Bekeuren obv filmpjes niet hulpverleningsvoeruiten met OGS

Auteur Topic: Bekeuren obv filmpjes niet hulpverleningsvoeruiten met OGS  (gelezen 3640 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Ik ben benieuwd of een van de agenten er hier iets mee gaat/kan doen. Bekeuren obv den filmpje mag toch ook? Hierbij is de auto duidelijk in beeld, geven ze zelf toe dat zij het waren. De weg ziet er uit als openbare weg(geen hek er om heen enz.) en het blauwblauw is ook duidelijk. Tevens het tegen de rijrichting in rijden...
Ik ben benieuwd hoe dit af loopt.
Misschien afsplitsen in een apart topic?




CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2016, 13:36:17


Ik ben benieuwd of een van de agenten er hier iets mee gaat/kan doen.
Dit soort filmpjes wordt vaak wel op geacteerd.  Ook dom dat je zo de aandacht op je vestigd.

Vwb de overtredingen, openbare weg,  voor openbaar verkeer toegankelijke weg. Ik zie meerdere voertuigen, voetgangers.

Genoeg voor meerdere PV's.



klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2016, 21:39:18
Citaat van: Sylvester link=msg=1422891 date=1462710363
En snel de reacties weghalen van mensen hun aanspreekt over het gedrag.
Op deze manier het apparatuur wekelijks testen op de openbare weg, waarom kan dit niet gewoon op de oprit? 98uiye
Het wannabe gehalte is in mijn ogen erg hoog.

Ik test mijn lampjes ook een dag voor een evenement op de openbareweg (welliswaar een woonerf en alle buren weten het maar toch) overigens alleen de lampjes twee toon testen is vragen om problemen want elke diender hier in de omgeving weet waar ze moeten zijn als er voor gebeld wordt of als ze het per ongeluk horen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2016, 14:22:10
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1422952 date=1462736358
Ik test mijn lampjes ook een dag voor een evenement op de openbareweg (welliswaar een woonerf en alle buren weten het maar toch) overigens alleen de lampjes twee toon testen is vragen om problemen want elke diender hier in de omgeving weet waar ze moeten zijn als er voor gebeld wordt of als ze het per ongeluk horen.
Maar ik neem aan dat jij niet op de verkeerde weghelft rijdt?
Even voor de deur testen vind ik heel wat anders als het voorbeeldje van de 2 Britse politiewagens.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2016, 17:50:06
Citaat van: Sylvester link=msg=1423050 date=1462796530
Maar ik neem aan dat jij niet op de verkeerde weghelft rijdt?
Even voor de deur testen vind ik heel wat anders als het voorbeeldje van de 2 Britse politiewagens.

Nee ik kijk alleen of ze draaien en branden en de twee toon blijft stil (tenzij ik weet dat ik een storing heb maar dan blijven de lichtjes weer uit) ik zal het niet rijdend testen en al zeker niet op de weghelft voor ander verkeer. Toch maakt dat in basis niet heel veel meer uit wat betreft het "misbruik"

Ik ben ook zeker van mening dat dit soort grapjes aangepakt moet worden maar dat was niet de intentie van mijn eerste opmerking, die ging puur om het al of niet illegaal zijn van de stripping en lampjes en op dat punt heb ik wat tegen gas aan Grumpy gegeven, niet alles wat niet mag is altijd maar illegaal het zijn de uitzonderingen die de regels bevestigen !!

Daarnaast ben en blijf ik van mening dat wanneer je als "niet erkende" gebruiker over OGS beschikt (al of niet legaal) je daar op een meer dan verantwoorde wijze mee omgaat en daar lijkt het bij de betreffende heren een beetje aan te schorten en dan kun je een indringend gesprekje verwachten van zowel de sterke arm als collega hobbisten
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2016, 18:36:29


Daarnaast ben en blijf ik van mening dat wanneer je als "niet erkende" gebruiker over OGS beschikt (al of niet legaal) je daar op een meer dan verantwoorde wijze mee omgaat en daar lijkt het bij de betreffende heren een beetje aan te schorten en dan kun je een indringend gesprekje verwachten van zowel de sterke arm als collega hobbisten
Klopt. Dat is het minste dat je kunt doen. Zou anders ook niet fair zijn tegenover de mensen die alles wel netjes geregeld hebben.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2016, 09:50:10
Mijn opmerking onder het filmpje werd niet weg gehaald.
https://www.facebook.com/Engelse.police.nederland/videos/1689457397987959/

Hun reactie wel erg mooi, was op een industrieterrein en we hadden toestemming.  98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2016, 19:17:26
Citaat van: Markvniel link=msg=1423831 date=1463125810
Mijn opmerking onder het filmpje werd niet weg gehaald.
https://www.facebook.com/Engelse.police.nederland/videos/1689457397987959/

Hun reactie wel erg mooi, was op een industrieterrein en we hadden toestemming.  98uiye
Tja, als ik hun reacties lees, dan mocht er dus alleen een prostituee met OGS rijden >:D
Citaat
English policecars in nederland
Politie heeft ons hoer toestemming gegeven om het te doen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2016, 11:19:51
Citaat van: Markvniel link=msg=1423831 date=1463125810
Mijn opmerking onder het filmpje werd niet weg gehaald.
https://www.facebook.com/Engelse.police.nederland/videos/1689457397987959/

Hun reactie wel erg mooi, was op een industrieterrein en we hadden toestemming.  98uiye

Dan kan ik je vertellen dat ik er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denk dat dat een l*l verhaal betreft en waarom denk ik dat....

- het legaliseren van de AANWEZIGHEID van je OGS is al een partij papierwinkel waar mening partij (die gerechtigd is tot het hebben  van OGS) zich mee bemoeit (al of niet terecht) en waarbij die partijen meestal afwijzend reageren of met enorme beperkingen komen. (voorbeeld daarvan is Den Helder, je mag het hebben maar moet het afdekken, tja dan kun je ook andere kleuren kappen monteren en heb je de ontheffing niet nodig)

- Als je AANWEZIGHEID van de OGS al wordt gelegaliseerd dan krijg je op de ontheffingen een aantal beperkingen opgelegd waarvan een het verbod op het  gebruik betreft.

Ik heb zelf in verschillende plaatsen een aparte ontheffing aangevraagd voor het gebruik van de OGS en die krijg je veelal wel mits je aan een aantal voorwaarden voldoet.

- aangeven wat de reden is om de OGS te willen gebruiken dit moet echt een speciaal doel dienen (gehandicapte / zieke kids) thuis ophalen bijvoorbeeld.
- aangeven welk wegvak(ken) of straten en dat is echt op de straatnaam af soms zelfs tussen bepaalde huisnummers.
- aangeven welke tijdsvak niet in de spitsuren en niet in de latere avonduren.
- aangeven van het merk en model van de auto EN wat de oorspronkelijke dienst van je voertuig is geweest (in mijn geval brandweer)
- even de legeskosten betalen variërend van 0 tot 250 euro !!! (ook indien de ontheffing niet verleend wordt)
- meezenden bij de aanvraag van de ontheffing tot het aanwezig hebben van de OGS of deze apart aanvragen.
- soms aanvragen van een evenementen vergunning

Mochten de gemeente (als verantwoordelijk wegbeheerder) en de plaatselijke politie (als handhaver) geen bezwaar hebben dan wordt de ontheffing verleend met een aantal beperkingen.
- je mag het verkeer niet in gevaar brengen (m.a.w. de ontheffing vervalt als er (te veel) ander verkeer is)
- je mag geen minuut buiten je tijdsvenster rijden (kom je om welke reden ook te laat is je ontheffing vervallen)
- de ontheffing moet je IN het voertuig aanwezig hebben
- 1x heb ik me zelfs telefonisch een half uur voor tijd moeten melden ivm controle van de ontheffing en het verkeersbeeld)

En dan nog ondanks alle boven vermelde papierwinkel staat er op de ontheffing tot het gebruik mogen maken van de OGS dat ik me er van bewust dien te zijn dat:
- Ik door het verkeer gezien wordt als spoedvoertuig
- Dat ik bij eventuele brokken volledig aansprakelijk ben
- Geen verkeersregels mag negeren.
- Geen gebruik mag maken van de OGS bij verkeerlichten geregelde kruisingen

Met andere woorden......
De reactie op de FB pagina is eenvoudig weg een verhaaltje van meneer de uil uit de fabeltjes krant.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2016, 15:48:14
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1424160 date=1463303991
(...)

Met andere woorden......
De reactie op de FB pagina is eenvoudig weg een verhaaltje van meneer de uil uit de fabeltjes krant.

Ja, dat snapt iedereen. Maar ja; als je niet gesnapt wordt, dan bekt het lekker om te zeggen dat het 'mag'.