat de kans niet heel groot is. Maar dat is juist wat ik mee wilde geven:
Ik blijf het een spannende afweging om iemand met een dergelijk beeld op die leeftijd naar huis te brengen. Als ik als ambulance verpleegkundige daarbij kom dan zal ik overgaan tot vervoer.

En uitleg over 67 berichten per dag hoef ik niet, in ieder geval niet via moderators.
Maar wellicht is een uitleg van emoticons op zijn plaats want ik dacht door het gebruik daarvan toch SERIEUS aan te geven dat ik een grapje maakte. En van de één is het de kracht om met 67 berichten per dag te reageren, de ander zijn kracht is af en toe een grapje in te voegen. En als dat niet gewenst is dan mag het moderatorteam mij dát wél uitleggen.  O0
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2016, 08:18:26
Citaat van: hoefhaan link=msg=1413778 date=1458457673
Maar wellicht is een uitleg van emoticons op zijn plaats want ik dacht door het gebruik daarvan toch SERIEUS aan te geven dat ik een grapje maakte. En van de één is het de kracht om met 67 berichten per dag te reageren, de ander zijn kracht is af en toe een grapje in te voegen. En als dat niet gewenst is dan mag het moderatorteam mij dát wél uitleggen.  O0

Ik reageer niet met 67 berichten per dag en ik begrijp werkelijk niet wat een ambulanceverpleegkundige zo grappig vindt aan mijn vraag of je serieus meent dat het rijtje genoemde ziektebeelden geen voor de hand liggende ziektenbeelden zijn.

De humor ontgaat mij volledig als een ambulanceverpleegkundige dergelijke teksten post op een openbaar forum.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2016, 08:54:30
Citaat van: hoefhaan link=msg=1413778 date=1458457673
En uitleg over 67 berichten per dag hoef ik niet, in ieder geval niet via moderators.

Ik zal je persoonlijk de uitleg geven. Drie forumaccounts van mij zijn samengevoegd tot één account waardoor het voor iedereen duidelijk is dat 024, oma en Oma één persoon zijn.

In de forumstatistieken komt het neer op 7 dagen online zijn met bijna 6.000 berichten.

Voorts hebben een aantal medewekers van mij mijn wachtwoord waardoor ze in staat zijn om soms op eigen initiatief of in overleg met mij en enkele moderators een topic te starten om het vervolgens ieder half uur te voorzien van updates, bijv. bij hele grote incidenten of zoals onlangs de grote oefening Unified Response in Londen.

Ik denk namelijk dat heel veel leden dit erg op prijs stellen en het in belang is van het hulpverleningsforum aangezien het ook zorgt voor meer content, meer bezoekers en hopelijk meer inkomsten via Google-ads waardoor het Hulpverleningsforum het financieel ook kan overleven.

Ik wil je er ook op wijzen dat het ontzettend arbeidsintensief is wat deze mensen doen. Op de eerste dag van de oefening Unified Response waren twee medewerkers meer dan 12 uur non-stop bezig om alle informatie te verzamelen om het vervolgens hier te posten. De wateroverlast in Oman vereiste een medewerker met talenkennis (arabisch), indien nodig hebben ze in Engelse vertalingen erbij gepost waardoor bezoekers en leden van het Hulpverleningsforum beter in staat zijn om de ontwikkelingen goed te kunnen volgen. Bij incidenten komt het ook voor dat mijn medewerkers eerst toestemming moeten vragen aan rechthebbende(n) om een foto te mogen posten op het Hulpverleningsforum. Het is allemaal extra werk echter belangrijk om het forum te vrijwaren van juridische consequenties. De kans is zelfs aanwezig dat deze mensen makkelijker toestemming krijgen van professionele media aangezien ze goede contacten hebben met o.a. Al Jazeera, QNA en andere Arabische media.

Het Hulpverleningsforum heeft een mooi topic over de oefening in Parijs. Ik denk dat er nergens op de wereld een website of forum is met een completer overzicht. Ik denk dat het alle doelstelling van het hulpverleningsforum raakt; professionals vinden het mogelijk interessant en geinteresseerden hebben veel plaatjes van buitenlandse hulpverleningsvoertuigen om te bekijken.

Ik hoop niet dat mijn inhoudelijke bijdragen of inhoudelijke vragen ineens niet meer relevant zijn omdat men mij hier weg probeert te zetten als een oude gek die 67 keer per dag lukraak post op dit forum.

Als je het nog steeds lachwekkend vindt of problemen hebt met het hoge gemiddelde aantal berichten per dag hoor ik het graag van je. Ik stel voor dat jij dan gaat zorgen voor 24/7 updates bij grote incidenten (wereldwijd) en zorgt voor meer interessante content. Ik zal dan mij best doen om het gemiddelde aantal per berichten via mijn account tot het absolute minimum te beperken.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2016, 15:08:15
Fantastisch.

En nee, ik ga niet 24/7 updates leveren aangezien ik daar totaal geen meerwaarde in zie.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2016, 15:29:39
Citaat van: hoefhaan link=msg=1413824 date=1458482895
Fantastisch.

En nee, ik ga niet 24/7 updates leveren aangezien ik daar totaal geen meerwaarde in zie.

Het is nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat er precies zo grappig was aan je antwoord op mijn initiele vraag.

Ik vind het vooral goedkoop en laf gedrag van een ambulanceverpleegkundige om eerst te schrijven dat meerdere ziektebeelden niet voor de hand liggen bij iemand van in de in de 20 om je vervolgens te verschuilen achter grapjes, gebruik van emoticons en onderschrift dat alles wat je er hier uitkraamt op persoonlijke titel is.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #27 Gepost op: 20 maart 2016, 17:30:22
Een goede mop moet je nooit uitleggen.

En ik hoef me nergens achter te verschuilen omdat ik nog steeds van mening blijf dat bepaalde genoemde ziektebeelden niet voor de hand liggend zijn bij 20-ers. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet voorkomen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #28 Gepost op: 20 maart 2016, 19:45:04
Jullie praten langs elkaar en luisteren/lezen niet wat de ander zegt.

Hoefhaan geeft aan dat hij weinig twintigers ziet met deze medische condities en dat hij twintigers vaker met andere letsels ziet. Dat zo zo maar kunnen. De meeste twintigers die hij ziet hebben waarschijnlijk letsels die andere oorzaken hebben. Vechtpartij, aanrijdingen, sport gerelateerd. Hierbij heeft hij het volgens mij over de hele populatie twintigers die hij ziet. Die genoemde letsels ziet hij waarschijnlijk veel vaker bij een andere groep slachtoffers.

Oma aan de andere kant geeft aan dat ze die aandoeningen juist heel realistisch vind voor twintigers. Maar volgens mij heeft oma het juist over de populatie die bepaalde symptomen heeft en niet over alle twintigers die in een ambulance komen. Ik gok dat ze daar zeker gelijk in kan hebben. Het lijkt mij dat als je een twintiger met deze symptomen hebt, dat de kans veel groter is dat ze een tia/cva/sab, hypoglycaemie of intoxicatie hebben in plaats van een migrene aanval.

Afhankelijk van naar welke populatie je kijkt hebben jullie gewoon beide een  sterk punt. Alleen jammer dat jullie langs elkaar heen praten.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #29 Gepost op: 21 maart 2016, 06:00:51
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1413848 date=1458499504
Hoefhaan geeft aan dat hij weinig twintigers ziet met deze medische condities en dat hij twintigers vaker met andere letsels ziet. Dat zo zo maar kunnen. De meeste twintigers die hij ziet hebben waarschijnlijk letsels die andere oorzaken hebben. Vechtpartij, aanrijdingen, sport gerelateerd. Hierbij heeft hij het volgens mij over de hele populatie twintigers die hij ziet. Die genoemde letsels ziet hij waarschijnlijk veel vaker bij een andere groep slachtoffers.

Een ambulanceverpleegkundige is een professional. Op een openbaar forum waar ook veel EHB0-ers komen post je niet dat hypoglykemie, neurotrauma, CVA en intoxicaties bij 20-ers weinig voor de hand liggende ziektebeelden zijn. Het zou kunnen zorgen dat een EHBO-er de klassieke symptomen van een beroerte herkent maar op basis van de jonge leeftijd besluit de ambulancedienst niet lastig te vallen. In een topic over hyperventilatie hebben we kunnen lezen dat meerdere EHBO-ers de ambulancedienst niet lastig willen vallen of zich druk maken over de ambulancedekking in de regio.

Uiteraard kan het dat Hoefhaan bij een ambulancedienst werkt waar ze weinig jonge patienten zien met deze aandoeningen. Een endocrinoloog van Erasmus MC (binnenkort ook in Goes, Vlissingen, Zierikzee en Middelburg) denkt er heel anders over. Hij signaleert een forse toename van pre-diabeten en diabetes-2 onder jongeren. Hij noemt het zelfs zorgwekkend.