Cao onderhandelingen beveiliging.

Auteur Topic: Cao onderhandelingen beveiliging.  (gelezen 3699 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Gepost op: 22 september 2005, 18:30:54
Stel je krijgt morgen de gelegen om bij de cao onderhandelingen aanwezig te zijn. Ook mag je een eis op tafel leggen.

Wat wil jij veranderd hebben in de CAO en waarom?




Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2005, 18:45:44
Ik zou bijv in de CAO wel de volgende regel willen zien:
Eerlijke verdeling werken op feestdagen.


Target77

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2005, 18:48:17
Ik zou bijv in de CAO wel de volgende regel willen zien:
Eerlijke verdeling werken op feestdagen.

Ook al ben ik directeur werk ik nog wel in het uniform... en ja ik moet ook geregeld die diensten draaien omdat andere medewerkers/collega's ineens menen al die dagen vrij te moeten zijn. Ben het dus eens met dit punt.  ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #3 Gepost op: 23 september 2005, 22:38:36
'k Zou zeggen: doe eens wat aan het salaris. Over het algemeen geen vetpot. Op sommige objecten loop je meer risico's dan het andere en daar mag best onderscheid in worden gemaakt. Bepaalde bedrijven krijgen een 'onderscheiding' mee, zoals 'high-risk' en misschien zijn er meer dergelijke benamingen. Dit voorkomt dat werkgevers roepen dat het allemaal wel meevalt etc.
Vaak moeten werknemers op bepaalde specifieke objecten extra dingen leren, nou, dat wordt dan mooi gecompenseerd.

Christian


Target77

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 24 september 2005, 00:52:24
'k Zou zeggen: doe eens wat aan het salaris. Over het algemeen geen vetpot. Op sommige objecten loop je meer risico's dan het andere en daar mag best onderscheid in worden gemaakt. Bepaalde bedrijven krijgen een 'onderscheiding' mee, zoals 'high-risk' en misschien zijn er meer dergelijke benamingen. Dit voorkomt dat werkgevers roepen dat het allemaal wel meevalt etc.
Vaak moeten werknemers op bepaalde specifieke objecten extra dingen leren, nou, dat wordt dan mooi gecompenseerd.

Christian

Ben ik het helemaal mee eens Christian....laten we dan ook meteen even de prijzen die de opdrachtgevers moeten betalen drastisch omhoog doen. Lijkt me geweldig voor de werkgelegenheid en ook voor de portemonee van de werknemer. En dan verbaasd zijn dat de werkgever ineens geen werk meer voor de werknemer heeft omdat er geen klanten meer komen vanwege de te hoge prijs. Geldt overigens ook voor jouw object waar je te werk gesteld bent. Ze eisen van alles maar willen liever zo min mogelijk betalen... wat zeg ik: het minimum en dan nog met kortingen!! Zolang er een aantal grote beveiligingsbedrijven met bodemprijzen werken zijn ook de kleintjes genoodzaakt om in deze neerwaartse spiraal mee te gaan, want anders krijgen zij ook geen opdrachten meer binnen. Maar natuurlijk willen we best wel de medewerker meer betalen dan er binnen komt aan omzet hoor. Speel heel graag voor sinterklaas!!  ::) ::)

Kan nou niet echt zeggen dat het zo high-risk is waarmee wij binnen de objectbewaking te maken hebben. Denk dat een horecaportier meer high-risk werkt dan jij Christian....statistisch gezien. Als ik in jouw beleving verder de lijn doortrek dan zou je zelfs een winkelsurveillant in een groot winkelcentrum als high-risk beveiliger kunnen beschouwen daar het winkelcentrum, statistisch gezien, een soft-target "zou kunnen zijn" voor terroristische aanslagen....maar slaan we dan niet een beetje te ver door. En als je de kansberekeningen qua high-risk gehalte er op los laat scoort het groot winkelcentrum hoger dan jouw object...lullig maar waar.  ;) ;D


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #5 Gepost op: 24 september 2005, 09:17:26
Als je meer wilt verdienen moet je ergens anders gaan werken. Nederlanders zijn nooit te vreden. Ze zijn te veel verwend. meer,meer,meer, Het zo geheten graaicultuur. Kijk nu eens wat je hebt. Een eigen huis,Een partner, kinderen, Leuke auto, je bent gezond. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een rijkdom en weelde.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #6 Gepost op: 24 september 2005, 09:22:00
A--Men  ;D


Target77

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 24 september 2005, 09:29:09
Als je meer wilt verdienen moet je ergens anders gaan werken. Nederlanders zijn nooit te vreden. Ze zijn te veel verwend. meer,meer,meer, Het zo geheten graaicultuur. Kijk nu eens wat je hebt. Een eigen huis,Een partner, kinderen, Leuke auto, je bent gezond. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een rijkdom en weelde.

Geloof idd dat sommigen denken dat ze het salarisbedrag in guldens krijgt in plaats van euro's... wellicht een idee om het eens om te gaan rekenen  ;) ;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #8 Gepost op: 24 september 2005, 09:55:52
Ik snap het wel Ben, het waren ook maar gedachtenspinsels. Maar goed, hoger loon blijft wel staan. Niet zo zeer voor mij, ik werk toch niet veel, maar in het algemeen lijkt me dat geen slechte zaak.

Christian


Target77

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 24 september 2005, 10:19:43
Ik snap het wel Ben, het waren ook maar gedachtenspinsels. Maar goed, hoger loon blijft wel staan. Niet zo zeer voor mij, ik werk toch niet veel, maar in het algemeen lijkt me dat geen slechte zaak.

Christian

Het lijkt me zeker meer dan redelijk dat de lonen geïndexeerd worden naargelang de economische situatie. Maar echt lonen laten stijgen in het algemeen lijkt mij gezien de huidige economie niet verantwoord. Hogere kostprijs, lagere vraagprijs. Denk niet dat we op die manier met z'n allen de economie een positieve impuls geven...eerder een negatieve. ;)