Nieuwe tankautospuiten voor veiligheidsregio Groningen

Auteur Topic: Nieuwe tankautospuiten voor veiligheidsregio Groningen  (gelezen 5431 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Gepost op: 17 maart 2016, 19:20:23
Brandweer Siddeburen: Dit wordt onze nieuwe tankautospuit. Afleveringsdatum nog niet bekend. #DAF #TOUWCARROSSERIE
https://twitter.com/brwsiddeburen/status/710526993452933120


Groningen krijgt op Rotterdam-lijkende tankautospuit(en). Mij is voorderest nog niks bekend, niks weten te vinden.




Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2016, 20:59:52
Wauw dat worden mooie voertuigen, de nieuwe DAF Euro 6 LF! Hopelijk dat ze brandweertechnisch ook goed gaan bevallen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2016, 21:02:26
Dat is een aparte keuze. Buiten dat het er niet uit ziet, was ook niemand in het Rotterdamse enthousiast over deze voertuigen, en toch koopt een andere regio ze ook. Ik hoop dat Groningen verstandiger is en de Rotterdamse fouten er uit haalt. Maar als ik zo kijk lijkt het daar niet op  :-\
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2016, 07:04:53
Of is het een 1-april grap ?

Er loopt namelijk een aanbesteding voor 15 nieuwe TS-sen

01 - Groningen   07-10-2015   15x TS 4x2 (Optie op extra)

Bron:
http://www.brandweer.org/News/798/Aanbestedingen-brandweer-voertuigen


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2016, 13:27:12
Dan is het duidelijk en komen er waarschijnlijk 15 van deze TS-sen


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,323
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2016, 13:29:13
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1413515 date=1458304032
Dan is het duidelijk en komen er waarschijnlijk 15 van deze TS-sen
Lange wielbasis en relatief laag bij de grond: leuk als je een werkgebied met veel verkeersdrempels hebt...


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2016, 14:53:21
Daarnaast is de vering/demping van de Rotterdamse DAF TS'en erg soft, zo ziet het er in ieder geval uit op de afbeelding, het voertuig helt daardoor vrij veel over in bochten wat niet echt gunstig is voor het weggedrag, helemaal niet bij korte bochten achter elkaar. De massa zwiept dan helemaal van rechts helemaal naar links...

Het is leuk dat RR een statische test heeft gedaan met een kantelproef. Dat kan nog zo positief uitpakken maar als de massa zoveel van links naar rechts zwiept bij korte bochten achter elkaar kan het zomaar zijn dat bij de 4 bocht het voertuig op z'n kant ligt omdat de beweging wordt verergert.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2016, 15:01:36
De enige echte manier om het voertuig echt te testen op het weggedrag is één proefvoertuig laten bouwen en daar een leuk parcourtje mee gaan afleggen met slalom, verkeersdrempels. Vorig jaar heb ik daar ook een vraag over gesteld, waarom dat niet gedaan wordt... Dat parcours kan overigens voor elke regio anders zijn, het inzetgebied en dus ook de wegen in de polder verschillen wezenlijk van die in de stad waardoor in de andere eisen gesteld worden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2016, 19:00:08
Een groot nadeel van de lichte vering/dempers is dat de wagen (in elk geval in Rotterdam) aan de max van het gewicht zit. Doordat hij redelijk uitzwengt worden drempels een probleem. In Rotterdam moesten storz-koppelingen verwijderd worden omdat ze met een enorme energie op de drempels stootte.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens