Belastingdienst / Douane Voertuigen

Auteur Topic: Belastingdienst / Douane Voertuigen  (gelezen 180768 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #180 Gepost op: 19 juni 2012, 21:09:22
Even een berichtje voor de liefhebber, sinds gisteren zijn er 2 nieuwe voertuigen geleverd op SPL. De 87 en 88-XDH-4, beide skoda octavia combi's. Dus mocht je een dagje schiphol plannen kan je deze ook nu tegenkomen  ;)
Blijkbaar zijn ze nog niet gespot door de andere, dus hierbij



Dienst: Douane Nederland
Kantoor: Schiphol Cargo
Soort voertuig: Surveillance voertuig
Merk en type: Skoda Octavia
Kenteken: 88-XDH-4
Bijzonderheden: Met DSG en de inbouw is bijna identiek aan de Golf 6
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #181 Gepost op: 23 juni 2012, 12:47:14
Is het overigens gebruikelijk dat de Nederlandse Douane op Belgisch grondgebied actief is? Ik zag gisteren een 5tal kilometer voor de grens met NL een wagen van de NLse Douane geparkeerd staan in de berm. Is er (veel) samenwerking met Belgische collega's?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #182 Gepost op: 23 juni 2012, 14:27:10
Hoe het in het zuiden is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Weet wel dat aan de oostgrens de samenwerking met de Duitsers goed is. En ook dat ze wel eens voor de grens geparkeerd staan om daar de voertuigen op te wachten en bij overgang van Nederlandse grens te controleren
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #183 Gepost op: 3 juli 2012, 22:56:32




Dienst: Douane Nederland
Kantoor: Nijmegen, locatie Amersfoort
Soort voertuig: (reserve) surveilancevoertuig
Merk en type: Renault Megane
Kenteken: 84-PK-nl
Bijzonderheden: Is het enige voertuig wat ik tot nu toe heb gezien waarbij het bedieningspaneel in het middenconsole is geintergreerd. Heb hier echter geen foto's van
Leuke ben jij hoor, mensen lekker maken met een nieuwtje en niet eens een foto!!!!!!!!! 98uiye
En helaas gaat die ook niet meer komen, want voertuig is vandaag ingeleverd om aan zijn 2e leven te gaan beginnen. Is een Polo'tje voor teruggekomen zonder balk.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #184 Gepost op: 3 juli 2012, 23:12:59
En helaas gaat die ook niet meer komen, want voertuig is vandaag ingeleverd om aan zijn 2e leven te gaan beginnen. Is een Polo'tje voor teruggekomen zonder balk.

Is er een reden dat er geen lichtbalk op is geplaatst? En heb je wel een stoptransparant in de zonneklep dan? Anders heb je er weinig (in ieder geval minder) aan tijdens de surveillance lijkt me...
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #185 Gepost op: 3 juli 2012, 23:16:30
Is er een reden dat er geen lichtbalk op is geplaatst? En heb je wel een stoptransparant in de zonneklep dan? Anders heb je er weinig (in ieder geval minder) aan tijdens de surveillance lijkt me...
Het nieuwe voertuig word ook niet voor de surveilance gebruikt. De renault was ook maar een reserve voertuig wat alleen bij acties nog ingezet werd, verder was het een voertuig wat gebruikt werd door de gewone controles bij bedrijven. En daar is geen lichtbalk voor nodig.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #186 Gepost op: 3 juli 2012, 23:42:54
Het nieuwe voertuig word ook niet voor de surveilance gebruikt. De renault was ook maar een reserve voertuig wat alleen bij acties nog ingezet werd, verder was het een voertuig wat gebruikt werd door de gewone controles bij bedrijven. En daar is geen lichtbalk voor nodig.

Helemaal duidelijk!  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #187 Gepost op: 18 juli 2012, 18:13:48




Dienst: Douane Nederland
Kantoor: Nijmegen, locatie Amersfoort
Soort voertuig: Surveillance voertuig
Merk en type: Skoda Octavia
Kenteken: 18-XN-PH
Bijzonderheden: Nu het oudste voertuig op deze locatie
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #188 Gepost op: 18 juli 2012, 20:32:53
Slecht opgebouwd. Er kan qua zicht heel wat (kind op fietsje of brommer etc...) verdwijnen achter de navi en portofoon...  :-X


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #189 Gepost op: 18 juli 2012, 20:42:28
Slecht opgebouwd. Er kan qua zicht heel wat (kind op fietsje of brommer etc...) verdwijnen achter de navi en portofoon...  :-X
Die navi is zuignap en heb ik daar zelf gehangen (oudere afdrukken zitten een stuk hoger 98uiye), en zo lijkt het inderdaad of een groot gedeelte word geblokt. Echter als bestuurder heb je nog duidelijk zicht, teminste ik wel want ik kijk over die navi heen  998765. Maar het kan beter (zie de nieuwe golf met navi in de radio, of zoals enkele ander auto's hebben navi links naast het stuur), echter daar zijn ook weer voors en tegens bij op te noemen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v