Nieuwe kans Sollicitatie Hoofdagent

Auteur Topic: Nieuwe kans Sollicitatie Hoofdagent  (gelezen 6075 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MrCage

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Gepost op: 30 mei 2016, 13:30:51
Vandaag zat ik te kijken naar het volgen van lessen voor Krav Maga, naast dat dit mij een hele mooi sport lijkt word je er ook heel fit en gefocust van. Met in mijn achterhoofd het idee dat dit goed van toepassing kan zijn later bij de Politie als Hoofdagent en natuurlijk de sporttest.

Exact 5 minuten nadat ik lekker aan het surfen was krijg ik de mail dat Vacature Hoofdagent beschikbaar is. Hart slaat een paar keer over aangezien ik vorig jaar op 1 punt bij de Psychologische test ben afgewezen(overwicht). Hier heb ik aan gewerkt door in bepaalde situaties die ik wel eens voor de kiezen krijg als verkoper in een winkel de situatie niet te laten escaleren en een goed resultaat zien te behalen voor beide partijen.

Ik heb dus weer gesolliciteerd, nu heb ik 3 vragen.
De toetsingsdatum van Deel B was op 26 juni 2015. Dit is korter dan 1 jaar geleden wat zij voorschrijven. Ik hoop dat zij hier niet te moeilijk over doen indien ik door de brief selectie kom, heeft iemand hier ervaring mee?

Deel A(sport en cognitief) heb ik op 11 juni succesvol afgerond. Ik verwacht dat ik deze wel moet overdoen, zijn hier ervaringen mee?

Uiteraard heb ik hier een jaar op gewacht en is de drive om Hoofdagent te worden alleen maar groter. Ik ben benieuwd hoe het mij dit jaar gaat verlopen! Hoe dan ook het kan kort of lang duren, ik kom bij de Politie.




Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2016, 13:59:21
Citaat van: MrCage link=msg=1426596 date=1464607851
Vandaag zat ik te kijken naar het volgen van lessen voor Krav Maga, naast dat dit mij een hele mooi sport lijkt word je er ook heel fit en gefocust van. Met in mijn achterhoofd het idee dat dit goed van toepassing kan zijn later bij de Politie als Hoofdagent en natuurlijk de sporttest.

Exact 5 minuten nadat ik lekker aan het surfen was krijg ik de mail dat Vacature Hoofdagent beschikbaar is. Hart slaat een paar keer over aangezien ik vorig jaar op 1 punt bij de Psychologische test ben afgewezen(overwicht). Hier heb ik aan gewerkt door in bepaalde situaties die ik wel eens voor de kiezen krijg als verkoper in een winkel de situatie niet te laten escaleren en een goed resultaat zien te behalen voor beide partijen.

Ik heb dus weer gesolliciteerd, nu heb ik 3 vragen.
De toetsingsdatum van Deel B was op 26 juni 2015. Dit is korter dan 1 jaar geleden wat zij voorschrijven. Ik hoop dat zij hier niet te moeilijk over doen indien ik door de brief selectie kom, heeft iemand hier ervaring mee?

Deel A(sport en cognitief) heb ik op 11 juni succesvol afgerond. Ik verwacht dat ik deze wel moet overdoen, zijn hier ervaringen mee?

Uiteraard heb ik hier een jaar op gewacht en is de drive om Hoofdagent te worden alleen maar groter. Ik ben benieuwd hoe het mij dit jaar gaat verlopen! Hoe dan ook het kan kort of lang duren, ik kom bij de Politie.

voor antwoorden waar jij 'rechten' aan kan ontlenen, zou ik W&S bellen met jouw vragen. Succes !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2016, 15:06:32
Ik ga er vanuit dat je gewoon helemaal opnieuw mag beginnen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2016, 17:41:23
Goeie keus om Krav Maga te gaan doen. Het is zeer goed toepasbaar en probeert zo realistisch en dynamisch mogelijk te zijn in de technieken en methodes. Wat betreft politiewerk heeft het ook zeer veel nut. Krav Maga bonden zoals KMG bieden Krav Maga speciaal voor politiemensen. Verder ken ik een aantal agenten die de reguliere vorm volgen om mentaal en fysiek weerbaarder te worden en meer opties te hebben als ze in een confrontatie zitten. Succes
Aspirant


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2016, 17:48:46
Als je zakt op deel B mag je een jaar niet solliciteren. Dit jaar gaat in vanaf de datum dat je het rapport ontvangen hebt. Binnen een jaar solliciteren zal resulteren in een afwijzing bij de briefselectie.


IB2989

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2016, 18:44:41
Citaat van: MrCage link=msg=1426596 date=1464607851
Vandaag zat ik te kijken naar het volgen van lessen voor Krav Maga, naast dat dit mij een hele mooi sport lijkt word je er ook heel fit en gefocust van. Met in mijn achterhoofd het idee dat dit goed van toepassing kan zijn later bij de Politie als Hoofdagent en natuurlijk de sporttest.

Exact 5 minuten nadat ik lekker aan het surfen was krijg ik de mail dat Vacature Hoofdagent beschikbaar is. Hart slaat een paar keer over aangezien ik vorig jaar op 1 punt bij de Psychologische test ben afgewezen(overwicht). Hier heb ik aan gewerkt door in bepaalde situaties die ik wel eens voor de kiezen krijg als verkoper in een winkel de situatie niet te laten escaleren en een goed resultaat zien te behalen voor beide partijen.

Ik heb dus weer gesolliciteerd, nu heb ik 3 vragen.
De toetsingsdatum van Deel B was op 26 juni 2015. Dit is korter dan 1 jaar geleden wat zij voorschrijven. Ik hoop dat zij hier niet te moeilijk over doen indien ik door de brief selectie kom, heeft iemand hier ervaring mee?

Deel A(sport en cognitief) heb ik op 11 juni succesvol afgerond. Ik verwacht dat ik deze wel moet overdoen, zijn hier ervaringen mee?

Uiteraard heb ik hier een jaar op gewacht en is de drive om Hoofdagent te worden alleen maar groter. Ik ben benieuwd hoe het mij dit jaar gaat verlopen! Hoe dan ook het kan kort of lang duren, ik kom bij de Politie.
Uit ervaring weet ik dat ze kijken naar de datum van de testdag en niet naar de datum wanneer je het rapport ontvangt. Ze zijn er wel heel streng op en ik denk dat deze vacature voor jou dus net te vroeg is gekomen. :(
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland


Carlos

  • Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 263
Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2016, 20:58:20
Citaat van: MrCage link=msg=1426596 date=1464607851
Vandaag zat ik te kijken naar het volgen van lessen voor Krav Maga, naast dat dit mij een hele mooi sport lijkt word je er ook heel fit en gefocust van. Met in mijn achterhoofd het idee dat dit goed van toepassing kan zijn later bij de Politie als Hoofdagent en natuurlijk de sporttest.

Exact 5 minuten nadat ik lekker aan het surfen was krijg ik de mail dat Vacature Hoofdagent beschikbaar is. Hart slaat een paar keer over aangezien ik vorig jaar op 1 punt bij de Psychologische test ben afgewezen(overwicht). Hier heb ik aan gewerkt door in bepaalde situaties die ik wel eens voor de kiezen krijg als verkoper in een winkel de situatie niet te laten escaleren en een goed resultaat zien te behalen voor beide partijen.

Ik heb dus weer gesolliciteerd, nu heb ik 3 vragen.
De toetsingsdatum van Deel B was op 26 juni 2015. Dit is korter dan 1 jaar geleden wat zij voorschrijven. Ik hoop dat zij hier niet te moeilijk over doen indien ik door de brief selectie kom, heeft iemand hier ervaring mee?

Deel A(sport en cognitief) heb ik op 11 juni succesvol afgerond. Ik verwacht dat ik deze wel moet overdoen, zijn hier ervaringen mee?

Uiteraard heb ik hier een jaar op gewacht en is de drive om Hoofdagent te worden alleen maar groter. Ik ben benieuwd hoe het mij dit jaar gaat verlopen! Hoe dan ook het kan kort of lang duren, ik kom bij de Politie.


Gewoon even naar W&S bellen. Lijkt mij het beste O0
Aspirant Hoofdagent Limburg  


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2016, 18:52:26
Per vandaag is er een nieuw board: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=218.0 In dit board kunnen de sollicitanten van de blauwe plek per persoon een eigen topic aanmaken met hun sollicitatievoortgang. Na elk deel van de selectieprocedure kunnen ze tips en trucs geven en hun eigen bevindingen delen.

Deze topics worden samengevoegd voor algemene vragen over de procedure of functie.

DiNozzo


MrCage

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #8 Gepost op: 2 juni 2016, 23:53:40
Ik heb gebeld met W&S en die zij inderdaad ook dat het vanaf Rapport datum is. Ik hoop dat ze mijn rapport bovenwater halen en mij die 3 weken toch gunnen. Maar we gaan het mee  maken. Anders hard trainen via Krav Maga. Ik heb volgende week een proefles, toevallig is de instructeur ook politieagent. Het zou mooi zijn als het lukt, gezien de situatie zullen er vast nog vacatures verderop in het jaar komen.


Charly1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #9 Gepost op: 7 juni 2016, 09:44:20
Mijn ervaring is dat ze je sollicitatie brief niet eens in behandeling nemen. Volgens mij sta je in een systeem geregistreerd waarin ze precies kunnen zien wanneer je weer mag solliciteren. (zit momenteel in hetzelfde schuitje, helaas)