P2000 meldingen en hun locatie

Auteur Topic: P2000 meldingen en hun locatie  (gelezen 2112 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hafkamp

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Grote Incidenten
Gepost op: 14 april 2016, 11:30:18
Hallo allemaal,

Voor het Twitteraccount @groteincidenten heb ik al heel wat uurtjes geprogrammeerd, met name om meldingen "realtime" op de kanalen te krijgen. Dit werkt allemaal prima en heb sinds kort zelfs een koppeling met Telegram gemaakt zodat zelfs daar automatisch de meldingen binnenkomen.

Omdat ik een programmeur ben en nooit stil kan zitten en altijd dingen wil ontdekken, vraag ik mij af hoe alle "grote" monitors het voor elkaar krijgen de GEO locatie van de melding te achterhalen. Met name omdat iedere regio de meldingen weer anders "opmaakt" en er misschien wel 1000 stationsstraten zijn ;)
Kan iemand ideeën delen over hoe dit te doen / te realiseren?




Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #1 Gepost op: 14 april 2016, 11:41:41
Zou je door middel van een regex de postcode uit de melding kunnen halen? Dan kan je aan de hand van de postcode het adres weer achterhalen. Moet je alleen even kijken of je dan het huisnummer nog kan vinden. Ik zie zo 123 in de meldingen uit noord holland noord het huisnummer weer achter de postcode staan. Volgens mij kan je deze combinatie dan direct in de google maps include knikkeren en regelt deze de rest  098uo


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #2 Gepost op: 14 april 2016, 13:13:03
Ik weet het antwoord op je vraag niet helaas. Maar ik ben wel benieuwd hoe ik je telegram bot kan vinden 098uo


hafkamp

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Grote Incidenten
Reactie #3 Gepost op: 14 april 2016, 13:14:20
Citaat van: Brambd link=msg=1418960 date=1460632383
Ik weet het antwoord op je vraag niet helaas. Maar ik ben wel benieuwd hoe ik je telegram bot kan vinden 098uo

Op dit moment nog alleen voor eigen gebruik onder een selecte groep mensen, maar denk er over om deze uiteindelijk wel "uit" te brengen ;)