Nieuwe gezamenlijke eerstehulprichtlijnen Oranjekruis, NIBHV en Rode Kruis

Auteur Topic: Nieuwe gezamenlijke eerstehulprichtlijnen Oranjekruis, NIBHV en Rode Kruis  (gelezen 11565 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Achterkamp link=msg=1434849 date=1467798123
Bij een botbreuk en veel pijn, bel 112 en vraag de MKA om pijnbestrijding.  98uiye

Je moet als EHBO-er van deze mensen afblijven. Adequate pijnbestrijding is niets anders dan een patientenrecht. Een EHBO-er belt 112, blijft bij het slachtoffer en gaat niet klussen met spalkjes of knoeien om een arm of been te immobiliseren. Slachtoffers met fractuur en veel pijn nemen uit zichzelf al een houding aan die voor hen het meest comfortabel aanvoelt, zelfs als het een rare houding is hoeft de EHBO-er zich geen zorgen te maken. Als je een beetje gesprek kan voeren met het slachtoffer weet je dat hij voorlopig nog niet dood gaat, zodra de ambulancedienst ter plaatse is zorgen zij wel voor de rest inclusief adequate pijnbestrijding.


Achterkamp

  • Operator
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Bedrijfs en vrijwillig EHBO-er met passie
Citaat van: oma link=msg=1434870 date=1467800496
Je moet als EHBO-er van deze mensen afblijven. Adequate pijnbestrijding is niets anders dan een patientenrecht. Een EHBO-er belt 112, blijft bij het slachtoffer en gaat niet klussen met spalkjes of knoeien om een arm of been te immobiliseren. Slachtoffers met fractuur en veel pijn nemen uit zichzelf al een houding aan die voor hen het meest comfortabel aanvoelt, zelfs als het een rare houding is hoeft de EHBO-er zich geen zorgen te maken. Als je een beetje gesprek kan voeren met het slachtoffer weet je dat hij voorlopig nog niet dood gaat, zodra de ambulancedienst ter plaatse is zorgen zij wel voor de rest inclusief adequate pijnbestrijding.
Ik neem aan dat je reageert op deze tekst uit het nieuwe OK boekje.
Velen willen wel helpen, een enkeling doet dat ook echt.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Achterkamp link=msg=1434874 date=1467800654
Ik neem aan dat je reageert op deze tekst uit het nieuwe OK boekje.

Nee, ik reageerde op kwanta interacties op subatomaire schaal.


Achterkamp

  • Operator
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Bedrijfs en vrijwillig EHBO-er met passie
Citaat van: oma link=msg=1434886 date=1467802068
Nee, ik reageerde op kwanta interacties op subatomaire schaal.
8)
Velen willen wel helpen, een enkeling doet dat ook echt.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Achterkamp link=msg=1434867 date=1467800337
Neem de nieuwe 27e druk en de instructeurs handleiding eens door.

Alsof ik dat nog niet gedaan zou hebben. Kun je ook inhoudelijk reageren? Hier in andere topics waar vragen gesteld worden aan jou of gereageerd wordt op jou?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


helm

  • Gast
Ik heb het ook even doorgenomen. Vlot alarmeren en zo min mogelijk klooien met een slachtoffer is iets waar ik mij goed in kan vinden.
Er staat voor mij veel gefröbel in met gaasjes, pleisters en zwachtels. Echt levensreddende en tevens simpele zaken als de tourniquet en chestseal staan er niet in. Ze defibrilleren baby's met een AED, er staan zelf foto's van een baby met opgeplakte AED elektroden. Ik mis een literatuurlijst/bronvermelding, maar dat komt waarschijnlijk omdat zij zichzelf als een bron zien.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: René van der Helm link=msg=1434968 date=1467820569
...

Er staat voor mij veel gefröbel in met gaasjes, pleisters en zwachtels. Echt levensreddende en tevens simpele zaken als de tourniquet en chestseal staan er niet in.

...

En dat is pas een gemiste kans.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


helm

  • Gast
Citaat van: RemRoof link=msg=1434981 date=1467823910
En dat is pas een gemiste kans.

En men heeft duidelijk aangegeven dat pas over 5 jaar er weer aanpassingen komen, dus in 2021


Achterkamp

  • Operator
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Bedrijfs en vrijwillig EHBO-er met passie
Citaat van: RemRoof link=msg=1434913 date=1467808807
Alsof ik dat nog niet gedaan zou hebben. Kun je ook inhoudelijk reageren? Hier in andere topics waar vragen gesteld worden aan jou of gereageerd wordt op jou?

RemRoof
Heeft het zin om te reageren op enkelen die mijn mening en zienswijze niet respecteren?
Velen willen wel helpen, een enkeling doet dat ook echt.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Iedereen wordt hier gerespecteerd. Dat betekent niet dat iedereen het met elkaar eens is. Tot het met respect voeren van een discussie behoort het beantwoorden van vragen.

^RAdeR