Kazernering/ploegen/piketdiensten op vrijwillige posten

Auteur Topic: Kazernering/ploegen/piketdiensten op vrijwillige posten  (gelezen 2954 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Goedemiddag,

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie op de posten geregeld is met de bezetting en hoe jullie dat geregeld hebben. Hebben jullie bijvoorbeeld piketdiensten inclusief vergoedingen? Of gewoon iedere week een andere ploeg die dienst heeft op vrijwillige basis?

Roep maar wat hieronder!:-)

Op onze post is het in ieder geval zo geregeld dat we een A en een B ploeg hebben, deze wisselt iedere week om. De dienstdoende ploeg heeft enkele minuten om op te komen, indien er niet genoeg mensen uit die ploeg zijn wordt er aangevuld vanuit de andere ploeg.




imotmart

  • Manschap A, Brandweer Amsterdam-Amstelland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2016, 16:16:59
Hoi,

2 ploegen: Oneven week doet ploeg 1 de prio2/3 meldingen in de doordeweekse avond en nacht. Even week ploeg 2.
In het weekend is er een piketploeg met vergoeding van 6 m/v voor de prio 2/3 meldingen.
Bij Prio 1 komt iedereen die beschikbaar is.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2016, 16:20:52
Citaat van: imotmart link=msg=1428843 date=1465481819
Hoi,

2 ploegen: Oneven week doet ploeg 1 de prio2/3 meldingen in de doordeweekse avond en nacht. Even week ploeg 2.
In het weekend is er een piketploeg met vergoeding van 6 m/v voor de prio 2/3 meldingen.
Bij Prio 1 komt iedereen die beschikbaar is.

Dus bij minder urgente meldingen  is er sprake van een piketregeling/beschikbaarheidsploeg. Bij een prio 1 is het op basis van vrije instroom? merkwaardig.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


imotmart

  • Manschap A, Brandweer Amsterdam-Amstelland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2016, 17:27:38
Ik vind het juist niet merkwaardig. Prio 1 komt alles en iedereen op waardoor je zeker weet dat die auto binnen de kortste tijd de poort uit is.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2016, 17:31:28


Citaat van: RemRoof link=msg=1428847 date=1465482052
Dus bij minder urgente meldingen  is er sprake van een piketregeling/beschikbaarheidsploeg. Bij een prio 1 is het op basis van vrije instroom? merkwaardig.

RemRoof

Ik denk dat het die 6 met piketvergoeding is en daarnaast iedereen die beschikbaar is. Anders is het inderdaad érg merkwaardig.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2016, 19:53:31
Hoeveel tijd gaat er dan verloren met die aanvulling?

Citaat van: dnkmp link=msg=1428800 date=1465471577
Goedemiddag,

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie op de posten geregeld is met de bezetting en hoe jullie dat geregeld hebben. Hebben jullie bijvoorbeeld piketdiensten inclusief vergoedingen? Of gewoon iedere week een andere ploeg die dienst heeft op vrijwillige basis?

Roep maar wat hieronder!:-)

Op onze post is het in ieder geval zo geregeld dat we een A en een B ploeg hebben, deze wisselt iedere week om. De dienstdoende ploeg heeft enkele minuten om op te komen, indien er niet genoeg mensen uit die ploeg zijn wordt er aangevuld vanuit de andere ploeg.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #6 Gepost op: 9 juni 2016, 20:07:47
Bij ons 'gewoon' vrije instroom profiel :-)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2016, 23:51:28
Citaat van: imotmart link=msg=1428887 date=1465486058
Ik vind het juist niet merkwaardig. Prio 1 komt alles en iedereen op waardoor je zeker weet dat die auto binnen de kortste tijd de poort uit is.

Dat blijkt gezien de variabele bezetting van de TS en de discussies hier op het forum over opkomst van vrijwilligers :-\
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2016, 00:21:33
Citaat van: Rickvb link=msg=1428971 date=1465495667
Bij ons 'gewoon' vrije instroom profiel :-)
+1


MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2016, 10:46:08
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1428964 date=1465494811
Hoeveel tijd gaat er dan verloren met die aanvulling?

Niet lang hoor haha! De ploeg die geen dienst wordt ook gewoon gepiept standaard en kleed zich alvast om. Dus dat is enkele seconden.